UPM nowym sponsorem Pentawards
29 Jan 2018 08:01

Organizatorzy Pentawards, prestiżowego międzynarodowego konkursu dla projektantów opakowań, ogłosili, że do grona sponsorów – do których należą m.in. Esko, Sleever oraz IC3D - dołączyła firma UPM Raflatac. Kilka dni wcześniej branżę obiegła sensacyjna wiadomość, że tegoroczna, wrześniowa gala wręczenia nagród Pentawards odbędzie się w słynnym Muzeum Guggenheima.

Adam Ryan, kierownik projektu The Pentawards, komentuje: „Ta informacja nie tylko zapoczątkowuje współpracę między dwiema ambitnymi firmami, ale jest również dowodem na znaczenie i reputację Pentawards (...)”.

Elementem umowy sponsorskiej jest prezentacja przez UPM Raflatac jednej z nagród – dla projektu opakowania na napoje – w trakcie ceremonii Pentawards, która odbędzie się 6 września br. w Nowym Jorku. UPM Raflatac poprowadzi również dyskusję panelową w trakcie Konferencji Pentawards w Madrycie i będzie wspierać światowe tournée Pentawards, podczas którego prezentowane będą zwycięskie projekty.

Lee Walker-Quinn, dyrektor odpowiedzialny za globalny rozwój biznesu etykiet na wina i alkohole w UPM Raflatac, dodaje: „Jesteśmy niezwykle szczęśliwi z możliwości współpracy z Pentawards. Demonstruje ona zaangażowanie UPM Raflatac w rozwój rozwiązań etykietowych, które zapewniają wartość dodaną całej branży opakowań. Dzielimy z Pentawards wspólny cel, którym jest wspieranie wzornictwa. Nasze innowacyjne i ekologiczne materiały etykietowe pomagają we wcielaniu tej idei w życie, a poprzez współpracę z Pentawards jesteśmy w stanie wspierać i doradzać projektantom i właścicielom marek.”

W konkursie Pentawards startują twórcy opakowań z całego świata; ich prace są oceniane przez międzynarodowe jury złożone z 12 cenionych projektantów, dyrektorów ds. wzornictwa oraz szefów marketingu. Nowością tegorocznej edycji będzie nowa kategoria „Zrównoważony Projekt” (Sustainable Design), w której rywalizować będą opakowania wyróżniające się pod względem przyjazności dla środowiska. Kategoria ma charakter otwarty (bez podziału na typy opakowań lub ich przeznaczenie), a ocenianymi kryteriami będą struktura opakowania, rodzaj wykorzystanych materiałów oraz metody produkcji.

Na podstawie informacji Pentawards opracował TK