APEAL, europejskie stowarzyszenie producentów stali opakowaniowej, zostało założone 1 kwietnia 1986 r. przez poprzedników dzisiejszych koncernów ArcelorMittal, Tata Steel oraz thyssenkrupp Packaging Steel; w późniejszym okresie wstąpiła do niego również firma U.S. Steel Košice.
Przez trzy kolejne dekady APEAL promował korzyści zapewniane przez stal opakowaniową producentom puszek, sprzedawcom, markom oraz prawodawcom, zyskując renomę niezależnego eksperta w tej branży. Dzisiaj organizacja uruchamia dwa nowe projekty koncentrujące się na przeszłości, teraźniejszości i przyszłości stali dla opakowań.
„30 lat – 30 faktów na temat stali” to lekka i przyjemna kampania prowadzona w mediach społecznościowych, polegająca na publikowaniu – każdego kwietniowego dnia – jednego kluczowego faktu dotyczącego stali. Jej celem jest opowiedzenie historii ostatnich 30 lat stali opakowaniowej i pokazanie jej wartości jako unikalnego materiału na opakowania, łączącego wyjątkowy potencjał z niezrównanymi korzyściami dla środowiska. Użytkownicy Twittera mogą śledzić jej przebieg pod adresem @APEAL_EU, a LinkedIn na koncie APEAL.
Jednocześnie APEAL przygotował panel ekspertów zajmujących się ochroną środowiska i recyklingiem, żywnością i jej wartościami odżywczymi, a także wzornictwem opakowań. Eksperci będą próbowali przewidzieć przyszłe trendy oraz przeanalizować wyzwania i możliwości stojące przed branżą. Ich analizy zostaną opublikowane w formie kolejnych raportów.
Sekretarz Generalny APEAL Alexander Mohr powiedział: „Jesteśmy szczególnie szczęśliwi z możliwości świętowania 30 lat APEAL. Jubileusz jest doskonałą okazją do snucia wizji, jak będzie wyglądać przyszłość. Dlatego zaprosiliśmy grono niezależnych ekspertów, by podzielili się swoimi poglądami na temat przyszłości stali opakowaniowej.”
Na podstawie informacji APEAL opracował TK