Packaging Innovations: trendy i wiedza na wiosennych targach B2B
13 May 2022 08:48

Już za dwa tygodnie – w dniach 31 maja – 1 czerwca 2022 w EXPO XXI w Warszawie - odbędzie się 14. edycja Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations. Ekspozycjom targowym towarzyszyć będzie program marytoryczny w postaci wielu warsztatów i prezentacji z ekspertami oraz webinarów, podczas których specjaliści podzielą się wiedzą, a także podcastów poruszających najbardziej aktualne tematy z wielu dziedzin. To także relacje budowane przez 365 dni.

Tematem przewodnim targów są eko-opakowania oraz e-commerce, a wystawcy zaprezentują swoje rozwiązania w aż 10 strefach tematycznych: opakowania, etykietowanie, opakowania ekologiczne, premium, rozwiązania dla branży e-commerce, elementy opakowań, uszlachetnianie druku, standy reklamowe maszyny i usługi.

Wydarzenie cieszy się dużą popularnością wśród wielu branż, m.in.: spożywczej, kosmetycznej, chemicznej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej, elektronicznej, transportowej czy przemysłowej. Jest to dla nich świetna okazja na poznanie innowacji, podpatrzenie najnowszych rozwiązań i nawiązanie wartościowych kontaktów. Tak o zeszłorocznym spotkaniu mówi Bartosz Suski, Area Sales Manager z Jokey Poland Sp. z.o.o.: Nazwa targów - Packaging Innovations - brzmi adekwatnie do tego, co dzieje się na wydarzeniu, dlatego wystawiamy się tutaj cyklicznie. Targi traktujemy jako platformę do zdobywania wiedzy, poznawania trendów, zobaczenia tego, co dzieje się na rynku i co później możemy zaadoptować w naszych opakowaniach.

Wyznaczanie kierunków

Podczas Targów Packaging Innovations prezentowane są rozwiązania wyznaczające europejskie i światowe trendy w branży, takie jak eko-opakowania i innowacje, które wyraźnie widać wśród naszych wystawców.

Przykładem jest firma Rbeco - jeden z tegorocznych wystawców, producent i wyłączny dystrybutor innowacyjnych i ekologicznych produktów w zakresie pakowania luksusowego i przemysłowego. W ofercie firmy znajdują się ekologiczne wypełniacze w postaci wiórek papierowych oraz ekskluzywne papiery, które idealnie wypełniają wnętrza dostępnych pudełek fasonowych, a wykończone stickerem lub wstążką z indywidualnym nadrukiem tworzą niepowtarzalny unboxing experience.

Innowacyjnie do tematu podchodzi firma BÜHNEN, która niedawno zaprezentowała pierwszy klej Hot Melt na bazie organicznej. Zawiera on aż 41% węgla pochodzenia biologicznego, wykazuje bardzo dobrą stabilność koloru i lepkości w wytopie, a w dodatku jest przyjazny dla użytkownika ze względu na brak zapachu.

Priorytetem naszego kolejnego wystawcy - Novo-Pak - są opakowania z myślą o naturze. Wszystkie butelki PET mogą być wyprodukowane z RPET-u. Natomiast tradycyjny czarny barwnik może być zastąpiony barwnikiem carbon free, który umożliwia recykling. W swojej stałej ofercie producent posiada również słoiki z bardzo trwałego surowca PCR odzyskanego w wyniku recyklingu odpadów plastikowych zawróconych z rynku po konsumenckiego, oraz Refill System - opakowania wielokrotnego użytku z wymiennym wkładem.

Targi online – branżowe podcasty i webinary

W oczekiwaniu na 14. edycję Packaging Innovations uczestnicy wydarzenia mogli spotkać się podczas serii webinarów z firmą Aniflex poświęconym istotnym tematom związanym z kreacją i produkcją etykiet oraz opakowań.

Rok 2022 to także kontynuacja autorskich podcastów Packaging Innovations. Rozmowy Spakowane, których tematami są topowe zagadnienia branży takie jak eko-projektowanie opakowań, opakowania dla e-commerce, a także wyzwania dla opakowań kosmetycznych czy prawne aspekty obrotu opakowań.

Program towarzyszący

Ciekawie zapowiada się także nieodłączny element targów – strefa workShops. Wiedza zdobywana na targach podczas wykładów i prezentacji jest szczególnie ceniona przez uczestników Packaging Innovations. Tematyka wystąpień na scenie workShops będzie dotyczyć branżowych trendów, w tym eko-rozwiązań oraz e-commerce. Prelegenci poruszą takie tematy jak: rozwój firmy dzięki oferowanym instrumentom wsparcia, ochrona wzoru opakowania, dyrektywa Single Use Plastics, kreatywne projekty, etykiety premium oraz recykling i biotworzywa. Równolegle z Packaging Innovations odbędzie się, ponownie w wersji stacjonarnej, organizowana wspólnie z firmą Aniflex konferencja Pakaging [R]evolution. Udział w konferencji jest bezpłatny, jednak z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc obowiązuje wcześniejsza rejestracja.

Pełny program workShops jest dostępny tutaj.

Program konferencji Pakaging [R]evolution można znaleźć tutaj.

Nowością tegorocznej edycji targów jest bezpłatna usługa umawiania spotkań z Wystawcami poprzez elektroniczny katalog wystawcy.

Konkurs 11. Strefa Studenta

W ramach Targów Packaging Innovations młodzi projektanci już po raz 11. mają okazję do udziału w konkursie na najlepszy projekt opakowania lub etykiety. Konkurs daje możliwość studentom na promocję nowatorskich prac szerokiemu gronu odbiorców oraz integrację i nawiązanie relacji z biznesowym środowiskiem branży opakowań.

Dla laureatów konkursu przygotowane są atrakcyjne nagrody: możliwość bezpłatnej prezentacji swoich prac w ramach konkursowego stoiska Strefa Studenta podczas Targów oraz nagroda pieniężna dla 3 Laureatów. Podczas targów odbędzie się rozstrzygnięcie wyników konkursu.

Dzięki użyciu licznych kanałów dotarcia, umiejętnemu łączeniu poszczególnych form promocji, targi stają się jednym z najskuteczniejszych narzędzi budowania trwałych relacji biznesowych. Jesteśmy przekonani, że tegoroczna edycja również zaskoczy zwiedzających bogatym programem, innowacyjnymi rozwiązaniami i najnowszymi trendami prezentowanymi przez naszych wystawców, ale przede wszystkim umożliwi nawiązanie długotrwałych relacji – informują organizatorzy.

Wstęp na targi jest bezpłatny, wymagana wcześniejsza rejestracja na stronie packaginginnovations.pl.

Opracowano na podstawie informacji organizatora