BOBST wspiera klientów z pomocą Rzeczywistości Rozszerzonej
30 Jan 2019 07:56

Firma BOBST – jeden z czołowych światowych dostawców urządzeń i usług serwisowych dla producentów opakowań i etykiet – ogłosiła debiut „Helpline Plus AR”, pierwszego w branży opakowaniowej pakietu usług zdalnego wsparcia, który wykorzystuje inteligentny zestaw słuchawkowy wraz z goglami do obsługi Rzeczywistości Rozszerzonej (AR). Klient wymagający technicznego wsparcia, po założeniu zestawu na głowę, łączy się z ekspertem BOBST; ten zyskuje podgląd w czasie rzeczywistym obrazu oglądanego przez użytkownika, a dzięki bezpośredniemu połączeniu może na bieżąco podpowiadać możliwe rozwiązania stwierdzonych problemów.

„To wielki krok naprzód w zakresie wykorzystania najnowocześniejszej technologii dla rozszerzenia obsługi klienta” - wyjaśnił Julien Laran, szef działu Business Unit Services w firmie BOBST. „Wierzymy, że dzięki możliwości szybkiego rozwiązywania problemów zapewni on istotne korzyści naszym klientom, a szczególnie oszczędność czasu i pieniędzy. Nasza infolinia rozwiązywała wiele z nich w czasie krótszym niż dwie godziny przed wprowadzeniem AR; teraz będzie to możliwe w jeszcze szerszym zakresie i w krótszym czasie.”

Helpline Plus AR wykorzystuje łączność Wi-Fi do nawiązania za pośrednictwem Internetu bezpiecznego połączenia z urządzeniem klienta. Ten ostatni zyskuje kontakt „na żądanie”z ekspertami BOBST, którzy dzięki dwukierunkowej transmisji na żywo obrazu i dźwięku mogą natychmiast podpowiedzieć rozwiązanie.

„Helpline Plus AR zapewnia bezproblemowy kontakt między naszymi klientami i ekspertami, ponieważ maszyna BOBST jest bezpośrednio podłączona do usługi” - dodał Julien Laran. „Zaś dzięki inteligentnemu zestawowi słuchawkowemu obie strony widzą ten sam obraz w tym samym czasie, co ogranicza ryzyko nieporozumień. Usługa niweluje różnice w poziomie kompetencji, co w efekcie przekłada się na skrócenie czasów przestojów i zwiększenie wydajności pracy, jak również na poprawę obsługi klienta.”

BOBST jest pierwszą firmą z sektora opakowaniowego, która oferuje najnowocześniejszą usługę zdalnego asystenta z wykorzystaniem Rzeczywistości Rozszerzonej. Będzie ona stopniowo wdrażana na kolejnych rynkach całego świata.

Na podstawie informacji BOBST opracował TK