Dynamiczna współpraca z wykorzystaniem technologii KODAK
16 Nov 2021 10:30

Historia firmy Bofrost* Italy z San Vito al Tagliamento (PN) zaczęła się w 1987 roku, kiedy Edoardo Roncadin testował model bezpośredniej sprzedaży mrożonej żywności stosowany przez Bofrost* Germany. Dziś mająca przeszło 30-letnie doświadczenie firma ma ponad 2400 pracowników i katalog przekraczający 450 produktów zgromadzonych w ponad 50 magazynach. Doskonale znane furgonetki dostarczają produkty do ponad miliona rodzin w całym kraju.

Od prawie dziesięciu lat firma korzysta z usług przygotowania do fleksodruku świadczonych przez firmę Fotolito Veneta, która dostarcza płyty używane do drukowania opakowań dla produktów oferowanych pod własną marką.

Michele Muner, dyrektor ds. opakowań w Bofrost* Italia, wyjaśnia, jak zaczęła się ta współpraca: Kiedy pierwszy raz spotkaliśmy się z firmą Fotolito Veneta, pokazali nam kawałek folii wydrukowanej na jednej z naszych drukarek przy użyciu płyt KODAK FLEXCEL NX Plates firmy Miraclon. Byłem pod dużym wrażeniem jakości, ostrości i czystości druku – nigdy wcześniej nie byliśmy w stanie osiągnąć takiego rezultatu na tej samej maszynie, nawet stosując inne technologie. Szybko podjęliśmy decyzję, aby przejść na technologię FLEXCEL NX i tak rozpoczęła się nasza owocna współpraca z firmą Fotolito Veneta.

Ale dlaczego firmie Bofrost* tak zależy na efektownych opakowaniach? Muner wyjaśnia, że: ponieważ klienci zamawiają z katalogu, ważne jest, aby po otrzymaniu zamówionych produktów, niczym nie zakłócony, perfekcyjny ‘efekt wow’ w czasie ich otwierania zaczynał się od opakowania. Wydruki, jakie możemy uzyskać dzięki płytom FLEXCEL NX Plates, są doskonałe – nawet w przypadku skomplikowanej grafiki wyróżniają się czystością druku, niskim przyrostem punktów rastrowych i pozbawionym wad pasowaniem.

Firma Fotolito Veneta z San Martino Buon Albergo (VR) świadczy usługi obejmujące wszystkie etapy przygotowania do druku – od projektowania do produkcji płyt do zastosowań fleksograficznych oraz plików wydruku do zadań offsetowych. Muner zwraca uwagę, że: ściśle współpracujemy z Fotolito Veneta przy każdym projekcie, aby mogli zoptymalizować wykonywane dla nas płyty FLEXCEL NX Plates zgodnie ze specyfikacją – w tym reprodukcję tonów, profile kolorów i wałki rastrowe – konkretnej maszyny, która zostanie użyta do danego zadania. Mając na uwadze, że w 2020 roku wykonano 130 różnych projektów fleksodruku, a w 2021 roku ma powstać 250 różnych projektów (woreczków i folii) pokazujących zaangażowanie firmy w ciągłe badania i rozwój nowych produktów, bliskie stosunki zawodowe Bofrost* i Fotolito Veneta zdają się być ważne.

Muner wyjaśnia, co przekonało ich do wyboru Fotolito Veneta jako partnera przygotowania fleksodruku: Zależy nam, aby naszych dostawców usług wyróżniały tzw. cechy ‘DDTK’: doświadczenie, doradztwo, najlepsza technologia i rozwój wraz z klientem. Dla nas oznacza to partnerstwo, które uwzględnia nasze priorytety.

Najwyższa jakość dzięki płytom FLEXCEL NX Plates

Muner wyjaśnia, że przyjrzeli się także innym technologiom, ale płyty FLEXCEL NX Plates okazały się po prostu najlepszym wyborem pod względem jakości i czystości druku, skrócenia czasów uruchomienia, większej zgodności między seriami wydruków próbnych i produktem końcowym, krótszym czasem konfiguracji na maszynie i powtarzalnością przedruków.

Drukarnie, które używają płyt FLEXCEL NX Plates dostarczanych przez Fotolito Veneta, przekonują się, że uruchamianie trwa krócej, co obniża koszty w wyniku mniejszej ilości odpadów i krótszych przerw. Muner dodaje, że mogą drukować z większą gęstością farby, dzięki czemu kolory są żywsze i bardziej nasycone. Nawet biel jest doskonała, a ogólna jakość obrazu lepsza; wysokie światła są bardziej stabilne i czystsze, zakres kolorów jest szerszy, a cienie zawierają więcej szczegółów. Także tekst ma odpowiednią rozdzielczość i ostrość.

Rekordowy wzrost dla Bofrost* w czasie pandemii

W lutym 2021 roku firma Bofrost* zamknęła swój budżet na lata 2020/21, uzyskując obroty na poziomie 313 milionów euro i wzrost o 31,9% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wzrost zainteresowania spożywaniem żywności w domu w wyniku pandemii spowodował zwiększenie obrotów w jej wszystkich kanałach zakupowych: tradycyjnym, telemarketingowym i internetowym. Zwłaszcza sprzedaż online odnotowała rekordowy wzrost o ponad 700%.

Wyjątkowa sytuacja w ciągu kilku ostatnich miesięcy zmusiła firmę Bofrost* do szybkiego zajęcia się problemami dotyczącymi łańcucha dostaw i logistyki. Muner dodaje: Po rozwiązaniu pierwszych najważniejszych problemów poczyniliśmy niezbędne inwestycje, chcąc tak przygotować strukturę firmy, aby móc reagować na zwiększone zainteresowanie zakupami domowymi – które stają się trwałym zwyczajem Włochów – zatrudniając 180 nowych pracowników i 200 partnerów w celu wzmocnienia naszej sieci handlowej w całych Włoszech. Z tego powodu firma Bofrost* dostosowuje także swoją flotę pojazdów i oddziały, aby oprócz mrożonej żywności dostarczały także tę świeżą. Muner podsumowuje, że w coraz większym stopniu używają ekologicznych opakowań, a technologia FLEXCEL NX od Miraclon okazuje się doskonale nadawać do druku na tych podłożach.

Opracowano na podstawie informacji firmy Miraclon