Końcowe odliczanie
15 Apr 2011 10:25
Przygotowania do targów interpack 2011 (12-18 maja br.) mają się ku końcowi. Perspektywy dla tej największej i najważniejszej na świecie imprezy branży opakowaniowej są pomyślne. Organizator spodziewa się przybycia 2700 wystawców z około 60 krajów. Ponownie zajmą oni wszystkie 19 hal wystawowych centrum wystawienniczego w Düsseldorfie.
Na powierzchni 174 tys. m2 zwiedzający targi interpack 2011 będą się mogli zapoznać z rozwiązaniami z dziedziny opakowań dla firm z sektorów żywności i napojów, wyrobów cukierniczych i piekarskich, farmaceutyków i kosmetyków, niespożywczych towarów konsumpcyjnych, dóbr przemysłowych i związanych z nimi usług oraz materiałami opakowaniowymi i ich producentami. Lwią część przestrzeni wystawienniczej – 10 hal – zajmą dostawcy maszyn i urządzeń opakowaniowych. Ponad 4 hale zostały z kolei przeznaczone dla firm oferujących materiały opakowaniowe. Jak twierdzi Messe Düsseldorf, organizator targów, od 2008 roku wzrósł udział firm oferujących maszyny i urządzenia przeznaczone dla sektora wyrobów cukierniczych i piekarskich, które całkowicie wypełnią hale 1-4. Indywidualnym wystawcom reprezentującym pozostałe kategorie pozostawiono miejsca na terenie otwartym targów.
Innowacyjne strategie i kreatywne projektowanie stoisk
Jak informuje Messe Düsseldorf, goście targów interpack 2011 będą mogli liczyć nie tylko na prezentacje innowacyjnych produktów i procesów, ale również na możliwość uczestnictwa w ciekawych imprezach tematycznych.
Pod hasłem przewodnim „Jakość życia” INNOVATIONS-PARC PACKAGING 2011 zaprezentuje uniwersalne podejście ukierunkowane na indywidualnych klientów, które bezpośrednio jest powiązane z zachowaniami konsumentów, a tym samym jest bardzo istotne dla branży opakowań, producentów towarów markowych oraz sprzedawców. Specjalny program imprezy został opracowany we współpracy z partnerami: European Retail Institute (EHI), Pan-European Brand Design Association (PDA), Zukunftsinstitut. W przedsięwzięcie jest zaangażowanych prawie 50 firm i stowarzyszeń.
Jak zapowiada organizator targów, miejsce spotkań międzynarodowej branży opakowań metalowych oraz ich dostawców – Metal Packaging Plaza – będzie przyciągało swoim wzornictwem. Metalowa rzeźba zawieszona pod sufitem będzie odzwierciedlać motto stoiska – „nieskończoność”. Podstawowymi tematami tej imprezy będą stabilność, bezpieczeństwo, ochrona i wygoda, a także innowacje w dziedzinie opakowań metalowych. W imprezie weźmie udział około 40 firm. W sercu Metal Packaging Plaza będzie się znajdowała platforma informacyjna z forum i miejscem spotkań. Specjalny pokaz będzie wspierany przez German Metal Packaging Association (VMV) i Empac, europejską instytucję reprezentującą interesy producentów opakowań metalowych.
Goście interpack 2011 będą także mieli okazję uczestniczyć w wystawie SAVE FOOD (hale od 10 do 16), gdzie m.in. poznają wyniki badań Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa na temat globalnych strat żywności. Wystawa specjalna będzie otoczona stoiskami różnych firm i stowarzyszeń, m.in. Bosch Packaging Technology, Multivac, Metro Cash & Carry, German Engineering Federation (VDMA) oraz Europejskiej Federacji Producentów Tektury Falistej (FEFCO).
Nagrody dla najinteligentniejszych projektów opakowań
Na oficjalnej ceremonii podczas pierwszego dnia targów interpack 2011 poznamy 59 zwycięzców konkursu iF packaging award 2011, organizowanego przez International Forum (iF) Design. Prace pięciu laureatów, które w szczególności zainteresowały komisję konkursową, otrzymają złotą statuetkę. Możliwość zobaczenia wielu nowych rozwiązań technicznych było szczególnie ekscytujące. Mieliśmy kontakt z nadesłanymi pracami, które pochodziły z różnych dziedzin projektowania opakowań. Ocenianie azjatyckich wzorów, które są bardzo charakterystyczne i zupełnie odmienne od europejskich, było szczególnie interesujące – komentowali członkowie jury.
Komisja oceniła 203 prace nadesłane przez 114 uczestników z 24 krajów. Producenci, projektanci opakowań, szaty graficznej opakowań, materiałów opakowaniowych i maszyn pakujących mogli zgłaszać swoje produkty w 6 kategoriach: opakowania jednostkowe; opakowania wystawowo-prezentacyjne i opakowania transportowe; szata graficzna opakowań; materiały do produkcji opakowań; maszyny i urządzenia do produkcji opakowań oraz projekty opakowań. Poza ogólną jakością projektu, jury szczególnie oceniało takie aspekty, jak: wykończenie, wybór materiału, stopień innowacyjności, wpływ na środowisko, funkcjonalność, ergonomia i bezpieczeństwo.
Zwiedzający targi interpack 2011 będą mogli zobaczyć wszystkie nagrodzone prace na specjalnej ekspozycji.
Na podstawie informacji organizatora targów interpack opracowała DA