Organizatorzy Targów Pakowania i Opakowań ALL4PACK Paris 2020, które odbędą się od 23 do 26 listopada 2020, chcieli poznać wpływ kryzysu związanego z Covid-19 na wykorzystanie opakowań przez Francuzów. Sondaż IFOP, zrealizowany w maju na zlecenie targów ujawnił zmiany w zachowaniu niektórych Francuzów.
Badanie IFOP zrealizowane na reprezentatywnej próbie 1001 respondentów dowodzi, że według Francuzów opakowania są niezwykle przydatne lub bardzo przydatne. Ta opinia jest bardziej zauważalna u seniorów (66% w porównaniu z 22% wśród badanych w wieku od 18 do 24 lat), co dowodzi, że istnieje pokoleniowa różnica w postrzeganiu opakowań.
Opakowania odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa produktów, a w konsekwencji konsumentów. Francuzi są świadomi tego faktu, tym bardziej w dobie kryzysu. Jednak, ta użyteczność zderza się z silną wolą zmiany koncepcji i zastosowania opakowań wyrażaną przez społeczeństwo, mającą na celu lepiej odpowiedzieć na wyzwania ochrony środowiska.
1/3 Francuzów preferuje zakup produktów z mniejszą ilością opakowań, niż przed epidemią Covid-19, zaś 60% nie zmienia przyzwyczajeń pomimo kryzysu. 60% respondentów twierdzi, że nie zmieniło swoich zachowań odnośnie opakowań, zaś 40% badanych deklaruje obecnie zakup większej ilości produktów w opakowaniach niż przed kryzysem związanym z koronawirusem. Odsetek ten jest większy wśród mieszkańców północno-wschodniej części Francji (48%) i dużych aglomeracji (45%), gdzie rozprzestrzenianie się wirusa było większe. Ta różnica w zachowaniu może dotyczyć roli opakowania w zapewnieniu bezpieczeństwa i najprawdopodobniej utrzyma się.
Wyniki sondażu pokazują, że większość Francuzów (61%) uważa, że przedsiębiorcy nie podejmują wystarczających działań w kwestii projektowania zrównoważonych opakowań. Jednak, konsumenci nie pokazali producentom « czerwonej kartki » (najbardziej negatywną ocenę wystawiło 17% respondentów). Większość badanych wystawiło ocenę pozytywną lub negatywną, co pokazuje brak pewności w tej kwestii związany z niedostateczną wiedzą na temat działań przedsiębiorców i firm.
Znaczące lecz niedoceniane wysiłki służące projektowaniu opakowań jutra » Opakowania zawsze będą potrzebne. Są niezastąpione, ale osiągnęliśmy koniec pewnego cyklu. Przyszłość wymaga nowego podejścia. Wiele innowacji jest tworzonych przez przedsiębiorców, ale niestety opinia publiczna niewiele wie na ten temat » mówi Olivia Milan, dyrektor targów All4Pack.
Targi All4Pack wybrały kilkanaście innowacji, które będą prezentowane profesjonalistom przez wystawców w trakcie trwania imprezy :
Edycja 2020 odbędzie się w Centrum Wystawowym Paris Nord Villepinte od 23 do 26 listopada 2020 r. Ważne wydarzenie w sektorze opakowań i intralogistyki, międzynarodowe spotkanie prezentujące najważniejsze innowacje, trendy i ekspertyzy dla przedsiębiorców będących użytkownikami opakowań. ALL4PACK to światowa witryna zrównoważonych i odpowiedzialnych rozwiązań dla sektora opakowań, maszyn i logistyki.
Targi gromadzą najważniejsze osoby decyzyjne z 11 sektorów przemysłu : Spożywczego, Uroda & Higiena, Dobra konsumpcyjne, Towary przemysłowe, Napoje & Płyny, Dystrybucja i e-handel, Dobra luksusowe, Farmacja & Zdrowie, Usługi, Transport & Logistyka, Przedsiębiorstwa wielobranżowe.
Opracowano na podstawie informacji organizatora