Mondi, międzynarodowa grupa działająca w biznesie opakowaniowym i papierniczym, zorganizowała konferencję prasową w dniu 5 maja podczas targów interpack w Düsseldorfie. W jej trakcie podzieliła się ze zgromadzonymi dziennikarzami informacjami na temat aktualnych trendów w sektorze opakowaniowym oraz własnych działań zmierzających do rozwoju tego biznesu.
Peter J. Oswald, który 11 maja przejmie funkcję dyrektora generalnego Mondi Group, wyraził przekonanie, że jego firma ma przed sobą doskonałe perspektywy. Wyjaśnił, że Mondi jest przygotowana na zaspokajanie rosnących oczekiwań konsumentów w warunkach gwałtownych rynkowych zmian oraz silnej konkurencji w tym sektorze. „Posiadamy odpowiednią strategię, ludzi i partnerstwo – zwłaszcza z naszymi klientami – by osiągnąć sukces” - powiedział. Oswald potwierdził również, że Mondi będzie nadal rozwijać się poprzez inwestycje zapewniające wartość dodaną zarówno już trwających operacji, jak również na drodze oceny potencjalnych przejęć komplementarnych firm.
Peter J. Oswald wyjaśnił, że postrzega przemysł opakowaniowy jako element rozwiązywania globalnych wyzwań, takich jak marnowanie żywności oraz zmiany demograficzne. „Możemy pomóc w ograniczaniu ilości odpadów spożywczych tworząc opakowania na mniejsze porcje żywności oraz rozwiązania barierowe, które wydłużają czas przydatności do spożycia; możemy zaoferować wygodniejsze opakowania, które lepiej zaspokajają potrzeby naszych starzejących się społeczeństw oraz rosnącej liczby jednoosobowych gospodarstw domowych; dodatkowo wkładamy wiele wysiłku w redukcję ilości materiałów używanych w opakowaniach oraz obniżenie emisji dwutlenku węgla poprzez rozwiązania o ograniczonej masie” - dodał.
Jako przykład tego ostatniego dyrektor generalny Mondi zaprezentował nowy produkt, który zadebiutował na rynku w trakcie trwania targów interpack: Power(8)Box, innowacyjne ośmiokątne pudełko o dwumateriałowej „odchudzonej” konstrukcji, w które można zapakować nawet 20 kg produktów. Wspomniał również o SKOG, biodegradowalnej torbie na żywność wykonanej z certyfikowanego papieru typu kraft dwustronnie powlekanego barierą Mondi Sustainex dla zapewnienia dłuższej świeżości produktów; a także o ProVantage Baywhite, wysokogatunkowym papierze makulaturowym typu kraft z bieloną warstwą wierzchnią, przeznaczonym do produkcji opakowań gotowych na półkę, który zapewnia doskonałą drukowność oraz korzyści marketingowe.
Georg Kasperkovitz, dyrektor generalny oddziału Mondi Consumer Packaging, wystąpił na konferencji prasowej jako kolejny prelegent. Skoncentrował się na obecnych trendach w opakowaniach konsumenckich oraz na działaniach firmy Mondi w tym sektorze, które polegają na opracowywaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań spełniających nie tylko potrzeby producentów opakowań, ale również klientów końcowych. „Nowe style życia oznaczają nowe przyzwyczajenia w naszym codziennym życiu, zaś firmy takie jak Mondi adaptują się do tych trendów, oferując produkty, które są bardziej wygodne w użyciu” - stwierdził.
Kasperkovitz odniósł się również do kwestii, jak ważne dla Mondi jest wyróżnianie produktów klientów w punktach sprzedaży. „Opakowania odgrywają kluczową rolę w decyzjach zakupowych konsumentów oraz w zachowaniu lojalności wobec marki, a w związku z tym determinują sukces lub porażkę produktu” - wyjaśnił. Wspomniał o kilku rozwiązaniach Mondi, które – dzięki wyrazistości i atrakcyjności opakowań – pomagają klientom w odniesieniu sukcesu rynkowego, takich jak PaperPack (opakowanie na przekąski z okienkiem wybrane przez norweskiego producenta) oraz BarrierPack (wysoko barierowy laminat na kapsułki z kawą stworzony dzięki współpracy kilku fabryk Mondi). Mondi opracowało również SpoutedPouch, opakowanie z okienkiem do wielokrotnego zamykania dla niemieckiego producenta żywności dla zwierząt, przeznaczone na karmę dla ptaków).
Na podstawie informacji Mondi opracował TK
Peter J. Oswald
Georg Kasperkovitz
Mondi_Power8Box
Mondi SKOG
Mondi PaperPack z okienkiem
Mondi Spouted Pouch
Mondi White Top Kraftliner