Słodki sukces z Mondi
26 Nov 2018 11:18

 

W lipcu 2016 r. Mondi przejęło tureckiego producenta opakowań giętkich, firmę Kalenobel, i w sektorze opakowań do lodów dostrzegło interesującą szansę rozwoju. Stambulskie przedsiębiorstwo, obecnie znane jako Mondi Kalenobel, dysponuje dwoma zakładami produkcyjnymi w mieście Kirklareli położonym na północy Turcji, a jego pozycja innowatora w dziedzinie opakowań do lodów wciąż się umacnia.

Ostatnio, na zlecenie klienta, firma przystąpiła do zadania, którego dotychczas nikt inny się nie podjął. Polegało ono na wyprodukowaniu papierowego opakowania z plastikowym przezroczystym okienkiem umożliwiającym podejrzenie znajdującego się pod nim waflowego rożka. W 2016 r. rodzinne przedsiębiorstwo produkujące rożki do lodów, Oexmann GmbH & Co. KG z Gelsenkirchen w Niemczech, zwróciło się do firmy z pytaniem, czy takie rozwiązanie jest możliwe.

Tak ambitny projekt wymagał nowatorskiego podejścia i specjalistycznej wiedzy na temat opakowań do lodów. „Byliśmy jedynym dostawcą, który podjął się tego wyzwania” - mówi Sedat Igbar, manager handlowy odpowiedzialny za Europę w Mondi Kalenobel. „Sukcesywnie współpracując z firmą Oexmann opracowaliśmy oraz opatentowaliśmy opakowanie na rożek, które pozwala wielbicielom lodów zobaczyć znajdujące się w środku pyszności. Pierwsza partia produktu trafiła na półki w maju tego roku”.

Firma Oexmann produkująca rożki od 1926 r. dostarcza te niestandardowe opakowania na drugi koniec świata do producenta lodów z Auckland, firmy Fonterra Brands (New Zealand) Ltd., która pakuje w nie jedne ze swoich najlepszych wyrobów.

„Owalne przezroczyste okienko ma 2,3 cm wysokości i 1,8 cm szerokości. Zgodnie z życzeniem firmy Oexmann jest wykonane z biodegradowalnej folii” - wyjaśnia Sedat Igbar.

Niemieckie przedsiębiorstwo, kierowane obecnie przez Thomasa Oexmanna, wnuka założyciela, Karla Oxemanna, świetnie prosperuje współpracując nie tylko z Nową Zelandią. „Eksportujemy nasze rożki praktycznie do wszystkich krajów Europy” - wyjaśnia obecny dyrektor zarządzający. „Aktualnie produkujemy prawie 5 milionów rożków dziennie”.

W 2017 r. firma Euromonitor ustaliła, że sprzedaż detaliczna na globalnym rynku lodów wyniosła 74 mld USD i stale rośnie. Europa stanowi ok. 30% rynku światowego, a wzrost konsumpcji w tym rejonie wynika ze zwiększonego popytu głównie na lody w pojedynczych porcjach – w postaci lodów na patyku, w rożku lub w kubku. Mondi Kalenobel eksportuje 75% swoich opakowań do lodów i spodziewa się znacznego wzrostu sprzedaży w Europie.

Firma Mondi opracowała dla klienta firmy Oexmann – nowozelandzkiego producenta lodów Fronterra – wyjątkowe opakowanie z okienkiem stanowiące szansę na wykorzystanie możliwości nowatorskiej promocji produkowanych przez nią lodów klasy premium.

Kupujący będą mogli zobaczyć apetyczne kawałki składników pysznych lodowych rożków, takich jak Kapiti kwiat wiśni i truskawka, Kapiti prażony sezam i złoty syrop – które ostatnio zostały uznane najbardziej innowacyjnymi lodami 2018 r. przez organizację International Ice Cream Consortium (IICC) – oraz Kapiti zachodnioafrykańska gorzka czekolada i yuzu (Kapiti to wyspa położona w odległości ok. 5 km od zachodniego wybrzeża nowozelandzkiej Wyspy Północnej).

Firma Mondi postanowiła laserowo wyciąć w wieczku opakowania małe, przezroczyste okienko w kształcie wyspy Kapiti, umożliwiające klientom podejrzenie skrywanych pod nim lodów.

Firmie Fonterra pomysł się spodobał i teraz Mondi dostarcza jej nietypowe opakowania do rożków wraz z wieczkami.

„Koncentrujemy się na szukaniu rozwiązań – nawet jeśli zajmuje to sześć miesięcy czy cały rok” - podkreśla Sedat Igbar. „Firma Mondi dowiodła również swoich umiejętności w tworzeniu przyjaznych konsumentowi opakowań z funkcją łatwego otwierania, przyciągających uwagę klientów na półkach sklepowych, a także różnych rozwiązań ekologicznych. Jesteśmy prawdziwie kompleksowym dostawcą i głównym graczem na rynku opakowań do lodów”.

Źródło: Mondi