H&M Group testuje opakowania papierowe
4 Jan 2021 14:15

Aby zmniejszyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych, grupa H&M testuje nowe opakowania z papieru nadającego się do recyklingu, który wykorzystuje w swoich kanałach e-commerce.

Do tej pory nowe rozwiązanie opakowaniowe zostało wprowadzone przez marki COS, ARKET, Monki i Weekday, należące do H&M, które same zaczęły wdrażać opakowania papierowe na wybranych rynkach i będą starały się zwiększyć ich użycie w nadchodzących miesiącach.

Hanna Lumikero, właścicielka nowego projektu, mówi: Wprowadzamy opakowanie, które jest lepsze zarówno dla klienta, jak i dla środowiska. Musimy kontynuować prace nad zastąpieniem plastiku w naszym logistycznym łańcuchu dostaw. Wprowadzając nowe opakowanie dla wielu marek wywieramy ogromny wpływ na środowisko, zastępując tworzywo sztuczne rozwiązaniem papierowym. To mały krok w długiej podróży .

Przedstawiciele firmy H&M mają nadzieję, że to rozwiązanie pomoże osiągnąć cele zawarte w strategii obiegu zamkniętego w zakresie opakowań. Według planu najpóźniej do 2025 roku liczba dotychczas wykorzystywanych opakowań powinna zostać zredukowana o 25%. W ich miejsce mają pojawić się opakowania wielokrotnego użytku, nadające się do recyklingu lub kompostowania.

Cele te są zgodne z globalnym zobowiązaniem Fundacji Ellen MacArthur w zakresie nowej gospodarki tworzywami sztucznymi (New Plastics Economy Global Commitment), a także innymi inicjatywami, które mają doprowadzić do ​​usunięcia większości plastikowych toreb z obiegu i zastąpić je papierową alternatywą.

Grupa H&M deklaruje, że dotychczasowe działania przyczyniły się do 4,7% redukcji opakowań plastikowych w 2019 r., co jest równe ponad 1000 ton plastiku.

Na podstawie Packaging Europe opracowała BZ