Rynek opakowań sztywnych do żywności czeka wzrost
30 Dec 2020 06:00

Jak pokazują prognozy zawarte w raporcie Data Insights Partner, średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) globalnego rynku opakowań sztywnych do żywności w okresie do 2028 roku wyniesie 5,2%.

Data Insights Partner, jedna z wiodących globalnych firm zajmujących się doradztwem w zakresie zarządzania i badaniami opracowała raport na temat rynku sztywnych opakowań do żywności. Badanie zawiera dogłębną analizę segmentów i podsegmentów na rynkach regionalnych i międzynarodowych.

Autorzy raportu kładą nacisk na wpływ ograniczeń, czynników napędzających i wskaźników makro na regionalny i globalny rynek sztywnych opakowań do żywności w krótkim i długim okresie.

Czynniki napędzające i ograniczenia rynkowe

Niedawny wzrost w branży opakowań w połączeniu z coraz szybszym rozwojem przemysłu spożywczego napędza przemysł sztywnych opakowań do żywności. Sztywne opakowania oferują szereg korzyści, takich jak wysoka wytrzymałość i odporność na ciśnienie. Dzięki licznym zaletom tego typu opakowań zapotrzebowanie na nie stale rośnie. Spożycie przetworzonej, gotowej żywności oraz żywności kupowanej na wynos, dodatkowo zwiększają popyt.

Opakowania do żywności powinny być przenośne, łatwe do otworzenia, ekologiczne, jednorazowe, estetyczne, muszą też skutecznie zabezpieczać zawartość. Wszystkie te potrzeby zaspokajają sztywne systemy pakowania, dzięki czemu ich popularność jest tak duża.

Sztywne opakowania na żywność są przyjazne dla środowiska – zgodne z normami środowiskowymi,  nadają się do recyklingu i ponownego użycia, dlatego rosnąca troska o środowisko jest również motorem rozwoju tego rynku. Zwyczaj zamawiania żywności przez Internet jest coraz popularniejszy, a czynniki społeczno-ekonomiczne, takie jak coraz szybsze tempo życia czy rosnąca popularność foodów skłaniają konsumentów do kupowania żywności pakowanej, co wzmacnia rozwój rynku.

Zmienne ceny surowca używanego do produkcji odbijają się na rynku sztywnych opakowań do żywności i hamują jego rozwój. Jednocześnie rynek elastycznych opakowań, które są substytutem opakowań sztywnych systematycznie się rozwija, hamując wzrosty w segmencie opakowań sztywnych. Również bezkompromisowe dyrektywy rządu na tym rynku zagrażają wzrostowi, podobnie jak niestabilność gospodarcza w strefie euro, która blokuje rozwój rynku opakowań sztywnych.

Podział na segmenty

W raporcie podzielono rynek na segmenty, przy użyciu następujących kryteriów: materiał wytworzenia produktu, typ produktu, zastosowanie i położenie geograficzne.

  • Według materiału wytworzenia produktu rynek jest podzielony na segmenty: papier i tektura, szkło, metal, tworzywa sztuczne.
  • Według rodzaju produktu dokonano podziału na: butelki i słoiki, kontenery, pudełka, tace, puszki i inne.
  • Według zastosowania podział wygląda następująco: sosy, dressingi i przyprawy, dania gotowe, owoce i warzywa, nabiał, wyroby cukiernicze, wyroby piekarnicze i inne.
  • Pod względem geograficznym wyodrębniono następujące rejony: Ameryka Północna (Stany Zjednoczone, Kanada), Ameryka Łacińska (Brazylia, Meksyk, Argentyna i inne kraje), Europa (Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy, Rosja i inne kraje), Azja i Pacyfik (Indie, Japonia, Chiny, Australia i Nowa Zelandia oraz inne kraje), Bliski Wschód i Afryka (GCC, RPA, Izrael i inne kraje).

Profilowanie graczy rynkowych

Raport Business Intelligence oferuje profilowanie firm o dobrej reputacji, które działają na rynku opakowań sztywnych do żywności. Wyróżniono w nim między innymi liderów rynkowych, producentów takich jak: Tetra Pak International, Reynolds Group Holdings, Plastipak Holdings Inc., Holmen AB, Georgia-Pacific Corporation, DS Smith Plc, Berry Plastics Corporation, Bemis Company Inc, Ball Corporation, Amcor Limited, Sealed Air Corporation, Grupa Mondi, RESILUX NV.

Inni gracze zostali szczegółowo sprofilowani, aby dać czytelnikom możliwość poznania pełnego obrazu tego rynku. Ponadto w raporcie śledzone są parametry, takie jak inwestycje i wydatki oraz zmiany głównych graczy.

Zawartość raportu

Raport zawiera dogłębną analizę wskaźników mikro i makro, trendów rynkowych oraz prognoz popytu, daje obraz czynników, które sterują i hamują rozwój tego rynku we wszystkich segmentach geograficznych. Oprócz tego przedstawia również analizę macierzy wzrostu, pozwalającą na wgląd w obszary inwestycyjne, które nowi lub istniejący uczestnicy rynku mogą wziąć pod uwagę podejmując decyzje finansowe.

Aby przedstawić jasny obraz rynku w raporcie wykorzystano różne narzędzia analityczne, takie jak analiza DRO i analiza pięciu sił Portera. Autorzy skupili się na aktualnych trendach rynkowych i przedstawili prognozy rynkowe na lata 2020-2028. Zwrócono też uwagę na pojawiające się nowe zjawiska, które będą kształtować popyt rynkowy w nadchodzących latach. Analiza konkurencji w każdym z segmentów geograficznych pozwala poznać udziały w rynku, jakie mają poszczególni gracze.

Kluczowe elementy

Badanie oferuje kompleksową i jednocześnie szczegółową analizę rynku sztywnych opakowań do żywności, wielkości rynku (mln USD) i skumulowanej rocznej stopy wzrostu dla okresu prognozy: 2020-2028, z uwzględnieniem wyników za rok 2019 (rok bazowy). Przedstawia też możliwości uzyskania przychodów w różnych segmentach rynku oraz propozycje inwestycyjne dla tego rynku. Zawiera kluczowe informacje na temat różnych możliwości, ograniczeń, czynników napędzających, wprowadzania nowych produktów, konkurencyjnych strategii rynkowych, pojawiających się trendów i perspektyw regionalnych.

Dane zawarte w raporcie mają ułatwić podejmowanie decyzji  w zakresie wprowadzania nowych produktów, inicjatyw rządowych, taktyk marketingowych i ekspansji oraz ulepszeń technicznych, zaspokajając potrzeby różnych interesariuszy związanych z tą branżą – dostawców, producentów, inwestorów i dystrybutorów. Badanie uwzględnia również rosnące potrzeby firm konsultingowych i badawczych, analityków finansowych oraz nowych uczestników rynku.

Na podstawie informacji opublikowanych na portalu whattheythink.com opracowała BZ