BASF Polska i Gosia Baczyńska wspólnie świętują swoje jubileusze
20 sie 2015 13:19

13 sierpnia w jednej z kamienic przy ulicy Hożej w Warszawie odbył się pokaz kolekcji Gosi Baczyńskiej „jesień-zima 2015/2016”. Wydarzenie zostało połączone z 18. urodzinami marki „Gosia Baczyńska”. Firma BASF, świętująca właśnie 150-lecie istnienia, została zaproszona do wzięcia udziału w pokazie jako partner. Partnerstwo to stanowi również kontynuację ubiegłorocznej współpracy, w ramach której artystka wykorzystała w scenerii pokazu innowacyjną folię BASF – ecovio.

W 2015 roku marka ”Gosia Baczyńska” świętuje swoje osiemnaste urodziny, z kolei BASF obchodzi 150. rocznicę istnienia. W Polsce firma celebruje ten niezwykły jubileusz między innymi z partnerami edukacyjnymi i kulturalnymi, z którymi na przestrzeni swojej działalności angażowała się we wspólne projekty.

Tegoroczny pokaz kolekcji Gosi Baczyńskiej jesień-zima 2015/2016, który towarzyszył jubileuszowi marki, został utrzymany w klimacie groteski i czarnego humoru. Sama kolekcja „Frankenstein’s Dream” wyznaczyła konwencję całego wydarzenia. Styl urodzin nawiązywał do filmu „Frankenstein” z 1931 roku. Na fasadzie kamienicy, zaadaptowanej na potrzeby pokazu, można było zobaczyć pioruny, tworzące atmosferę grozy. Wydarzenie przepełnione retrospekcjami skupiło czołowe postacie polskiej mody i showbiznesu. W urodzinach wzięli udział między innymi: m.in. Anda Rottenberg, słynna krytyk sztuki, Mirosław Balka, jeden z największych współczesnych rzeźbiarzy, Borys Kudliczka, scenograf teatralny i filmowy, Ina Delcourt, dyrektor prasowy i PR francuskiego domu mody Hermes, Lisa Foreman, znana redaktor mody International Herald Tribune i Times, a także Natalia Kukulska, Małgorzata Socha, Grażyna Olbrych, Mikołaj Komar, Robert Kupisz, Tomasz Ossoliński, Andrzej Mleczko, Łukasz Jemioł, Agnieszka Ścibior, Maciej Stuhr, Andrzej Smolik, Monika Brodka, Aneta Kręglicka, Macademian Girl, Katarzyna Sokołowska i inni.

Współpraca pomiędzy BASF Polska a Gosią Baczyńską została zainicjonowana w 2014 roku. Wtedy firma została partnerem warszawskiego pokazu artystki „jesień-zima 2014/2015”. Scenerią dla zaprezentowanej kolekcji była wówczas filmowo zaaranżowana aleja drzew, owiniętych innowacyjną folią biodegradowalną BASF - ecovio i podświetlonych tak, aby uzyskać efekt „zaczarowanej drogi”. Także w tym roku, podczas 18 urodzin atelier, ponownie użyto w scenografii folię ecovio.

Źródło: BASF