Firma Lovechock świętuję dekadę z rozwiązaniami NatureFlex
5 Jul 2021 09:18

Producent etycznej surowej czekolady Lovechock B.V obchodzi 10-lecie całkowitej rezygnacji z plastiku w swojej produkcji! Minęła już dekada, odkąd firma Lovechock zastąpiła wszystkie konwencjonalne opakowania plastikowe odnawialnymi i kompostowalnymi foliami celulozowymi NatureFlex. Logo PlasticFree jest znakiem należącym do A Plastic Planet – organizacji „plastikoholików”, którzy pragną zainspirować świat do rezygnacji z tworzyw sztucznych. Za ich aprobatą firma Lovechock od trzech lat stosuje to logo.

Folie NatureFlex są wytwarzane z masy celulozowej pochodzącej z plantacji drzew szybkorosnących zarządzanych w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Materiały te uzyskały certyfikaty potwierdzające zgodność zarówno z unijnymi (EN13432), jak i amerykańskimi (ASTM D6400) normami dotyczącymi kompostowania. Oprócz kompostowania przemysłowego, wymagającego określonej temperatury i wilgotności, rozwiązania NatureFlex są odpowiednie także do kompostowania w warunkach domowych zgodnie ze standardem TŰV Austria OK Compost Home. Z łatwością ulegają rozkładowi w przydomowych kompostownikach w zaledwie 8 do 10 tygodni. Folie NatureFlex stanowią świetną barierę dla zapachów, gazów i wilgoci, dzięki czemu zachowują pełnię walorów surowej czekolady.

To właśnie certyfikaty potwierdzające odnawialność i kompostowalność folii NatureFlex skłoniły Lovechock w 2011 roku do ich zastosowania, dzięki czemu firma ta stała się pierwszym producentem czekolady w Europie, który pakuje wszystkie swoje surowe czekolady w te przyjazne środowisku materiały. Doskonale podkreśla to pionierskiego ducha firmy Lovechock, która pragnie przewodzić zmianom prowadzącym do tworzenia bardziej etycznych i przyjaznych środowisku produktów.

Lovechock wytwarza swoje wyborne czekolady z surowego kakao, które jest poddawane bardzo delikatnemu przetwarzaniu w niskiej temperaturze, co pozwala zachować jego cenne witaminy, minerały i flawanole – „samo dobro dla ciała, umysłu i planety”.

Franziska Rosario, CEO w Lovechock, mówi: Ogromnie się cieszę, że znajomość problemu zanieczyszczenia środowiska plastikiem tak bardzo wzrosła w ciągu ostatnich czterech lat, a my mogliśmy odegrać rolę pioniera w podnoszeniu świadomości na ten temat wśród konsumentów i pomagać im w zmianie nawyków na takie, które pozwolą budować lepszą przyszłość.

Andy Sweetman, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Futamura EMEA, komentuje: Bardzo nas cieszy, że firma Lovechock wybrała folie NatureFlex do swoich przyjaznych środowisku opakowań. Nasze folie potwierdziły swoje walory techniczne w ramach certyfikacji prowadzonej przez niezależne jednostki, więc konsumenci, którym leżą na sercu kwestie etyczne, wiedzą, że mogą im ufać.

Czekolada Lovechock jest dostępna w większości sklepów z żywnością ekologiczną w Europie.

Opracowano na podstawie informacji firmy Futamura