Zapuszkowane wina zza zachodniej granicy
23 Jan 2013 12:22
Winiarnia Peter Mertes KG jako jedna z pierwszych niemieckich firm zdecydowała się na rozlewanie swych produktów premium do puszek ze specjalnym uszczelnieniem, produkowanych przez Ball Packaging Europe. Rodzinna firma z miejscowości Bernkastel-Kues nad Mozelą oferuje klientom cztery różne produkty, sprzedawane pod marką City w smukłych, specjalnie zaprojektowanych 20-ml aluminiowych puszkach. Od września 2012 r. zestawy złożone z dwóch win musujących oraz dwóch napojów winnych trafiają do niemieckich sklepów w kartonach zawierających 12 puszek każdy.
Orzeźwiające wina musujące City Secco są oferowane w wersji białej oraz różowej i mogą być wypijane jako smaczny aperitif lub wykorzystywane do przyrządzania koktajli. City Hugo powstaje z wymieszania Secco z napojem gazowanym o smaku kwiatu dzikiego bzu oraz limetki, zaś City Sprizzer dodaje Secco posmaku gorzkiej pomarańczy. Winiarnia chce trafić z nowym produktem do osób niebędących tradycyjnymi amatorami wina, ale chcących spróbować nowych produktów premium, które cechują się innowacyjnością i mają przekonujący smak.
Kluczem jest jakość
Firma rodziny Mertesów pracowała na swoją reputację od momentu założenia w 1924 r., specjalizując się w produkcji wyselekcjonowanych szczepów win. Nasza puszka na wina premium została stworzona specjalnie z myślą o zaspokojeniu wysokich standardów jakości wymaganych przez producentów takich jak winiarnia Mertes – mówi Daniel Etchemendy, dyrektor sprzedaży w firmie Ball Packaging Europe, będącej jednym z czołowych producentów puszek na napoje. – Stworzone przez Ball uszczelnienie „Protected Quality” daje im pewność niezmiennej jakości opartej na łatwych do zweryfikowania kryteriach, a także przydatność do spożycia nie krótszą niż 12 miesięcy win niegazowanych i musujących zapakowanych w puszki.
Zanim wino trafi do puszki z „ochroną jakości”, musi spełnić trzy warunki: być trunkiem wysokiej jakości (premium), być napełniane w certyfikowanych rozlewniach oraz być opracowane specjalnie z myślą o pakowaniu do aluminiowych opakowań. Puszki o pojemności 20 i 25 ml są pokryte od wewnątrz specjalnym lakierem pozwalającym uniknąć niepożądanych reakcji wina z metalem, a ich ścianki są specjalnie pogrubione. Co więcej, opakowanie jest zamykane wieczkiem spełniającym specjalne wymagania. Te wszystkie atrybuty gwarantujące, że produkt będzie długo przydatny do spożycia, znajdziemy również w puszkach z winem z linii Mertes City. Dodatkowo puszka jest całkowicie odporna na wpływ światła i nieprzenikalna dla tlenu – co stanowi wielką zaletę w przypadku bardzo wrażliwego na tlen wina Secco.
Z trendem
Decyzja winiarni Peter Mertes o sprzedaży własnych win w puszkach wynikała z rosnącej popularności nowego trendu w krajach Europy. Europejski rynek win w puszkach rozwija się w tempie od 10 do 15% rocznie; producenci puszek na napoje przewidują, że w 2013 r. sprzedaż na kontynencie wzrośnie do ok. 200 mln puszek z winem (przeszło 60% ma zawierać wina musujące).
To nie wszystko, bowiem puszka pozwala rodzinnej winiarni dotrzeć z jej produktem do nowej grupy odbiorców. Picie napojów winnych w niewielkich ilościach jest postrzegane jako szczególnie atrakcyjne przez młodych konsumentów w wieku 18-35 lat. Lekkie puszki nie tłuką się, a tym samym stanowią idealną propozycję dla miłośników wina, którzy ciągle zmieniają miejsce pobytu. Wypuszczając na rynek napoje Hugo i Sprizzer, firma chce wykreować dwa modne drinki, które dobrze przyjmą się wśród docelowej grupy odbiorczej podążającej za trendami. Co więcej, wszystkie puszki z napojami z serii City są dodatkowo wyposażone w interaktywne kody QR, które mogą być zeskanowane za pomocą smartfonów, dostarczając informacji na temat strony internetowej winiarni – co stanowi dodatkową zaletę dla młodych klientów.
Na podstawie informacji firmy Ball Packaging Europe opracował TK