Marki tracą klientów z powodu „opakowaniowego nieumiarkowania”
23 Mar 2020 10:39

Niedawne badanie wykonane  na zlecenie firmy Mondi powinno stanowić ostrzeżenie dla tych przedsiębiorstw, które nie znają umiaru w pakowaniu swoich produktów.

Większość spośród 2 tys. brytyjskich klientów w wieku 16-75 lat przepytanych przez firmę Ipsos MORI deklaruje, że jest gotowa zmienić preferowane marki produktów na nowe, jeśli te ostatnie wykorzystują mniej materiałów opakowaniowych. Najczęściej taką chęć wyrażali mieszkańcy południowych przedmieść Londynu, nieco rzadziej londyńczycy, Szkoci i Walijczycy.

Oto główne wnioski wynikające z badania:

- Marki przesadzające z nadmiarem opakowań ryzykują stratę klientów: blisko 6 na 10 (58%) brytyjskich konsumentów twierdzi, że wybraliby innego producenta żywności lub domowych produktów codziennego użytku, gdyby był on skłonny ograniczyć ilość zużytego materiału opakowaniowego;

- Chęć zmiany deklaruje więcej kobiet niż mężczyzn: 6/10 spośród pań (61% ankietowanych) byłoby gotowych na wybór innej marki; chęć zmiany wyraziło 54% mężczyzn;

- Wśród rzeczników zmian dominują tzw. Xennialsi, wyprzedzając przedstawicieli Generacji X i Baby Boomers: 65% osób w wieku 35-44 lat (Xennialsi) przyznali, że byliby gotowi na zmianę starej marki, gdyby nieoszczędnie gospodarowała materiałami opakowaniowymi. Dla porównania taką samą deklarację wyraziło 54% konsumentów z Generacji X (45-54 lat) i 52% Baby Boomers (55-75 lat).

Wyniki badania skomentowała Sara Sizer, dyrektorka ds. komunikacji grupowej i marketingu w Mondi: „Cieszy nas, że konsumenci są skłonni zmieniać swe decyzje, wybierając bardziej zrównoważone opakowania. Z punktu widzenia marek wyniki badania wskazują na zasadność wdrażania zrównoważonego rozwoju w procesy projektowania i wytwarzania opakowań.”

Na podstawie informacji Mondi opracował TK