Oriflame Products Poland, polski oddział globalnej firmy kosmetycznej, przystąpił do programu recyklingowego RafCycle koncernu UPM Raflatac. RafCycle polega na recyklingu i odzysku odpadów z etykiet samoprzylepnych, które służą do produkcji nowych materiałów etykietowych. Udział Oriflame w programie ma pomóc firmie w realizacji jej celu strategicznego, jakim jest stuprocentowy odzysk odpadów poprodukcyjnych, które powstają w zakładach przedsiębiorstwa.
We wszystkich naszych fabrykach wdrożyliśmy program „zero odpadów na wysypiskach” jako część naszej całościowej strategii do 2020 r. Metoda usuwania odpadów zawarta w programie RafCycle doskonale pasuje do tej strategii i przybliża nas do osiągnięcia naszego celu – wyjaśnia Anna Niedźwiecka, senior supply chain manager w Oriflame Products Poland.
Oriflame Products Poland jest pierwszym zakładem produkcyjnym Oriflame, który realizuje ten ambitny cel. Uruchomiona w Warszawie w 1995 r. fabryka zajmuje obszar 15 tys. m2 i jest jedną z największych w koncernie.
Współpraca z programem RafCycle dostarcza licznych korzyści; przykładowo zakład Oriflame Products Poland ograniczył dzięki niemu koszty gospodarowania odpadami o 18%. Firma zyskała również prawo do posługiwania się logo „RafCycle Partner” w działaniach marketingowych, co w warunkach rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów stanowi dużą wartość dla jej wizerunku.
Katarzyna Zych-Młynarczyk, kierownik ds. sprzedaży w UPM Raflatac Poland wyjaśnia, jak działa program RafCycle: Przede wszystkim analizujemy aktualny system gospodarowania odpadami naszych klientów, w tym metodę i częstotliwość zbiórki odpadów. Kluczem jest znalezienie rozwiązania, które pasuje do potrzeb naszych klientów. To jedyny sposób, by osiągnąć optymalne rezultaty.
UPM Raflatac jest liderem w zakresie rozwiązań do zarządzania wyzwaniami związanymi z odpadami etykietowymi. Liczymy na rozwój nowych i już istniejących umów partnerskich z klientami i użytkownikami końcowymi na drodze do zerowego składowania odpadów – komentuje Juha Virmavirta, dyrektor ds. rozwiązań RafCycle w UPM Raflatac. – Dzięki współpracy z Oriflame możemy z radością obserwować, jak RafCycle rozwija się w przemyśle kosmetycznym. Polska jest głównym rynkiem dla UPM Raflatac, co nadaje dodatkowego znaczenia naszej współpracy. Rozmowy między Oriflame i UPM Raflatac pozwoliły wzmocnić zrównoważony rozwój naszych biznesów. Liczymy na kontynuowanie tego dialogu dla odkrywania dalszych możliwości.
Anna Niedźwiecka z Oriflame potwierdza: To oczywiste, że zależy nam na spełnianiu ekologicznych oczekiwań naszych klientów. Oprócz programu „zero odpadów na wysypiskach” podjęliśmy decyzję o pozyskiwaniu przez nas energii wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Na rynek wypuściliśmy dodatkowo linię całkowicie naturalnych i organicznych kosmetyków pod nazwą EcoBeauty. Warto podkreślić, że Oriflame stawia sobie za cel wyeliminowanie transportów z odpadami na wysypiska śmieci ze wszystkich swoich fabryk. Wpisuje się to w program 5 R zapisany w strategii gospodarowania odpadami Unii Europejskiej: Remove, Reduce, Reuse, Recycle i Recover (Usuń, Ogranicz, Wykorzystaj Ponownie, Zrecykluj i Odzyskaj).
Na podstawie informacji firmy UPM Raflatac opracował TK