Rozdano nagrody w konkursie Alufoil Trophy 2020
5 May 2020 11:37

Zwycięzcy zostali wybrani, a rozwiązania wyróżnione w konkursie Alufoil Trophy 2020 po raz kolejny dowiodły, jak szeroką gamę aplikacji i zastosowań można zrealizować z wykorzystaniem folii aluminiowej - prawdziwie wszechstronnego materiału. Tegoroczna edycja najważniejszego konkursu nagradzającego innowacyjność i doskonałość w branży przyciągnęła szeroką gamę produktów zgłoszonych w pięciu kategoriach.

Jury kierowane przez Veitha Behrmanna, menedżera odpowiedzialnego za opakowania w Nestlé Nespresso, przyjrzało się dokładnie wszystkim aspektom związanym z zastosowaniem folii aluminiowej – od czysto marketingowych po inżynieryjne, z uwzględnieniem odpowiedzialności za środowisko. Komentując ostateczne wyniki Behrmann powiedział: „Folia aluminiowa to bardzo wszechstronny materiał, a zgłoszenia na tegoroczne Alufoil Trophy zaprezentowały świeże pomysły bystrych innowatorów. Szczególne wrażenie wywarły na nas niektóre produkty, które mają potencjał szerszego wykorzystania na rynku.”

„Uznaliśmy, że należy szczególnie docenić dwa zgłoszenia – jedno w zakresie opakowań, drugie dla branży automotive – przyznając im specjalne wyróżnienia dotyczące Innowacyjnego Zastosowania Folii Aluminiowej (Innovative Use of Aluminium Foil). Wyjątkowa poduszka gazowa wykonana z laminatu na bazie folii aluminiowej w nowym systemie zawieszenia firmy Mercedes Benz oraz zestaw talerzy stołowych wielokrotnego użytku zastępujących jednorazowe naczynia z tworzyw sztucznych i papieru dowodzą wyjątkowości folii aluminiowej i jej innowacyjnego potencjału” - dodał.

Na temat nagród wypowiedział się również Guido Aufdemkamp, dyrektor wykonawczy Europejskiego Stowarzyszenia Folii Aluminiowej (EAFA), organizatora konkursu: „Kwestie zrównoważonego rozwoju oraz wydajności surowcowej to obecnie priorytety dla dostawców materiałów opakowaniowych. Dlatego nie byliśmy zdziwieni dużą liczbą zgłoszeń w kategorii Efektywne Gospodarowanie Zasobami, w której wyłoniliśmy ostatecznie dwóch zwycięzców. Dobrze było też zobaczyć, jak zasłużone nagrody zdobywają fascynujące rozwiązania marketingowe oraz inteligentne produkty zaspokajające rzeczywiste potrzeby klientów.”

Konkurs jest otwarty na produkty, które albo wykonano z folii aluminiowej lub w których wchodzi ona w skład laminatu, struktury lub systemu pakującego, a także zamknięcia aluminiowe. Kategorie obejmują wszystkie aspekty zastosowania folii aluminiowej na wielu zróżnicowanych rynkach. Są to: Wygoda Konsumencka (Consumer Convenience); Marketing + Wzornictwo (Marketing + Design); Ochrona Produktu (Produkt Protection); Efektywne Gospodarowanie Zasobami (Resource Efficiency) oraz Innowacja Technologiczna (Technical Innovation). W gestii jury leży również przyznanie nagród Alufoil Trophy dla produktów wykazujących cechy doskonałości pod różnymi względami, a także wyjątkowych lub inteligentnych rozwiązań.

Lista tegorocznych zwycięzców:

Kategoria Wygoda Konsumencka: EasyDoseLid (zgłaszający: Constantia Flexibles);

Kategoria Marketing + Wzornictwo: Savin Prestige (zgłaszający: Guala Closures Group)

Kategoria Efektywne Gospodarowanie Zasobami: aluminiowe kapsułki z kawą (zgłaszający: Amcor) oraz rozwiązanie pakujące i2r (zgłaszający: 12r Ultra);

Kategoria Innowacja Technologiczna: trójwymiarowe tłoczenie ścianek bocznych dla pojemników z folii aluminiowej (zgłaszający: Constantia Flexibles)

Nagroda Specjalna za innowacyjne wykorzystanie folii aluminiowej: Płyty aluminiowe (zgłaszający: Contital) oraz poduszka gazowa dla systemu E-Active Body Control (zgłaszający: Wipf).

Na podstawie informacji EAFA opracował TK