Plast-Box mocny w eksporcie
15 May 2018 10:13

Grupa kapitałowa Plast-Box w pierwszym kwartale 2018 roku osiągnęła 1,9% wzrostu sprzedaży, podnosząc przychody do 40,1 mln zł. Jednocześnie zanotowała wynik EBITDA sięgający 3,7 mln zł oraz zysk netto na poziomie 1,3 mln zł.   

„Duży udział w przychodach grupy za pierwszy kwartał tego roku miała nasza ukraińska spółka, która przyniosła blisko 24% skonsolidowanych przychodów – stwierdza Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu Plast-Box SA (na zdjęciu). - W tym okresie Plast-Box Ukraina uzyskała 11,3% wzrost przychodów, notując wartość 75,7 mln UAH oraz wzrost zysku na poziomie brutto i netto odpowiednio o 3,7% i 4,5% r/r.”  

W I kwartale 2018 roku, podobnie jak w ubiegłym roku, grupa Plast-Box kontynuowała działania proeksportowe, realizując 60,3% udziału eksportu w sprzedaży ogółem. Po 3 miesiącach br. sprzedaż eksportowa do krajów Unii Europejskiej i innych państw Europy urosła o 4,5 punktu procentowego zwiększając udział w sprzedaży eksportowej do 65,6%. Pozostała część – około 34,4% eksportu – trafiła na Wschód, głównie na Ukrainę i do Rosji. Największe wzrosty eksportu w I kwartale br. Plast-Box odnotował na rynkach niemieckim (46,6%), holenderskim (28,3%) oraz francuskim (11,9%).

„Jesteśmy średniej wielkości graczem na ogromnym europejskim rynku, gdzie nasz udział nadal nie jest zbyt duży. Mamy więc wciąż wielkie możliwości rozwoju i wiele do zrobienia w Europie - mówi wiceprezes Pióro. - Chcemy być coraz mocniejszą spółką sprzedającą twarde opakowania z tworzywa sztucznego na całym kontynencie.”

Grupa Plast-Box jest znaczącym producentem opakowań z tworzyw sztucznych, pracującym w formule B2B, zaopatrującym przede wszystkim branżę spożywczą, a także podmioty oferujące wyroby chemiczne dla gospodarstw domowych, firm remontowych i budowlanych. Główną pozycję asortymentową stanowią zamykane wiadra, których sprzedaż w I kwartale 2018 roku odpowiadała za 74,1% przychodów grupy.

Opracowano na podstawie informacji firmy Plast-Box