TAROPAK 2014 – edycja, jakiej jeszcze nie było!
1 Jan 1970 11:43

Tegoroczny TAROPAK to prawdziwy festiwal możliwości, perspektyw i potencjału branży logistycznej oraz opakowaniowej. Około 500 czołowych operatorów rynku zaprezentuje nietuzinkową i absolutnie innowacyjną ofertę gronu 50 000 zwiedzających, którzy przyjadą do Poznania nie tylko z Polski, ale również z: Litwy, Łotwy, Ukrainy, Białorusi, Niemiec, Francji, Czech, ze Słowacji, z Rosji i Holandii. Tegoroczna edycja TAROPAKU rozpocznie się 29 września i potrwa do 2 października. Ekspozycje blisko 500 wystawców zostaną rozmieszczone w pawilonach 1, 2, 3, 3a i 4. W pełni zagospodarowany zostanie również teren zewnętrzny, czyli tzw. Plac Marka. To najbardziej kompleksowe wydarzenie ma niebywały wpływ na rozwój dwóch ściśle współpracujących z sobą segmentów, wspierając ich integrację i wymianę branżowych doświadczeń – mówi Joanna Kucharska, dyrektor targów TAROPAK. –Właśnie w Poznaniu kreuje się trendy, podejmuje ważne dla tego sektora dyskusje na najwyższym poziomie merytorycznym, ale przede wszystkim pielęgnuje relacje z klientami, kontrahentami, mediami i światem nauki. Wystawcy zaprezentują ponad 200 nowości produktowych, wśród których szczególną uwagę mają szansę przykuć urządzenia i maszyny wspierające proces automatyzacji. Ale to nie wszystko. Wiele nowości pojawi się również w dziedzinie logistyki, gdzie rozwój technologii postępuje niezwykle szybko. Optymalizacja procesów, usprawnienie ciągów komunikacyjnych, śledzenie łańcucha dostaw – wszystko to wymaga odpowiedniego oprogramowania i automatyzacji. Takie są tendencje rynkowe i tego można się właśnie spodziewać na stoiskach wystawców – mówi Joanna Kucharska. – Po kilku latach niestabilnej sytuacji ekonomicznej, która odcisnęła piętno również na branży opakowaniowej i logistycznej, nadszedł czas na głębszy oddech, o czym przekonamy się już 29 września. Przedsiębiorstwa znowu gotowe są do inwestycji w swoje linie produkcyjne, magazyny oraz design opakowań – podkreśla. Zwiedzający w pełni usatysfakcjonowani Na atrakcyjność TAROPAKU pozytywnie wpływają trwające w tym samym czasie targi z bloku POLAGRA, a dokładnie Polagra-Food, Polagra-Gastro, Polagra-Tech oraz Invest-Hotel i spośród nich najbardziej konsumenckie – Smaki Regionów. Ta wyjątkowa synergia branż współgra z ideą biznesowej dywersyfikacji, rozwijając potencjał sprzedażowy wystawców, a jednocześnie optymalizując czas zwiedzających. Tegoroczny TAROPAK z pewnością wyróżnia się spośród dotychczasowych edycji liczbą wydarzeń towarzyszących, które charakteryzują się zarówno wysokim poziomem merytorycznym, jak i niezwykłą wręcz rozpiętością tematyczną. In4Log Wszyscy zainteresowani branżą logistyczną mogą wziąć udział w projekcie In4Log, stanowiącym kontynuację łączenia innowacyjnych rozwiązań logistyki wewnętrznej ze szczupłym przepływem i koncepcją Lean Management. Odwiedzający będą mogli zapoznać się „na żywo” z różnorodnymi rozwiązaniami, które zaprezentowane w praktyce pozwolą uzyskać cenną wiedzę na temat łączenia poszczególnych elementów statycznych i automatycznych w procesach magazynowych. Sztaplar SHOW Przez cztery targowe dni już po raz 12. trwać będzie Sztaplar SHOW – niepowtarzalny pokaz możliwości wózków widłowych. Na powierzchni ponad 1500 m2 zostanie zbudowany plac manewrowy z torem przeszkód, wyposażony w regały wysokiego składowania, palety i inne opakowania, pojemniki wielokrotnego użytku czy systemy zarządzania informacją magazynową. I Forum Bezpieczeństwa w Magazynie Zupełnie nowym wydarzeniem będzie I Forum Bezpieczeństwa w Magazynie, na którym specjaliści i eksperci zajmujący się problematyką bezpieczeństwa pracy przedstawią wyniki badań oraz najnowsze rozwiązania ze swoich dziedzin. Zaprezentowane zostaną nowości techniczne i organizacyjne, poprawiające bezpieczeństwo pracy w procesach składowania, dystrybucji i logistyki wewnętrznej. Logistyka Odzysku Zielone biuro jako źródło surowców, ekologiczna odpowiedzialność biznesu, logistyka procesów recyklingu surowców wtórnych – to tylko część podejmowanych podczas konferencji Logistyka Odzysku wątków. Nie zabraknie również dyskusji na temat zwrotów oraz reklamacji w kontekście logistyki, a także próby zdefiniowania samego pojęcia, wyznaczając jednocześnie jego potencjał i przyszłość w polskich przedsiębiorstwach. II Kongres Przemysłu Opakowań Celem spotkania jest określenie kierunków rozwoju opakowań w najbliższych latach. Chodzi o próbę opracowania prognozy zmian, jakim ulegać będą opakowania w odpowiedzi na potrzeby ich użytkowników. Kongres ma także uzmysłowić, na jakie zmiany należy orientować się w całym procesie usług składających się na pełny łańcuch dostaw produktu od jego wytwórcy do końcowego konsumenta. Bezpieczne Opakowanie Celem konferencji jest przybliżenie wymogów dotyczących produkcji opakowań i oczekiwań zleceniodawców, a także prezentacja technologii umożliwiających ich realizację oraz wymiana doświadczeń z rynkowymi liderami. Tematyka bezpiecznych opakowań jak zwykle ujęta zostanie holistycznie, dlatego oprócz dostawców farb, lakierów i podłoży wśród partnerów zaproszonych do udziału w konferencji znajdują się dostawcy maszyn offsetowych, flekso, cyfrowych oraz urządzeń inspekcyjnych, jak również laboratoria badawcze. Innowacyjne Opakowanie Spotkanie będzie stanowiło forum wymiany doświadczeń pomiędzy dostawcami technologii do produkcji opakowań a drukarniami i ich klientami. W programie zostaną zawarte prezentacje multimedialne prowadzone przez dostawców technologii, maszyn, urządzeń i materiałów do produkcji opakowań. Art of Packaging Tradycyjnie już podczas TAROPAKU zaprezentowana zostanie wystawa laureatów konkursu Art of Packaging – Perły wśród Opakowań, którego ideą jest niezmiennie promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań. Wszystkie niezbędne informacje na temat zasad wstępu, programu wydarzeń oraz obecnych na TAROPAKU wystawców i ich propozycji produktowych zawarte są na stronie internetowej imprezy: www.taropak.pl. Opracowano na podstawie informacji MTP