Podsumowanie roku 2017 w firmie API Folie Polska
9 Jan 2018 14:09

Przeniesienie części produkcji z Niemiec do zakładu w podwarszawskim Piasecznie, znacząca rozbudowa lokalnych struktur, systematyczne zwiększanie udziałów rynkowych, aktywny udział w wydarzeniach branżowych w Polsce i poza nią – to tylko niektóre aspekty działalności API Folie Polska w minionym roku. Firma osiągnęła w nim dwucyfrowy wzrost, realizując szereg udanych wdrożeń specjalistycznych folii, laminatów i materiałów holograficznych w rodzimych zakładach poligraficznych oraz przedsiębiorstwach reprezentujących inne gałęzie przemysłu. Plany na rok 2018 zakładają dalszy, dynamiczny rozwój, związany m.in. z sukcesywnym wzbogacaniem portfolio produktów konfekcjonowanych i dystrybuowanych przez podwarszawski zakład API Folie Polska.

Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca firmy: „Rok 2016 był dla nas okresem przełomu i budowania struktur. Z kolei minione dwanaście miesięcy można nazwać czasem swego rodzaju krzepnięcia i stabilizowania pozycji na polskim rynku. Efektem tego jest bardzo duży, dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży, zrealizowany głównie dzięki dostawom na rynek lokalny. Sytuacja w kontekście obecnego roku i lat kolejnych uległa diametralnej zmianie z chwilą przeniesienia części działalności z niemieckich zakładów Rednitzenbach do Piaseczna. W udziale przypadła nam bowiem obsługa – w zakresie konfekcjonowania i dystrybucji – znaczącej części wytwarzanych przez API folii pigmentowych, dedykowanych odbiorcom z Europy, ale też innych rynków, m.in. azjatyckich. Krok ten uznajemy za kolejny przełom w naszej działalności, a jednocześnie wyraz uznania dla pracy wykonanej przez polską filię API i jej rosnące znaczenie dla całej firmy”.

W efekcie zmian w strukturach produkcyjnych i handlowych zatrudnienie w API Folie Polska wzrosło w ub.r. o ok. 50%. „Na tym nie koniec – kontynuuje Katarzyna Kozińska – gdyż odnotowujemy stale rosnący popyt wewnętrzny na nasze wyroby. Nawiązaliśmy m.in. strategiczną współpracę z jednym z największych na świecie producentów tablic rejestracyjnych (wywodzącym się z Polski), który wykorzystuje nasze folie przemysłowe przy wyklejaniu liter i cyfr. Mamy za sobą też szereg udanych wdrożeń folii i laminatów w rodzimych drukarniach opakowań i etykiet. Tu szczególną uwagę warto zwrócić na rosnące zainteresowanie rozwiązaniami holograficznymi, co wiąże się m.in. z aktywnością działu kreacji, za który w naszej firmie odpowiada David Peters – Creative Development Manager”.

Zespół, którym kieruje, przygotował 2. edycję specjalnej publikacji dedykowanej najnowszym trendom rynkowym w obszarze opakowań – API Trends Folio. Wydawnictwo to miało swoją oficjalną premierę na jesiennych targach Luxe Pack Monaco – jednej z licznych imprez branżowych, w jakich firma API, jak również jej polski oddział – wzięła udział w ub.r.

„Najważniejszą były rzecz jasna targi Labelexpo Europe w Brukseli, na których – poza okazją do licznych spotkań z klientami z całego świata – zaprezentowaliśmy nasz nowy produkt: folię do tłoczenia na zimno TA+ – mówi Katarzyna Kozińska. – Firma API była też obecna z własnym stoiskiem na innych ważnych z naszego punktu widzenia wydarzeniach: targach Packaging Innovations w Londynie, PCD w Paryżu oraz obu edycjach Luxe Pack (w Monako i w Nowym Jorku), jak też na konferencjach, m.in. Spirits Summit w Edynburgu. Jako polska filia również byliśmy bardzo aktywni. Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w marcowych targach Packaging Innovations 2017 w Warszawie i już przygotowujemy się do ich tegorocznej edycji. Równie wysoko oceniamy dwie lokalne konferencje dedykowane etykietom, na których byliśmy obecni (…)”.

Dyrektor zarządzająca API Folie Polska podkreśla, że aktywność na polu handlowym, techniczno-serwisowym i marketingowym wpłynęła na znaczący wzrost rozpoznawalności marki API na polskim rynku oraz w świadomości działających na nim drukarń: „Bardzo solidnie przepracowaliśmy ubiegły rok, zarówno w kontekście działań sprzedażowych i wdrożeniowych jak też pod względem obecności na wielu imprezach branżowych – mówi. – Targi czy konferencje to bardzo dobre miejsca do podtrzymywania obecnych i pozyskiwania nowych kontaktów oraz do spotkań, z których część owocuje udanymi wdrożeniami naszych folii i laminatów. Klienci z Polski z zainteresowaniem odnotowują też implementacje materiałów API w innowacyjnych opakowaniach światowych marek takich jak Tattinger czy Hennessy. Tu nieocenionym ekspertem pozostaje David Peters, który brał udział w wielu znaczących projektach związanych z wdrożeniem kreatywnych, innowacyjnych opakowań i etykiet, powstałych z udziałem materiałów API. Cieszymy się, że znalazły się wśród nich także produkty zaprojektowane i wytworzone w Polsce, będące pokłosiem jego spotkań z rodzimymi właścicielami marek, agencjami reklamowymi czy drukarniami”.

Katarzyna Kozińska z optymizmem patrzy także na rok 2018: „Liczymy na dalszy, znaczący wzrost sprzedaży i ekspansję na kolejnych rynkach, m.in. w krajach, które od niedawna obsługujemy od strony dostaw. Nasze plany zakładają pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych z różnych branż i dalszą pracę nad wzmocnieniem pozycji i wizerunku całej grupy API, by – zgodnie z hasłem „Empowering Brands” – jak najlepiej wspierać naszych klientów”.

Na zdjęciu powyżej: Katarzyna Kozińska na stoisku firmy API podczas targów Labelexpo Europe 2017. Z prawej: Andy Kerr - specjalista ds. międzynarodowego wsparcia technicznego w API Foils Ltd.

Źródło: API Folie Polska