Dynamark Effect, nowatorska technologia nadruku firmy Ball, to synonim najnowszych osiągnięć technologicznych w zakresie projektowania puszek. W odpowiedzi na panujący trend indywidualizacji produktów może zmienić seryjnie produkowane puszki do napojów w prawdziwie indywidualne kreacje.
Technologia Dynamark Effect, umożliwiająca uzyskanie w ramach jednej partii produkcyjnej do 24 różnych wzorów, występuje w trzech różnych opcjach. Pierwszy model tej serii, Dynamark Effect 1.0, został wprowadzony na rynek przez firmę Ball w 2013 i przekonał wszystkich, że produkcja limitowanych edycji może być tak prosta jak produkcja masowa. W roku 2015, tuż przed porą letnią, firma Ball wprowadziła najnowsze modele w tej serii – 2.0 i 3.0.
„Rozwijając technologię Dynamark Effect wykorzystaliśmy dwa istotne determinanty obecnego rynku: trend indywidualizacji masowego produktu oraz potrzebę odpowiedniego dopasowania designu do okazjonalnych wydarzeń, takich, jak festiwale muzyczne lub zawody sportowe” - mówi Antti Laakkonen, dyrektor handlowy ds. produktów w Ball Packaging Europe. „Dzięki Dynamark Effect pomagamy klientom zwiększyć wizualną atrakcyjność ich produktów oraz pomagamy utrzymać trwałą relację z końcowym konsumentem, oferując możliwość personalizacji puszek – aluminiowych i stalowych o każdej wielkości - przy zastosowaniu wydajnej i oszczędnej technologii.”
Takie limitowane edycje puszek są dość nowym zjawiskiem na rynku napojów. W roku 2013 wprowadzenie na rynek modelu Dynamark Effect 1.0 wyznaczyło nowe standardy w technologii indywidualnego nadruku – debiutując podczas międzynarodowej akcji promocyjnej „Share a Coke”. Zamiast kultowego logo Coca-Coli puszki ozdobiono prostymi, jednobarwnymi hasłami, widniejącymi na kolorowo-białym metalowym tle. Coca-Cola (Light) oraz monachijski browar Paulaner wykorzystały następnie rozwiązanie nowej generacji, Dynamark Effect 2.0; pierwszym produktem, który powstał dzięki tej technologii, była limitowana edycja puszek do piwa o pojemności 500 ml, będąca uhonorowaniem słynnego klubu piłkarskiego Bayern Monachium. Puszki w charakterystycznych czerwono-niebieskich barwach klubu udekorowano portretami 12 graczy, tworząc 12 różnych, niezwykle dynamicznych wzorów. Dzięki Dynamark Effect 2.0 firma Ball może odtworzyć wielkoformatowy krój czcionki, proste obrazy i projekty graficzne zarówno w takim samym, jak i w kolorze kontrastującym z barwą puszki. Kolejnymi praktycznymi zastosowaniami nowej technologii były puszki przygotowane dla Browarów Karlsberg z okazji światowej trasy koncertowej „Rock or Bust” zespołu AC/DC.
Model 3.0, najmłodsze dziecko w rodzinie Dynamark Effect, jest całkowicie nowym rozwiązaniem firmowanym przez Ball, które otwiera kolejną erę zmiennych nadruków dwukolorowych obrazów o wysokiej rozdzielczości i niemal fotograficznej jakości. „Nowa technologia, która będzie gotowa do wprowadzenia na rynek latem tego roku, umożliwi indywidualizację nadruku wykraczającą poza wcześniejsze oczekiwania. Bez trudu zmierzy się ona z rosnącymi wymaganiami względem projektów zawierających coś więcej niż prosta grafika i tekst” - podsumowuje Antti Laakkonen.
Źródło: Ball Packaging Europe