Trzy technologie, dwa zakłady, jedna idea
30 Sep 2014 14:02
Przeczytałem w Waszej reklamie: „trzy technologie, dwa zakłady, jedna idea” – co macie na myśli?
Maciej Paradowski: W 2010 roku pozyskaliśmy nowy zakład produkcyjny, a wraz nim dwie nowe technologie drukowania opakowań – do stosowanej przez nas techniki fleksograficznej dołączyliśmy rotograwiurę i flekso UV.
Było to dla nas duże wyzwanie – poznać nowe techniki drukowania i zintegrować dwa zakłady. Dość szybko udało nam się opanować nowe technologie, wprowadzić jednolity sposób zarządzania i wspólny system jakości. Dzisiaj produkujemy opakowania w dwóch zakładach, co wśród polskich drukarń jest ewenementem. Na warszawskiej Pradze koncentrujemy się na drukach flekso, w zakładzie w Brzezinach mamy dwie maszyny rotograwiurowe i jedną do druku na szerokiej wstędze w technice flekso UV. Ostatni nasz nabytek to dziewięciokolorowa maszyna rotograwiurowa Cerutti, o szerokości druku 1300 mm. Rozpoczęła pracę w maju tego roku i dopiero teraz widzimy, jak wielkie ma możliwości w produkcji innowacyjnych opakowań – zwłaszcza przy zastosowaniu nowych materiałów. Jest to duży skok w rozwoju naszego przedsiębiorstwa.
Z pewnością jednak nie spoczywacie na laurach. Dwa słowa o dalszych planach?
M.P.: Na razie zakończyliśmy etap kupowania maszyn. Teraz szukamy zakładów, które moglibyśmy kupić lub nawiązać z nimi współpracę, aby łączyć siły i wspólnie się rozwijać – by nasi klienci byli zadowoleni i wracali do nas z kolejnymi zamówieniami. Zainteresowane drukarnie zapraszamy do takiej współpracy. Oczywiście nie zamykamy sobie drogi do wymiany maszyn na coraz nowocześniejsze. Chociaż mamy bardzo młody park maszynowy, już myślimy o postawieniu nowej drukarki fleksograficznej, która spełni oczekiwania rynku w zakresie elastyczności dostaw.
A jaką rolę w prowadzeniu biznesu odgrywają dla Pana ludzie – Pańscy współpracownicy?
M.P.: Ludzie to podstawa! Mogę z dumą powiedzieć, że mamy zgrany, dobrze wyszkolony zespół pracowników we wszystkich działach: menedżerskim, handlowym, produkcyjnym czy pomocniczym. Ludzie chętnie współpracują ze sobą, lubią to miejsce i środowisko – po prostu lubią swoją pracę. W naszym przedsiębiorstwie 95% załogi ma staż powyżej 8 lat, a 25% załogi to niepełnosprawni.
Przez cały rok 2013 w firmie prowadzony był rozbudowany cykl szkoleń. Przeszkolona została cała, prawie 200-osobowa załoga. Ludzie zyskali pełną świadomość, że dzięki jakości ich pracy odbiorca uzyskuje bezpieczeństwo dla swoich opakowań, a my w tej współpracy stale się rozwijamy.
Wiemy już, co znaczy „trzy technologie”, „dwa zakłady” – a „jedna idea”?
M.P.: Motto naszego działania to bezpieczeństwo klienta –priorytet w naszym przedsiębiorstwie. Każde wyprodukowane opakowanie musi swoją jakością dawać klientowi pewność i poczucie bezpieczeństwa. Nasza roczna produkcja to ponad 7000 ton różnego rodzaju złożonych opakowań. Gwarantujemy bezdyskusyjną jakość druku i serwisu. Kontrola na każdym etapie – począwszy od zakupu surowców, poprzez produkcję, sprawdzanie jakości gotowego wyrobu i dostawę do klienta – to podstawa codziennych działań całego zespołu. Nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań doskonalących nasze wyroby. Nasz dział rozwoju i technologii blisko współpracuje z klientami i dostawcami folii. Przed nami są też nowe zadania, mające na celu podniesienie jakości pracy. Rozpoczynamy wdrażanie amerykańskiego systemu zarządzania przedsiębiorstwem. Specjalistyczne oprogramowanie – specjalnie przygotowane dla drukarni, wykorzystujące doświadczenie ponad 330 zakładów na świecie – pozwoli nam jeszcze precyzyjniej kontrolować proces produkcji i spełniać wszystkie wymagania jakościowe. Partnerstwo, zaufanie i współpraca z klientem to klucz do sukcesu. Naszym celem i ambicją są stały rozwój, nowe wyzwania, ciągła zmiana, aby móc spełniać oczekiwania rynku.
Na koniec chciałbym podziękować naszym klientom za to, że nam zaufali, że chcą z nami współpracować. Nasi klienci niezawodnie motywują nas do pracy i to dzięki nim przedsiębiorstwo KB Folie Polska osiągnęło tak wiele.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmowa z Maciejem Paradowskim, właścicielem firmy KB Folie Polska.