Smurfit Kappa zachęca do tworzenia rozwiązań opakowaniowych przyszłości
17 Jan 2019 11:57

Firma Smurfit Kappa, czołowy producent opakowań, zainaugurował nowy konkurs w ramach swoich działań dążących do rozwiązania jednego z największych wyzwań w branży: minimalizacji ilości odpadów niepodlegających recyklingowi, które są wytwarzane każdego dnia.

Opakowania stanowią prawie 40% zapotrzebowania na tworzywa sztuczne w Europie (za: Sprawozdanie Komisji Europejskiej „Europejska strategia na rzecz tworzyw sztucznych w gospodarce o obiegu zamkniętym”). Smurfit Kappa rzuca wyzwanie projektantom, inżynierom, wynalazcom i myślicielom - zarówno wewnątrz firmy, jak i poza nią - do opracowania innowacyjnego produktu ograniczającego ilość odpadów niepodlegających recyklingowi, które są wytwarzane każdego roku.

Dwa wyzwania konkursowe to:

1) opracowanie alternatywy dla folii kurczliwej, którą owija się palety w celu ich zabezpieczenia podczas przechowywania i transportu;

2) opracowanie opakowania na czekoladki wykonanego w 100% z papieru i z zabezpieczeniem termicznym, które można wykorzystać w kanale eCommerce.

Konkurs trwa do piątku 29 marca 2019 r. Zgłaszający z całego świata mogą przedstawiać swoje pomysły na jedno lub oba wyzwania. Zwycięzca każdego z nich otrzyma nagrodę w wysokości 8 tys. euro, a jego pomysł zostanie zaprezentowany podczas Smurfit Kappa Innovation Event, które odbędzie się w maju 2019 r.

„Projektowanie opakowań odgrywa zasadniczą rolę w zmniejszaniu ilości odpadów wytwarzanych w codziennym życiu i w zapewnianiu bardziej zrównoważonej przyszłości. Celem konkursu Better Planet Packaging Design Challenge jest zainspirowanie światowej społeczności projektantów do pracy nad konkretnymi problemami w zakresie zrównoważonego projektowania opakowań. Z niecierpliwością czekamy na możliwość obejrzenia zgłoszeń oraz wybranie pierwszych, zwycięskich innowacyjnych rozwiązań w naszym konkursie” - powiedział Arco Berkenbosch, Wiceprezes ds. Innowacji i Rozwoju Smurfit Kappa.

W roku 2019 firma inauguruje konkurs Design Challenge, który jest kluczowym aspektem w ramach działań Smurfit Kappa Better Planet Packaging (BPP). Rozpoczęta we wrześniu 2018 inicjatywa BPP stanowi centralny punkt strategii biznesowej przedsiębiorstwa. ej celem jest dostarczenie przełomowych rozwiązań w branży opakowań w celu zapewnienia bardziej zrównoważonej przyszłości.

Więcej informacji na temat wyzwania oraz sposobu składania zgłoszeń można znaleźć na stronie Better Planet Packaging Design Challenge.

Źródło: Smurfit Kappa