100 mln opakowań Tetra Rex w 2016 r.
4 Feb 2016 11:05

Firma Tetra Pak ogłosiła, że w 2016 r. zamierza dostarczyć ponad 100 mln opakowań Tetra Rex – kartonu wykonanego w całości z surowców odnawialnych pochodzenia roślinnego. Tetra Rex to pierwsze opakowanie kartonowe na rynku, w którym wykorzystano biopolietylen o niskiej gęstości (LDPE) w postaci folii oraz biopolietylen wysokiej gęstości (HDPE) w zamknięciach - oba wyprodukowane z trzciny cukrowej.

Ambitne plany firmy są odpowiedzią na duże zapotrzebowanie na ten typ opakowania, notowane od momentu jego rynkowej premiery w styczniu 2015 r. Pierwsze w świecie opakowanie wykonane w całości z materiałów pochodzenia roślinnego zyskało popularność zwłaszcza wśród skandynawskich klientów – w Finlandii, Szwecji i Norwegii – którzy mogą w nim kupować produkty firm takich jak Valio, Arla Foods, Vermlands Mejeri oraz TINE.

Bjørn Malm, dyrektor ds. społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w firmie TINE, która jest najnowszym klientem Tetra Pak pakującym swe produkty w Tetra Rex, powiedział: „Wierzymy, że rozwijanie naszego biznesu w zrównoważony sposób niesie korzyść nie tylko dla środowiska, ale dodatkowo wzmacnia naszą konkurencyjność i wyróżnia nasze produkty. Dzięki Tetra Rex zrobiliśmy duży krok ku osiągnięciu naszych celów środowiskowych i zdecydowaliśmy, że od przyszłego roku wszystkie kartony z naszym mlekiem będą nadawały się do odzysku.”

Niezwykły profil ekologiczny opakowania znalazł wyraz w siedmiu nagrodach przyznanych mu w 2015 r.; wygrało ono m.in. w kategorii Zrównoważonych Innowacji (Sustainable Innovation) w konkursie Ethical Corporation Responsible Business Awards.

„Sukces Tetra Rex w pierwszym roku po premierze jest niezwykle budujący” - skomentował Charles Brand, starszy wiceprezes wykonawczy ds. zarządzania produktem oraz operacji handlowych w Tetra Pak. „Jesteśmy dumni z bycia pierwszą firmą, która dostarcza opakowanie wykonane w całości z materiałów pochodzenia roślinnego. Istnieje możliwość prześledzenia pochodzenia każdego opakowania, co pomaga klientom we wzmacnianiu ich marek oraz w kontaktach z klientami. To ważny kamień milowy w długoterminowych dążeniach Tetra Pak, by wszystkie opakowania w naszym portfolio stały się odnawialne.”

Na podstawie informacji firmy Tetra Pak opracował TK