Ekologiczne opakowania a decyzje zakupowe konsumentów
25 Jun 2020 10:09

Według badania LOHAS2020 rosnąca liczba konsumentów bierze pod uwagę konsekwencje swoich zachowań. Nawet dwóch spośród trzech fińskich konsumentów chciałoby uzyskać więcej informacji na temat opakowań mających optymalne właściwości dla środowiska i okresu przydatności produktu.

„Było to trzecie badanie konsumenckie LOHAS poświęcone kwestii opakowań. W porównaniu z poprzednimi badaniami przeprowadzonymi w latach 2011 i 2014, coraz ważniejszym czynnikiem wpływającym na zachowania konsumentów staje się styl życia ukierunkowany na zachowanie zdrowia i zrównoważony rozwój. Pandemia koronawirusa mogła wpłynąć na ocenę najważniejszych zalet opakowań przez konsumentów” – powiedziała Virpi Korhonen z Sense N Insight.

Opakowania mają istotny wpływ na postrzeganie produktu jako zrównoważonego. Połowa spośród zaangażowanych konsumentów LOHAS stwierdziła, że czuje się niekomfortowo kupując produkty, których opakowania uważa za szkodliwe dla środowiska. Wśród produktów niskoemisyjnych, tektura została uznana za nowoczesną, bezpieczną i ekologiczną alternatywę.

„Dwie trzecie respondentów uznaje możliwość recyklingu opakowań za istotny czynnik przy podejmowaniu decyzji zakupowych. 85% zaangażowanych konsumentów LOHAS preferuje opakowania, które wyraźnie informują o swoim producencie i pochodzeniu. Specjaliści od opakowań mogą odegrać istotną rolę zarówno we wprowadzaniu na rynek bardziej zrównoważonych alternatyw, jak i w informowaniu oraz edukowaniu konsumentów” – powiedziała Leena Yliniemi, Metsä Board Product Management Director.

Metsä Board, która należy do Metsä Group, była jednym z organizatorów badania LOHAS2020 przeprowadzonego w lutym, w Finlandii. Badaniem objęto tysiąc fińskich konsumentów. Ich podejście do opakowań zostało ocenione na podstawie uwzględniania w stylu życia takich wartości jak własny dobrostan i zrównoważony rozwój gospodarki. LOHAS jest skrótem od „Lifestyles of Health and Sustainability” (Style życia sprzyjające zdrowiu i zrównoważonemu rozwojowi). 17% Finów należy do grupy zaangażowanej LOHAS, a 28% do grupy średnio zaangażowanej LOHAS. Osoby należące do tych grup kierują się wartościami LOHAS w swoich codziennych zachowaniach konsumpcyjnych.

Źródło: Metsä Board