Tonejet Cyclone doceniona za innowacyjność w druku
13 Oct 2020 08:16

Firma Keypoint Intelligence, czołowy dostawca analiz biznesowych i tester działający w sektorze obrazowania cyfrowego i komunikacji biznesowej, wyróżniła przełomowy system druku bezpośredniego na puszkach Tonejet Cyclone nagrodą Outstanding Innovation Award in Production Print, doceniając nie tylko innowacyjne i wyjątkowe wzornictwo, ale także korzyści środowiskowe dla użytkowników płynące z zastąpienia etykiet termokurczliwych i etykiet.

Tonejet Cyclone oferuje ekologiczną alternatywę dla etykiet termokurczliwych i etykiet samoprzylepnych, umożliwiając cyfrowy druk bezpośredni danych zmiennych na puszkach z prędkością 60 puszek/min. i zapewniając takie same wrażenia zmysłowe – ale wyższą jakość – w porównaniu z konwencjonalnymi technikami druku.

„Cieszy nas, że Cyclone został doceniony nagrodą za Wyjątkową Innowacyjność” - komentuje Rob Day, dyrektor generalny Tonejet. „Potwierdza ona celowość naszych działań polegających na wdrażaniu innowacji i przełamywaniu status quo w sektorze opakowań napojowych, dzięęki czemu browary kraftowe i globalne marki mogą wykorzystać zalety bezpośredniego druku cyfrowego i jego elastyczności w produkcji niskonakładowej, przy jednoczesnym ograniczaniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne.”

„Tonejet Cyclone w wyjątkowy sposób odpowiada na potrzeby dynamicznie rozwijającego się segmentu kastomizowanego i personalizowanego marketingu, oferując system drukujący bezpośrednio na puszkach napojowych, w cenie niższej od tradycyjnych metod uszlachetniania” - wyjaśnia Marc Mascara, dyrektor w dziale Kolorowych Etykiet Cyfrowych i Opakowań w Keypoint Intelligence. „Co równie istotne, puszki produkowane na Tonejet Cyclone nadają się w 100% do recyklingu, a to oznacza ogromną korzyść dla środowiska w porównaniu z etykietami samoprzylepnymi i etykietami termokurczliwymi”. Cyclone, który zasługuje na uwagę także ze względu na zastosowanie unikalnej technologii głowic drukujących, pozwala na masową personalizację oraz konkurencyjny cenowo druk niskonakładowy.

Zalety nowej technologii doceniły już browary rzemieślnicze w Wielkiej Brytanii i USA (odpowiednio: BrewBoard oraz Worthy Brewing). Pierwszy użytkownik tej technologii, firma SoluCan, realizuje z jej użyciem wyjątkowe kampanie wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną (AR) dla amerykańskich i kanadyjskich klientów. Technologia Cyclone jest wszechstronnym systemem sprawdzającym się zarówno w małych browarach rzemieślniczych, jak również w wielkich globalnych markach, które chcą wypuszczać na rynek piwa w niskich nakładach, seriach limitowanych albo w ramach strategii marketingowych.

Warto wspomnieć, że Cyclone był w tym roku nominowany również do nagrody Metpack Innovation in Print targów Metpack, jednak zostały one odwołane z powodu pandemii koronawirusa.

Na podstawie informacji Tonejet Limited opracował TK