Szkło najzdrowszym opakowaniem na mleko
29 May 2018 12:53

Z okazji Światowego Dnia Mleka firmy O-I oraz Robico przeprowadziły badanie wśród polskich konsumentów, aby poznać świadomość zalet świeżego mleka w szkle. Jak wynika z ankiety, mleko świeże pasteryzowane i UHT to dwa najbardziej rozpoznawalne rodzaje mleka. 1/3 z nas nie wie jednak, czym się różnią. Ponad połowa badanych uważa, że szkło to materiał opakowaniowy najczęściej kojarzony ze świeżością mleka.

Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną konsumentów i bardzo wyraźnym trendem związanym ze zdrowym stylem życia w całej Europie rośnie popyt na produkty mleczne w szkle. Na przykład media w Wielkiej Brytanii zauważają powrót do codziennej dostawy mleka w opakowaniach szklanych bezpośrednio pod drzwi mieszkańców. Także w Polsce Robico dostrzega rosnące zainteresowanie mlekiem w szkle, i to nie bez powodu: dla większości respondentów to opakowania szklane najbardziej kojarzą się ze świeżością mleka. Aż 54% Polaków wybrało szkło jako najlepsze opakowanie do świeżego mleka, 23% wskazało karton, a tylko 15% respondentów wybrało opakowania plastikowe.

Świeże mleko to produkt o wyjątkowo wysokiej jakości, a obojętny charakter szkła pomaga zachować jego wartości odżywcze. Takie połączenie - świeże mleko i szklana butelka - jest najkorzystniejszym rozwiązaniem prozdrowotnym. Co więcej, wyjątkowość szkła polega
na tym, że można je przetapiać i poddawać recyklingowi w nieskończoność. Szkło to materiał, w 100% odnawialny, co czyni go jednym z najbardziej zrównoważonych materiałów opakowaniowych.

„Produkty najwyższej jakości pakowane są w najlepsze opakowania. Szkło uważane jest za materiał, który zapewnia najwyższą jakość. Jest bezpieczny dla zdrowia i pomaga w zachowaniu naturalnego smaku oraz aromatu produktu. Wybór szkła był ważnym filarem naszych działań marketingowych, kiedy wypuściliśmy na rynek Zimne Mleko: szkło pomaga w tworzeniu wizerunku naszego produktu, który jest zdrowy i wysokiej jakości. Dodaje Zimnemu Mleku autentyczności, pomagając jednocześnie nam uwydatnić jego cechy - świeżość i wysoką jakość” - powiedział Andrzej Szczepański.

„Nabiał i szkło to połączenie, wywołujące w nas bardzo pozytywne skojarzenia. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Robico i produkować butelki do jedynego świeżego mleka w szkle w Polsce. Jesteśmy także bardzo dumni z samego projektu butelki Zimnego Mleka, która została zaprezentowana w najnowszym globalnym O-I Design Book. Katalog dystrybuowany był wśród klientów i wiodących na świecie agencji projektowych” - powiedziała Magdalena Woronowicz, dyrektor ds. Sprzedaży na Europę północno-wschodnią w O-I.

Źródło: Owens-Illinois