McDonald’s i Loop pracują nad kubkiem na kawę wielokrotnego użytku
19 Jul 2021 12:05

Dzięki partnerstwu z Loop sześć brytyjskich restauracji koncernu McDonald's – po raz pierwszy w historii firmy - rozpocznie fazę pilotażową systemu zwrotnego kubków na kawę. Płacąc depozyt w wysokości 1 funta konsumenci będą mogli odebrać swój gorący napój w kubku zwrotnym Loop. Zachętą ma być dla nich rabat o wartości 20 pensów przy zakupie kolejnego gorącego napoju.

Po wypiciu kawy klienci będą zachęcani do wyrzucenia swego pojemnika do jednego z sygnowanych przez Loop koszy ustawionych w restauracjach uczestniczących w systemie; zutylizowane kubki będą zbierane, odsyłane do mycia i ponownie wprowadzane do obiegu.

System będzie obowiązywał w restauracjach i barach typu drive-through sygnowanych przez McDonald's. Użytkownicy będą „wynajmować” kubek na czas swojej wizyty i zwracać go w odpowiadającym im momencie. Gdy jednak zapomną o zwrocie, przy następnych zakupach w McDonald's będą musieli zapłacić kolejny 1-funtowy depozyt i zwrócić oba kubki przy kolejnej okazji.

Kubki został wykonane ze zrecyklowanych pojemników jednorazowych na kawę przez firmę zajmującą się ekologicznym wzornictwem Circular&Co. W ich skład wchodzi przetworzony polipropylen, który jest trwały i łatwy do mycia, jednak jego ilość została zredukowana poprzez wykorzystanie – w zewnętrznej warstwie izolacyjnej – odzyskanego papieru pochodzącego z kubków z papieru; zapewnia on nie tylko korzyści dla środowiska, ale również wyjątkowy wygląd i wrażenia dotykowe. Gdy kubek wielokrotnego użytku zakończy swój cykl życia, zostanie poddany recyklingowi, zaś pozyskany w ten sposób materiał ponownie wykorzystany do produkcji kolejnych kubków.

McDonald's chwali się, że w ciągu ostatnich kilku lat zaoszczędził rocznie ponad 4000 ton tworzyw dzięki rezygnacji z produkcji plastikowych zabawek z serii Happy Meals oraz zamianie plastikowych słomek, pokrywek do lodów McFlurry oraz pudełek z sałatkami na – jak to określa - „bardziej zrównoważone rozwiązania”. Firma informuje również, że blisko 90% jej opakowań pochodzi z recyklingu lub jest pozyskiwana ze źródeł odnawialnych, i ciągle pracuje nad poprawą tych statystyk. Jej celem jest pełna rezygnacja z tworzyw sztucznych pochodzenia kopalnego; w sytuacji, gdy bezpieczeństwo lub funkcjonalność wymagać będzie stosowania plastików, będą one pochodzić wyłącznie z recyklingu lub źródeł biologicznych. Koncern dąży również do pełnej recyklowalności lub kompostowalności swych opakowań, tak by nie trafiały na wysypiska śmieci.

Opracowano na podstawie informacji firmy McDonald's