UPM zapowiada podwyżki cen w 2. połowie 2021 r.
26 Jul 2021 08:40

Firma UPM poinformowała o dobrych wynikach za 2. kwartał uzyskanych przez oddział etykiet Raflatac i papierów specjalistycznych, podczas gdy popyt na papiery graficzne wzrósł o 28% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Grupa UPM z siedzibą w Finlandii, specjalizująca się w biomateriałach, poinformowała, że popyt na jej produkty w 2. kwartale był ogólnie wysoki, a zyski „gwałtownie wzrosły”.

Sprzedaż w 2, kwartale wzrosła o 15% do 2,384 mld euro, a w pierwszym półroczu kończącym się 30 czerwca wzrosła o 6% do 4,618 mld euro. Zysk operacyjny EBIT w 2. kwartale wzrósł o 51%, do 307 mln euro, a marża EBIT skoczyła z 11% do 12,7% w 1. połowie roku.

Prezes i dyrektor generalny UPM Jussi Pesonen powiedział: W wyjątkowych warunkach ekonomicznych popyt na produkty firmy UPM był silny, a podwyżki cen z nawiązką zrekompensowały rosnące koszty produkcji. Jednocześnie nasze projekty transformacyjne przebiegały zgodnie z harmonogramem i budżetem, dzięki czemu jesteśmy w doskonałej sytuacji na przyszłość.

Mimo to kwartał był dużym wyzwaniem dla UPM Communication Papers w kwestii zysków, ze względu na gwałtownie rosnące koszty nakładów i ceny rynkowe papierów publikacyjnych opartych na kontraktach styczniowych. Ceny sprzedaży wielu produktów UPM powinny wzrosnąć w drugiej połowie 2021 r. w stosunku do pierwszej połowy, w tym ceny papierów graficznych sprzedawanych w Europie – stwierdził Pesonen.

Ceny celulozy „gwałtownie wzrosły” w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku i oczekuje się, że utrzymają się na wyższym poziomie w drugiej połowie roku.
Firmy UPM Raflatac i UPM Specialty Papers skorzystały na sile rynków i dobrej rentowności zapewnianej przez najnowsze trendy zachowań konsumenckich, handel elektroniczny oraz sprzedaż detaliczną – dodał Pesonen.
Materiały do etykietowania i papiery specjalistyczne stanowią prawie jedną trzecią sprzedaży grupy.
Po raz kolejny firma UPM Raflatac odnotowała świetny kwartał, pomimo wyjątkowej presji na koszty produkcji. Te doskonałe wyniki zawdzięczamy nie tylko dużemu popytowi na rynku, ale także sprawnemu zarządzaniu marżą i asortymentem oraz nieustannej koncentracji na efektywności - powiedział.
Firma UPM Raflatac zakończyła właśnie konsultacje dotyczące uproszczenia struktury swojej organizacji oraz poprawy efektywności operacyjnej i dystrybucyjnej. W rezultacie w Europie zlikwidowanych zostanie 129 miejsc pracy.
W maju br. UPM zapowiedziała sprzedaż swego zakładu produkcji papieru gazetowego Shotton w Północnej Walii firmie Eren Paper, która zostanie zrealizowana w 3. kwartale 2021 r.

W lutym grupa przyłączyła się do inicjatywy The Climate Pledge i zobowiązała się do osiągnięcia celów porozumienia paryskiego z 10-letnim wyprzedzeniem. Do tej międzysektorowej społeczności globalnych firm należy Amazon.

Opracowano na podstawie informacji Printweek