Płatki Fazer w kartonach Cupforma Natura firmy Stora Enso
16 Sep 2020 12:44

W maju br. fiński koncern spożywczy Fazer wprowadził na rynek nowe wersje swoich przekąsek owsianych, Fazer Aito i Fazer Yosa, oferowanych w proekologicznych opakowaniach bazujących na kartonie Stora Enso Cupforma Natura. Jak zapewnia jego producent ilość plastiku niezbędnego do wykonania kubków na snacki została dzięki temu zredukowana o ponad 50%, a same opakowania stały się bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego. Co więcej zredukowany został tzw. ślad węglowy generowany przy ich produkcji, użytkowaniu i utylizacji. Jak wynika z wyliczeń GaBi Packaging Calculator dla produktów marki Fazer/Thinkstep AG z listopada 2019 roku, w przypadku kubków na 200-gramowe snacki Fazer Yosa redukcja dwutlenku węgla w całym ich cyklu życia wyniosła 56%.

Wprowadzenie na rynek opakowań kartonowych jest zbieżne z polityką zrównoważonego rozwoju prowadzoną przez koncern Fazer i wytyczonymi w związku z tym celami środowiskowymi, które sięgają roku 2030. Zakładają one m.in. redukcję emisji dwutlenku węgla o 50%. Fazer chce też obniżyć udział tworzyw sztucznych w swoich opakowaniach, jak też stopniowo wprowadzać ich odnawialne i odzyskiwalne warianty.

„Odpowiedzialność społeczna towarzyszy serii produktowej Aito od chwili pojawienia się jej na rynku. Snacki Fazer Aito i Fazer Yosa wytwarzane są przy zastosowaniu biopaliwa gazowego w naszych zakładach w Koria w Finlandii. Jest dla nas przy tym niezwykle ważne, by opakowania do obu serii były na tyle proekologiczne, na ile to możliwe, łatwe w recyklingu i wydajne pod względem logistycznym” – mówi Susanna Kallio, Brand & Category Director w firmie Fazer.

Redukcja plastiku używanego w nowych opakowaniach jest możliwa dzięki zastosowaniu kartonu Cupforma Natura ze specjalną powłoką barierową. Trzy rodzaje snacków Fazer Aito (każdy o innym smaku) są też dostępne w litrowych opakowaniach wykonanych z kartonu Stora Enso dedykowanego produktom ciekłym. We współpracy ze Stora Enso stworzone zostały też nowe kartonowe wielopaki z myślą o sprzedaży poszczególnych partii snacków. Zastąpiły one wcześniej używane plastikowe odpowiedniki.

„Konsumenci z radością przyjęli nowe, bardziej proekologiczne opakowania. Mamy też pozytywne ich reakcje związane ze zredukowaną ilością plastiku w nich zastosowanego. Nowe kubki są łatwiejsze w użytkowaniu, jak też w recyklingu: kubek można w całości umieścić w pojemniku na odpady kartonowe i papierowe, zaś aluminiowe wieczko – w dedykowanym odpadom metalowym” – mówi Susanna Kallio.

Źródło: Stora Enso

Fot: Stora Enso