Huhtamaki: bo liczy się nie tylko zysk
13 Jul 2016 12:36
Firma Huhtamaki Foodservice Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Czeladzi chętnie angażuje się w działania o charakterze prospołecznym – zarówno w ramach działań statutowych, jak i na skalę ogólnokrajową. W ostatnich miesiącach przedsiębiorstwo partycypowało w otwarciu pierwszego w naszym kraju Domu Ronalda McDonalda, a także integrowało swoich pracowników, organizując konkursy wśród załogi.
Pierwszy taki dom
14 października 2015 r. na terenie Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie-Prokocimiu uroczyście otwarto pierwszy w Polsce Dom Ronalda McDonalda – hotel wybudowany z myślą o rodzicach i opiekunach małych pacjentów Szpitala Dziecięcego. Nowoczesny obiekt to bezpłatne, komfortowe miejsce w pobliżu szpitala, w którym goście znajdą odpoczynek i nocleg w godziwych warunkach w czasie choroby dziecka.
Krakowski fundacyjny hotel, prawdziwy „Dom poza domem”, powstał z inicjatywy i środków finansowych Fundacji Ronalda McDonalda. Ta działająca w Polsce od 2002 roku organizacja pożytku publicznego skupia swoje działania na programach profilaktyki onkologicznej, prowadząc m.in. ogólnopolski program bezpłatnych badań USG dzieci i finansując szkolenia lekarzy we wczesnym wykrywaniu nowotworów. Ambulans Fundacji od wielu lat przemierza Polskę wzdłuż i wszerz, badając i diagnozując małych pacjentów, propagując profilaktykę zdrowotną.
Rodzice znajdą w Domu Ronalda McDonalda spokój i warunki do walki ze stresem, by mogli w pełni skoncentrować swoją uwagę na wspieraniu dziecka w trakcie procesu leczenia. Bliski kontakt hospitalizowanych dzieci z rodzicami ma ogromny wpływ na szybszy powrót dziecka do zdrowia, a więc skrócenie pobytu w szpitalu.
Dom Ronalda McDonalda składa się z 20 pokoi, w tym dwóch apartamentów zaprojektowanych z myślą o rodzicach niepełnosprawnych. Dom wyposażony jest we wspólny salon, w kuchnię, jadalnię, tak, aby stworzyć rodzinom idealne warunki pobytowe. Wokół Domu powstał ogród, dzięki któremu Szpital zyskał enklawę ciszy i spokoju, potrzebną zarówno dla pacjentów, jak i ich rodzin.
Dom wybudowany w Krakowie to 352. placówka tego typu na świecie. Ronald McDonald House Charities założona w Filadelfii (Pensylwania, USA) od 1974 r. intensywnie rozwija sieć swoich placówek przy dużych ośrodkach medycznych w USA i na całym świecie. Największym sponsorem RMHC są lokalne sieci McDonald's, jak i firmy współpracujące z marką McDonald's.
W budowę krakowskiego Domu zaangażowało się prawie 100 firm z całej Polski, przekazując na ten cel swoje usługi, produkty oraz środki finansowe. Wśród nich znalazła się również firma Huhtamaki, która została uhonorowana statuetką Przyjaciela Fundacji Ronalda McDonalda za czynne wsparcie działalności statutowej Fundacji.
Integracja przez zabawę
Innym przykładem prospołecznych działań firmy Huhtamaki – tym razem organizowanych wewnątrz firmy – są konkursy prowadzone wśród pracowników, których celem jest integracja załogi i przy okazji promowanie marki Huhtamaki.
W drugim kwartale roku 2016 w Huhtamaki Foodservice Poland Sp. z o.o. zorganizowano konkurs dla dzieci pracowników na projekt zadruku na kubku papierowym pt.: „Gdyby Huhtamaki było zwierzęciem, to jakim?”. Zainteresowanie wydarzeniem było bardzo duże, a do działu marketingu wpłynęło 96 pięknych prac. Zwycięzcy poszczególnych kategorii wiekowych zostali nagrodzeni podczas obchodów Światowego Dnia Bezpieczeństwa podwójnymi biletami do parku rozrywki Energylandia w Zatorze, a wszyscy uczestnicy otrzymali podwójne bilety do kina Cinema-City. W losowaniu dodatkowym, które odbyło się przy współudziale lidera Organizacji Związków Zawodowych, wybranych zostało także 20 dodatkowych prac i wszystkie 24 projekty zostały przeniesione na kubki, które z kolei zostały rozdane wszystkim pracownikom Huhtamaki. Materiały wykorzystane do produkcji kubków zostały przygotowane przez firmę Multitechnika Prepress, a zadruk wykonano przy użyciu polimerów nowej technologii o nazwie DuPont Cyrel Easy.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Huhtamaki oraz od Fundacji Ronalda McDonalda