Jubileusz pod znakiem inwestycji
1 Jan 1970 13:38

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

8 czerwca 1998 r. w podwarszawskim Józefowie postała jedna z pierwszych fabryk dywizji produkującej opakowania giętkie – Emsur Poland. Niemal dokładnie 20 lat później klienci i przyjaciele podwarszawskiego zakładu wspólnie z jego kierownictwem świętowali okrągły jubileusz. 

Program wyjątkowego spotkania został podzielony na dwie części: w trakcie pierwszej, zorganizowanej w hotelu MCC Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim, zespół ekspertów Emsur wraz z partnerami biznesowymi zaprezentował tendencje rynkowe oraz innowacje produktowe odpowiadające obecnym trendom konsumenckim. Druga, zorganizowana w siedzibie fabryki w Józefowie, dała rzadką okazję zajrzenia „za kulisy” działalności nowoczesnego przedsiębiorstwa, przyjrzenia się procesowi produkcji oraz poznania wysokiej jakości standardów obowiązujących przy tworzeniu opakowań Emsur. 

Jeden z dziesięciu

Emsur to oddział Grupy Lantero zajmującej się produkcją opakowań giętkich drukowanych rotograwiurowo, fleksograficznie i cyfrowo. Działalność firmy zapoczątkowało uruchomienie zakładu Emsur w podmadryckim Alcalá de Henares w 1990 roku. Z upływem lat przedsiębiorstwo otwierało kolejne fabryki w różnych częściach świata i obecnie posiada 10 zakładów: w Hiszpanii, Polsce, Meksyku, Argentynie, we Francji, w Rosji i Stanach Zjednoczonych, a także własne przedstawicielstwa handlowe oraz biura, dzięki którym prowadzi sprzedaż w ponad 60 krajach całego globu. 

Do produktów Emsur należą: wieczka, etykiety, opakowania typu flow & pillow, etykiety termokurczliwe, woreczki i opakowania typu pouch oraz opakowania na produkty porcjowane. Firma dysponuje zdywersyfikowaną ofertą w formie innowacyjnych rozwiązań do pakowania, przeznaczonych na przetwory mleczne, świeżą żywność, przekąski i wyroby cukiernicze, gotowe posiłki, suchą żywność, kawę i herbatę, napoje oraz produkty higieny osobistej i chemię gospodarczą.

Dynamiczny rozwój opakowań giętkich sprawia, że jest to obszar, w którym nieustannie pojawiają się innowacje. Dział badawczo-rozwojowy firmy Emsur współpracuje z niezależnymi laboratoriami i centrami technologicznymi w celu zapewnienia najwyższej jakości produktu. Obecnie trwa budowa nowego Centrum Innowacji przy jednej z fabryk firmy w Madrycie, gdzie interdyscyplinarny zespół ekspertów firmy Emsur i siostrzanej firmy Coepxan zajmującej się produkcją opakowań ze sztywnego plastiku będzie pracował nad nowymi produktami spełniającymi oczekiwania finalnych konsumentów. 

Organiczny wzrost

Podejmując decyzję o uruchomieniu fabryki w Polsce, Grupo Lantero – międzynarodowy koncern z główną siedzibą w Hiszpanii, którego oddziały wyspecjalizowały się w produkcji różnych typów opakowań – zadedykowała ją sektorowi mleczarskiemu. Dlatego w pierwszych latach swej działalności fabryka koncentrowała się na produkcji wieczek i banderoli z zadrukiem rotograwiurowym, przeznaczonych na produkty mleczne. Stopniowo portfolio produktów oferowanych przez Emsur Poland rozszerzono o rękawy termokurczliwe, monofolie oraz laminaty wielowarstwowe do pakowania m.in. napojów, artykułów do pielęgnacji oraz kawy i herbaty. Z uwagi na umiejscowienie w centralnej Polsce (a zatem również w centrum Europy), przedsiębiorstwo realizuje obecnie dostawy nie tylko dla lokalnych odbiorców, ale również dla szerokiego grona klientów ze Wschodu i z Zachodu naszego kontynentu. 

Możliwości produkcyjne Emsur Poland wynoszą obecnie 90 mln m2 rocznie. W fabryce pracują m.in. maszyny do druku rotograwiurowego, laminacji, wykrawania i do produkcji rękawów termokurczliwych. 85% produkcji zakładu trafia do odbiorców zewnętrznych, pozostałe 15% do polskich firm (m.in. z sektora mleczarskiego i napojowego). 

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój rynku opakowań giętkich oferujących wysoką barierowość i wydłużających czas przydatności produktów do spożycia, a także uznając potrzebę usprawnienia procesów produkcji, zwiększenia wydajności i dalszego wzmacniania konkurencyjności Emsur Poland na rynku, władze Grupo Lantero podjęły w ostatnim okresie decyzję o rozbudowie fabryki w Józefowie. Pierwsze prace rozpoczęły się na początku bieżącego roku. Plany są bardzo ambitne: zwiększenie powierzchni zakładu pozwoli na rozbudowę parku maszynowego, który podwoi możliwości produkcyjne do 

180 mln m2 materiałów rocznie z uwzględnieniem najwyższych standardów jakości, bezpieczeństwa i produkcji. Oprócz nowej hali produkcyjnej zwiększą się również powierzchnia magazynowa oraz przestrzeń biurowa – łącznie o 12 tys. m2. 

Szczegółowe informacje na temat planowanej inwestycji przedstawił kilkudziesięciu gościom jubileuszowego spotkania Roberto Gonzalez Fernandez, dyrektor generalny Emsur Poland. Podkreślał on, że rozpoczęta inwestycja, oprócz podwojenia możliwości produkcyjnych zakładu, uczyni z niego centrum logistyczne Emsur dla Europy Środkowo-Wschodniej, dopasuje rozkład fabryki do współczesnych wymogów logistycznych i pozwoli mu na uzyskanie doskonałości operacyjnej, optymalizację przepływu prac, ograniczenie ilości odpadów, a także zwiększy potencjał technologiczny. Inne spodziewane korzyści to: oferowanie kompletnego portfolio usług w formie One Stop Shop; przeszło dwukrotne zwiększenie przestrzeni magazynowej; skrócenie czasu dotarcia produktów na rynek; uzyskanie miejsca dla kolejnych 3-6 linii produkcyjnych; a także zwiększenie zapasów surowców do produkcji dostępnych „od ręki”. 

W Emsur nieustannie poszukujemy sposobów na ulepszenie produktów i procesów, tak aby zaspokoić potrzeby naszych klientów i wprowadzić firmę na nowy, wyższy poziom. Jednym z elementów tego planu jest rozbudowa fabryki znajdującej się w Polsce. Jest to krok milowy, który pozwoli polskiej fabryce znacząco zwiększyć możliwości produkcyjne zarówno w realizacji krótkich, jak i długich zamówień. Cieszymy się, że przez ostatnie 20 lat udało nam się zbudować silną pozycję na rynku opakowań giętkich dzięki zaufaniu klientów z całego świata – podkreślał Roberto Gonzalez Fernandez.

Tomasz Krawczak