Tradycją stało się już organizowanie przez firmę Kodak Polska corocznego spotkania z cyklu Meet Kodak. Tegoroczna jego edycja, która odbyła się 27 września w Otwocku, zgromadziła niemal 150 gości.
Kodak zaprezentował swoje najnowsze rozwiązania na tle zmieniających się trendów rynkowych, a uczestnicy spotkania mogli aktywnie brać udział w pokazach. Prelegenci (pracownicy firmy Kodak oraz zaproszeni klienci, korzystający z jej rozwiązań) chętnie wyjaśniali wszystkie zagadnienia.
Szeroki zakres merytoryczny konferencji, jaki przygotowała w tym roku firma Kodak Polska pozwolił uczestnikom reprezentującym różne sektory branży poligraficznej na pogłębienie zagadnień, które ich najbardziej interesowały. Podobnie jak miało to miejsce podczas poprzednich edycji, konferencja została podzielona na trzy bloki tematyczne – opakowania, druk komercyjny oraz oprogramowanie.
Kodak na targach drupa 2012
Pierwsza część spotkania miała charakter ogólny i uczestniczyli w niej wszyscy goście, których powitała Jolanta Wiśniewska – dyrektor zarządzający Kodak Polska. Omówiła ona sukcesy, jakie firma odnotowała na tegorocznych targach drupa, przede wszystkim w odniesieniu do rynku polskiego.
Targi drupa 2012 – mówiła – były z pewnością punktem zwrotnym dla całej branży poligraficznej oraz dla firmy Kodak, którą podczas imprezy odwiedziło tysiące gości. Rynki druku, wydawniczy oraz opakowań cechują dynamiczne przemiany. Cieszy nas fakt, że firma Kodak może w nich współuczestniczyć, dostarczając najobszerniejsze portfolio rozwiązań offsetowych, fleksograficznych, cyfrowych i hybrydowych.
Podkreśliła również fakt, że wykorzystując te rozwiązania można efektywnie i na czas zarządzać fleksograficznym i offsetowym drukiem opakowań, książek i gazet oraz rozwinąć druk komercyjny w kierunku usług zintegrowanej komunikacji.
Kodak podczas drupy 2012 – jak podała Jolanta Wiśniewska – prezentował również ciekawe rozwiązania dla rynku opakowań. Był wśród nich System Kodak Flexcel NX, który dzięki nowym możliwościom gwarantuje znaczącą poprawę w zakresie kosztów, jakości i elastyczności. Dzięki rozwiązaniu Kodak Spotless Flexographic możliwy jest druk z wykorzystaniem mniejszej liczby kolorów dodatkowych. Gwarantuje on lepszą jakość druku, przy krótszym narządzie maszyny, co pozwala redukować zużycie płyt i farb. Kolejne rozwiązanie dla rynku opakowań, jakie prezentowane było na drupie, a omawiane podczas Meet Kodak, to Flexcel Direct System. Wykorzystano w nim innowacyjną, energooszczędną technologię grawerowania laserowego do produkcji tulei fleksograficznych. Pozwala ono obniżyć koszt produkcji wysokiej jakości tulei do druku opakowań oraz zwiększyć opłacalność produkcji. Podsumowując, prelegentka podkreśliła fakt, że rynek odpowiedział na prezentację w Düsseldorfie bardzo pozytywnie. Również na rynku polskim Kodak odnotował po targach drupa 2012 ogromne zainteresowanie prezentowanymi rozwiązaniami.
Oprogramowanie na żywo
Kolejna prezentacja w ogólnym bloku tematycznym Meet Kodak Polska miała nieco inny charakter – Michael Oetjen, ekspert do spraw oprogramowania Kodak, przedstawił nową koncepcję firmy Kodak dotyczącą prepressu. Ciekawe dla uczestników spotkania było to, że oprócz informacji teoretycznych w tej części konferencji miała miejsce również prezentacja na żywo systemów Prinergy 6.0, InSite 6.5 i Preps 7.0. Uczestnicy aktywnie brali udział w tej prezentacji, zadając wiele pytań dotyczących omawianych rozwiązań.
Opakowania na pierwszym miejscu
Druga część Meet Kodak Polska miała formułę bloków tematycznych (odbywających się równolegle w trzech osobnych salach wykładowych), podczas których przedstawiciele firmy Kodak Polska, współpracujących z nią firm, a także zaproszeni do wystąpień klienci zaprezentowali informacje na temat najnowszych rozwiązań, swoich sukcesów z nimi związanych oraz nowych możliwości, jakie one gwarantują.
Jednym z bloków był blok dotyczący opakowań. Ten temat jest szczególnie traktowany przez Kodaka w planach rozwojowych na wiele kolejnych lat. Opakowania to połączenie wielu technik druku, to cały przemysł, a druk jest jedną z części składowych. W produkcji opakowań, jak w żadnej innej, stosuje się wszystkie technologie i techniki. Druk następuje na wielu różnorodnych materiałach. Można powiedzieć, że to właśnie przemysł opakowaniowy ma ogromny wpływ na rozwój technologii. Ten temat w naturalny sposób łączy specjalistów od offsetu i fleksografii. W wielu zakładach produkcyjnych te dwie techniki druku współistnieją równolegle, dając szersze możliwości w zakresie zaspokojenia potrzeb rosnącego wciąż rynku opakowaniowego.
W bloku dotyczącym opakowań, Jacek Galiński z firmy Netflex SJ zaprezentował rozwiązania Kodaka dla fleksografii, jakie pojawiły się od targów drupa 2008 do edycji tegorocznej. Technologia Kodak Flexcel NX, wprowadzona na rynek cztery lata temu wciąż się rozwija, dając coraz to większe możliwości jej użytkownikom. Opcja DigiCap NX od 2010 r. zwiększa gęstości optyczne druku, kontrasty, gamut barwny.
Od drupy 2012 zwiększony gamut wykorzystywany jest poprzez oprogramowanie Spotless for flexo w celu zmniejszenia liczby używanych kolorów do druku z niezmienionym efektem końcowym, a więc oszczędności bez negatywnego wpływu na jakość.
Prelegent przedstawił również urządzenie do bezpośredniego grawerowania – Kodak Flexcel Direct, którego sprzedaż rozpoczęła się po tegorocznej drupie. Do tej pory już kilka tych systemów znalazło swoich użytkowników. Trzeba tu podkreślić, że system Kodaka należy do najszybszych i najekonomiczniejszych. Zastosowane głowice z diodami termicznymi zużywają o wiele mniej energii niż rozwiązania konkurencyjne, szybkość grawerowania jest najwyższa w swojej klasie. Kodak ma do systemu materiały eksploatacyjne w postaci sleev lub do cięcia na arkusze z roli.
Kolejny prelegent, Marcin Jastrzębski, właściciel firmy Multidruk s.c. opowiedział o swoich doświadczeniach z hybrydową przygotowalnią dla produkcji offsetowej i fleksograficznej. Multidruk jest przygotowalnią usługową i zastosowanie technologii Kodak Flexcel NX dało zauważalne dla klientów firmy zmiany jakościowe na plus. Wydajność hybrydowej wersji jest na tyle duża (42 płyty B2 na godzinę dla offsetu i 9,5 m2 wypalonej maski dla flekso), że wielokrotnie zwiększyły się moce przerobowe, a to pozwala na szukanie nowych rynków zbytu na świadczone usługi.
Z kolei o produkcji offsetowych opakowań wysokiej jakości, dzięki zastosowaniu technologii Kodak mówił Grzegorz Borkowski z Zakładu Poligraficznego Offset Druk. Wielokrotnie przytaczał zaczerpnięte z codziennej pracy przykłady korzyści wynikających z podjętej jakiś czas temu decyzji o zastosowaniu rozwiązań Kodaka.
Szóstą edycję Meet Kodak Polska zakończyła uroczysta kolacja, podczas której organizatorzy przygotowali wiele atrakcji. Wśród nich był konkurs poligraficzny, który wspaniale poprowadziła dziennikarka i prezenterka TV – Marzena Rogalska. Zwycięzcą okazał się Piotr Miedziński z firmy RR Donnelley, gratulujemy!!! W dalszej części wieczoru wystąpiła Joanna Kwaśnik z zespołem, która swoją muzyką i śpiewem pociągnęła na parkiet prawie wszystkich uczestników wieczoru. Wylosowano również podczas tego spotkania wiele atrakcyjnych nagród.
Kolejne, siódme spotkanie z użytkownikami technologii firmy Kodak za rok.
Organizatorzy już teraz zapraszają! WWW.KODAK.COM.PL
Artykuł sponsorowany