Ricoh rozwija ofertę na rynek opakowań
29 Apr 2019 13:19

Japońska firma poinformowała inwestorów o planach rozwoju rozwiązań dla przemysłowego druku inkjetowego, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji w obszarze tekstyliów i opakowań.

Firma jest „gotowa do przeprowadzenia znaczących inwestycji” rozwijających ofertę dla branży etykiet, opakowań (w tym również opakowań giętkich) w ciągu 3 lat.

Szczegóły koncepcji przedstawiono podczas tegorocznego Dnia Inwestora. Na spotkaniu dyrektor generalny oddziału zajmującego się drukiem przemysłowym - Tetsuya Morita zaprezentował plan zwiększenia sprzedaży do poziomu 80 mld jenów w roku budżetowym 2022.

Tetsuya Morita opisał także koncepcję mikrofabryki, w której zamówienia na odzież i płatności są realizowane przez internet, a automatyzacja procesów druku, obróbki, jak również kontroli i wysyłki powoduje redukcję kosztów oraz zmniejszenie odpadów. Zdaniem Mority koncept powinien przynieść 10 mld jenów do 2022 roku.

Plany rozwoju prezentowane przez Ricoh obejmują także nową drukarkę 3D i rozszerzenie wykorzystania technologii Ricoh w druku przemysłowym, mającym zastosowanie w hafcie cyfrowym, drukowaniu tapet i podłóg. Oferowana obecnie głowica drukująca Gen5 posiada 45-proc. udział w rynku druku wielkoformatowego w Chinach. Wprowadzana aktualnie do sprzedaży głowica Gen6 oferuje większą przepustowość, wyższą precyzję uderzenia, jak również możliwość drukowania atramentami UV, rozpuszczalnikowymi i wodnymi. Według Sergio Kato, dyrektora generalnego grupy Commercial Printing, atramentowy system produkcyjny na papier ciągły  Pro VC70000 jest zdolny do przyspieszenia transformacji procesu druku z offsetowego na cyfrowy. „Sercem” tego flagowego rozwiązania firmy Ricoh jest właśnie głowica Gen6.

Podczas swojej prezentacji dla analityków i akcjonariuszy Kato stwierdził, że: „Dotychczasowe oferty zarówno Ricoh, jak i firm konkurencyjnych nie zaspokajały w wystarczającym stopniu zapotrzebowania w obszarach jakości druku i produktywności”. Podobnie jak w przypadku planu eksplorowania rynku opakowań, rozbudowa portfela produktów będzie wymagała od Ricoh „podjęcia szeroko zakrojonych inwestycji terminowych”.

Realizacja planów wpłynie na wzrost przychodów w grupie - z prognozowanych 186 mld jenów sprzedaży w roku budżetowym 2018 do 225 mld jenów i zysku operacyjnego w wysokości 35 mld jenów do 2022 roku.

Obecnie firma kończy drugi rok fazy poprzedzającej właściwą fazę startu, która rozpocznie się w 2020 roku. Do końca tego okresu Ricoh ma podwoić zysk operacyjny z 98,8 mld jenów obecnie do 185 mld.

Na podstawie informacji firmy Ricoh opracowała BZ