Plast-Box stawia na branżę spożywczą
19 Jul 2018 10:10

Producent twardych opakowań z tworzyw sztucznych Plast-Box S.A. opublikował wstępne wyniki skonsolidowane za pierwsze półrocze 2018 roku. W porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami ubiegłego roku firma zanotowała wzrost sprzedaży o 5,1%. Przychody grupy wyniosły 84.903 tys. zł. , EBITDA 6.982 tys. zł., zaś zysk netto 2.364 tys. zł, co w porównaniu do półrocza ubiegłego roku oznacza zmniejszenie się wartości EBITDA o 20,2%, a zysku netto o 24,9% .

„W minionym półroczu odczuwaliśmy, analogicznie jak cała branża, dużą presję po stronie kosztów zatrudnienia i kosztów zakupu surowców, których ceny rosły i znajdowały się na wysokim poziomie” – komentuje wiceprezes Krzysztof Pióro. „Był to też dla nas okres przebudowy organizacyjnej spółki, związanej z uzyskaniem prestiżowego, najbardziej cenionego w Europie certyfikatu BRC, wyznaczającego wyśrubowane normy jakości i bezpieczeństwa produkcji dla produktów związanych z żywnością. Certyfikat BRC w najwyższej kategorii 'A' otrzymaliśmy 28 maja tego roku, po zrealizowaniu licznych inwestycji dostosowujących naszą fabrykę do najsurowszych wymogów, po licznych alokacjach maszyn, po całkowitym przedefiniowaniu procedur organizacyjnych, co wiązało się nie tylko z dużymi wydatkami, ale także z zaangażowaniem w ten proces niemal całej załogi naszej fabryki w Słupsku. Mamy to już na szczęście za sobą. Plast-Box lokuje obecnie w branży spożywczej ponad 50% sprzedaży. Teraz liczymy na to, że certyfikat BRC umożliwi nam wejście z naszymi opakowaniami do wielu nowych klientów, renomowanych producentów żywności w Europie, którzy współpracują tylko i wyłącznie z dostawcami potrafiącymi sprostać ich najwyższym oczekiwaniom, dostawcami pracującymi zgodnie z BRC.”

Źródło: Plast-Box