Firma Sonoco „wymyśliła” puszkę na nowo
10 Dec 2015 11:31

Firma Sonoco, jeden z największych międzynarodowych producentów opakowań artykułów konsumpcyjnych i przemysłowych oraz dostawca usług pakowania, zaprezentował nową puszkę o nazwie TruVue Can – innowacyjną alternatywę dla tradycyjnych puszek wykonanych z metalu, które dominują na rynku od ponad 200 lat. Przezroczysta, przystosowana do pasteryzacji puszka z tworzyw sztucznych ma szansę odmienić nie tylko wygląd półek z puszkowaną żywnością w hipermarketach, ale cały przemysł produktów spożywczych, na którym od dekad nie pojawiła się znacząca innowacja, mimo zmieniających się potrzeb nowej generacji konsumentów.

„Wyróżnianie się spośród tłumu, gdy o uwagę w przeciętnym supermarkecie walczy 47 tys. produktów, jest coraz istotniejsze” - powiedział Jack Sanders, prezes i dyrektor generalny Sonoco. „Odnosi się to zwłaszcza do żywności przetworzonej i nadającej się do przechowywania w temperaturze pokojowej, takiej jak zupy, sosy, owoce i warzywa, a nawet mokra karma dla zwierząt – produktów tradycyjnie sprzedawanych w puszkach z metalu na środku sklepu; obszaru, który traci znaczenie na rzecz świeżych produktów umieszczanych na obrzeżach przestrzeni sklepowej. Nowe rozwiązanie otwiera wiele nowych możliwości ekspozycji w całym sklepie, także w obleganych miejscach jak sklepowe obrzeża.”

TruVue, stworzona z użyciem opatentowanej przez Sonoco Technologii Fusion Freshlock, jest wykonana z wysoce przetworzonego, wielowarstwowego materiału plastycznego, który umożliwia konsumentom oglądanie jej zawartości. Składa się na nią łatwa w otwarciu pokrywka z metalu oraz metalowe dno. Co najważniejsze, jest to pierwsza przezroczysta puszka z tworzyw sztucznych, która wytrzymuje bez nadciśnienia warunki panujące w systemach pasteryzacji. Unikalna konstrukcja TruVue, w porównaniu z konkurencyjnymi opakowaniami, zapewnia również bardziej równomierne nagrzewanie, skraca cykl pasteryzacji oraz zwiększa wytrzymałość opakowania w całym łańcuchu dostaw. Nowa puszka nie zawiera bisfenolu A (BPA).

TruVue, która powstała jako uboczny produkt opracowanego przez Sonoco procesu innowacji i6 Innovation Process, charakteryzuje duża przezroczystość, co zapewnia wyjątkowy efekt na półce i odświeża wizerunek marki. W procesie jej produkcji wykorzystywane są te same procesy, co w przypadku tradycyjnych puszek, dlatego skala niezbędnych inwestycji kapitałowych jest bardzo ograniczona.

„Zmieniające się potrzeby konsumentów stanowią motor napędowy innowacji wśród marek premium, które obiecują świeżość, autentyczność i lepszą jakość z prostszych składników” - dodał Sanders. „Stworzyliśmy rewolucyjną alternatywę dla tradycyjnej puszki z metalu, która daje naszym klientom unikalną okazję do wymyślenia na nowo ich marek, bez konieczności zmiany ich procesów produkcyjnych.”

Na podstawie informacji firmy Sonoco opracował TK