Plast-Box: IML na 20-litrowym wiadrze w Polsce
26 Jun 2020 12:27

Plast-Box S.A., spółka-matka Grupy Kapitałowej Plast-Box, globalnego dostawcy opakowań z tworzyw sztucznych, rozpoczął produkcję wiadra 20L etykietowanego w formie (IML). Technologia In Mould Labels na pełnym obwodzie tej pojemności realizowana była dotychczas jedynie w ukraińskiej spółce-córce PB Ukraina.

Inwestycja strategiczna w nowy robot IML w słupskiej fabryce pozwala na przerzucanie zamienne projektów między spółkami, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa realizacji zamówień w Grupie. Dzięki optymalizacji typoszeregu w obu zakładach produkcyjnych oferta Plast-Box staje się bardziej komplementarna, a to umożliwia cross selling, czyli wzajemną sprzedaż produktów poprzez kanały dystrybucji Grupy na rynkach obsługiwanych przez polską i ukraińską spółkę.

Zainteresowanie wiadrami Plast-Box z nadrukiem IML od kilku lat nieprzerwanie rośnie. Po produkty tego typu chętnie sięgają producenci z branży chemicznej czy budowlanej, ale przede wszystkim przedstawiciele sektora spożywczego. Efektowne zdobienia IML odgrywają istotną rolę w pozycjonowaniu produktu, tworzeniu wizerunku marki i jej maksymalnym wyeksponowaniu w punktach sprzedaży.

Większa etykieta IML na wiadrze 20L to wyzwanie. Do tej pory największą pojemnością, na jakiej słupska spółka wykonywała aplikację IML było wiadro 17L. IML na wiadrach to produkt "dla wymagających" - z jednej strony atrakcyjny wizualnie, pozwalający na umieszczenie na opakowaniu obszernych informacji bez ograniczeń dla projektu i grafiki, z drugiej zaś wyjątkowy z uwagi na wysoki stopień zaawansowania technologicznego i nie zawsze łatwy proces produkcyjny, szczególnie właśnie w przypadku dużych opakowań. Wiadra Plast-Box zdobione w tej technologii dostępne są w szerokiej palecie barw, w tym w wyselekcjonowanej i wyjątkowej kolorystyce COLOUR PRO proponowanej przez spółkę. Wiadra z etykietami foliowymi IML nadają się do przemiału i recyklingu, co ma duże znaczenie przy dzisiejszym stanie świadomości odpowiedzialności za środowisko naturalne. Produkty w tej technologii doskonale wpisują się w realizowaną przez Plast-Box eko strategię.

Zamykane, zaawansowane technologicznie wiadra stanowią podstawowy asortyment produkcji w Grupie Plast-Box, ich sprzedaż w I kwartale 2020 roku odpowiadała za blisko 65% skonsolidowanych przychodów. Poza tym w ofercie Grupy znajduje się szeroka gama opakowań małolitrażowych występujących pod marką Stark Partner, a także transportery dla branży spożywczej i inne produkty użytkowe, sprzedawane w sieciach handlowych.

Źródło: Plast-Box