11 marca 1850 roku w Frankenthal otwarto odlewnię dzwonów i warsztat maszynowy Hemmer, Hamm & Co. Oprócz dzwonów produkowano tam również maszyny drukarskie, które położyły podwaliny pod firmę, która obecnie nazywa się Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg). Precyzja, jakość i innowacja to czynniki sukcesu, które przekształciły Heidelberg z warsztatu z siedzibą w niemieckim regionie Palatynatu w globalnego gracza w branży poligraficznej. Firma, która potrafi utrzymać swój sukces przez tak długi okres, stać się światowym liderem w swojej branży i nadal kształtować cały sektor aż do dnia dzisiejszego, ma silne referencje, które świadczą o jej innowacyjnych możliwościach. Cechą charakterystyczną Heidelberga jest zrozumienie przez firmę rynków, klientów i wyjątkowej jakości produktów – mówi Jürgen Otto, dyrektor generalny Heidelberg. Zamierzamy również utrzymać i rozwijać tę wiodącą pozycję w przyszłości – dodaje.
Heidelberg zmierza w przyszłość ze strategią wzrostu
Aby to osiągnąć, Heidelberg wykorzystuje potencjał wzrostu w swojej tradycyjnej podstawowej działalności – od opakowań i druku cyfrowego po oprogramowanie i produkty cyklu życia. Ostatnio firma znacznie rozszerzyła swoje portfolio na rosnącym rynku przemysłowego druku cyfrowego, w tym usług i materiałów eksploatacyjnych. W skali globalnej zamówienia przychodzące potwierdzają, że sprzedaż rozwiązań do druku cyfrowego zacznie znacząco rosnąć od nadchodzącego roku finansowego. Według ocen rynkowych globalny rynek druku cyfrowego, do którego ma dostęp Heidelberg, wzrośnie z obecnego poziomu około 5 miliardów euro do 7,5 miliarda euro w 2029 roku. Jeśli chodzi o obszar cyklu życia produktu, Heidelberg szczyci się najbardziej wszechstronną siecią serwisową w branży, obecną w około 170 krajach.
Druk opakowań cieszy się silnym wzrostem na całym świecie
Rynek opakowań dla klientów końcowych wzrósł o ponad 60% w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Heidelberg również korzysta z tego rozwoju. Segment opakowań odpowiada za ponad 50% sprzedaży firmy, a liczba ta ma jeszcze wzrosnąć. Jednym z czynników napędzających rynek jest globalny trend zastępowania tworzyw sztucznych i folii opakowaniami na bazie włókien nadających się do recyklingu.
Hybrydowa produkcja poligraficzna zwiększa konkurencyjność
Autonomiczne procesy drukowania, które zwiększają wydajność firm poligraficznych i oszczędzają zasoby, były kiedyś uważane za wizję przyszłości, ale to się zmieniło jakiś czas temu. Heidelberg wprowadził koncepcję Push to Stop dla procesu drukowania z minimalną interwencją operatora już w 2016 roku. Wspomagany przez sztuczną inteligencję przepływ pracy Prinect Touch Free, zaprezentowany na targach drupa 2024, przypisuje zadania drukowania do najbardziej wydajnej metody produkcji i systemu wyjściowego w sposób zautomatyzowany. Oprócz systemów offsetowych i cyfrowych Heidelberga i zewnętrznych dostawców obejmuje on również operacje introligatorskie, aż do gotowego produktu końcowego. Kontrolowanie w ten sposób hybrydowej produkcji drukowania sprawia, że drukarnie są znacznie bardziej konkurencyjne.
Wzrost w obszarze przemysłu i zielonych technologii
Poza tym będziemy dalej rozszerzać nasze portfolio dla przemysłu i rosnącego rynku zielonych technologii. Obejmuje to kluczowe sektory, takie jak inżynieria mechaniczna o wysokiej precyzji, przemysł motoryzacyjny, infrastruktura ładowania, oprogramowanie i nowe technologie wodorowe - ujawnia Otto. Biorąc pod uwagę wszystkie inicjatywy strategiczne w okresie do roku finansowego 2028/2029 oraz w połączeniu ze zwiększoną wydajnością i efektywnością zarówno na poziomie personelu, jak i organizacji, Heidelberg widzi ogólny potencjał wzrostu wynoszący ponad 300 milionów euro. Osiągnięcia Heidelberga w ciągu ostatnich 175 lat są imponujące. Mamy wszelkie powody, aby być pewnymi, że nasza obecna pozycja rynkowa, doświadczenie naszych pracowników i nasze globalne relacje z klientami przyniosą dalszy wzrost w nadchodzących latach - podkreśla Otto.
Rok 2025 to jubileusz firmy
Heidelberg zaplanował liczne wydarzenia, aby uczcić swój rok jubileuszowy z klientami, partnerami, politykami i przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego. Najważniejszym wydarzeniem będzie tydzień obchodów w czerwcu, w tym międzynarodowa ceremonia w największym zakładzie produkcyjnym firmy w Wiesloch-Walldorf. W tym celu centrum demonstracyjne dla klientów Heidelberg zostało przeprojektowane na „Home of Print” — „Dom druku”.
Firma zorganizuje dni rodzinne dla pracowników w różnych lokalizacjach. Heidelberg wyda również rocznicowy magazyn, który dostarczy informacji na temat przeszłości, teraźniejszości i przyszłości firmy. Lojalność klientów, partnerów i pracowników Heidelberg jest podstawą sukcesu firmy. Liczne rocznicowe wydarzenia w ciągu roku są naszym sposobem na podziękowanie wszystkim. Jednocześnie chcemy zachęcać do wspólnego zaangażowania w kształtowanie przyszłości — mówi dr David Schmedding, dyrektor ds. technologii i sprzedaży w Heidelberg.
Kamienie milowe w historii HEIDELBERGA
Więcej o 175 latach firmy Heidelberg i jej historii można przeczytać na firmowej rocznicowej stronie internetowej http://www.heidelberg.com/175, na aktualnej stronie firmy w Wikipedii, a także w wydawnictwach „150 lat firmy Heidelberger Druckmaschinen AG“ i „A Press Is Born“.
Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg