Ponad 500 gości z całego świata miało okazję zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami w zakresie druku opakowań w trakcie Dni Otwartych „Experience the Future of Flexo” (Doświadcz Przyszłości Fleksografii), które w dniach 27 i 28 marca br. zorganizował producent maszyn, firma Windmöller & Hölscher (W&H).
Organizator pokazał uczestnikom, jak szybkie mogą być dzisiaj zoptymalizowane procesy druku: zaledwie 3 godziny po wykonaniu grupowej fotografii obraz został wydrukowany na maszynie NOVOFLEX II z prędkością 600 m/min. Z kolei trwające zaledwie 5 minut zmiany ustawień maszyny do kolejnych prac dowiodły wydajności urządzeń W&H oraz zalet systemów inteligentnej automatyki przy realizacji zleceń niskonakładowych.
Główną atrakcją Dni Otwartych był premierowy pokaz wysokowydajnej maszyny do druku fleksograficznego NOVOFLEX II, która realizuje najbardziej wymagające zlecenia z maksymalną prędkością drukowania. W&H pokazała zalety nowego systemu, drukując naprzemiennie dwie prace z pełną prędkością produkcyjną 600 m/min (w tym zdjęcie grupowe wykonane rano).
Uzyskanie gotowego wydruku z fotografii w ciągu 3 godzin było możliwe dzięki zastosowaniu całościowej optymalizacji procesu. Partner, firma Kodak Flexcel wykorzystała rozwiązanie FLEXCEL NX Ultra do wyprodukowania płyt gotowych do druku Ultra w czasie krótszym niż godzina. Maszyna NOVOFLEX II z jej wyraźnie uporządkowanym zespołem drukowym oraz automatycznymi systemami magazynowania i wysuwania cylindrów umożliwia ich wymianę w zaledwie kilka minut. Moduły automatyzacji EASY pozwalają na szybki narząd oraz ustawianie druku i registra w czasie krótszym niż 90 sekund. Chcieliśmy udowodnić, że druk flekso, przy swojej wysokiej jakości i dowiedzionej niezawodności, z nowoczesnymi maszynami W&H oraz całościowo zoptymalizowanym procesem, zapewnia niezwykły poziom elastyczności i prędkości. Reakcja gości dowiodła, że nam się to udało – podsumowuje Hermann Veismann, szef Działu Druku w W&H.
MIRAFLEX to maszyna drukująca W&H, która odniosła wielki rynkowy sukces, o czym świadczy 650 urządzeń sprzedanych na całym świecie. W trakcie Dni Otwartych firma pokazała dwie wersje MIRAFLEX II: w układzie dwustrumieniowym (dual-port) oraz nową kompaktową jednostrumieniową (single-port), która zajmuje mniej przestrzeni w hali produkcyjnej. Dzięki konfiguracji przewijarki face-to-face w tej drugiej maszynie pojawia się miejsce do nakładania i zdejmowania mediów z przewijarki, co pozwala na skrócenie długości wstęgi oraz odległości, które musi pokonywać operator. Oprócz tradycyjnego procesu druku 4-kolorowego, w nowej maszynie jednostrumieniowej udoskonalono system kontroli druku VISION opracowany przez W&H. Goście byli szczególnie zainteresowani unikalnym wyświetlaczem HUD oraz inteligentnym systemem kontroli prawidłowego przebiegu procesów produkcyjnych VISION. Pokazane rozwiązania to element naszego koncentrowania się na idei PACKAGING 4.0: inteligentnych maszynach, intuicyjnej obsłudze oraz zintegrowanych procesach – dodaje Veismann.
Firma wykorzystała demonstrację dwóch wersji maszyn MIRAFLEX II do przeprowadzenia bezpośredniego porównania między drukiem CMYK oraz drukiem rozszerzonym gamutem barw. O ile maszyna jednostrumieniowa drukowała czterema kolorami, to dwustrumieniowy MIRAFLEX II wykorzystał druk paletą siedmiokolorową. Bezpośrednie porównanie dowiodło korzyści i większych możliwości zapewnianych przez stosowanie rozszerzonej palety barw.
W centrum uwagi znalazły się również możliwości w zakresie wsparcia klienta, które już wkrótce będą dostępne dzięki nowoczesnym technologiom. Centrum Informacyjne i Diagnostyczne W&H (IDC) pokazało, jak wykorzystywać specjalne cyfrowe okulary do rozwiązywania problemów w czasie rzeczywistym: klient, który potrzebuje wsparcia technicznego, zakłada na głowę zestaw z wbudowaną kamerą i kontaktuje się z ekspertem z IDC; ten widzi na żywo wszystko to, co ma przed oczami klient, i może udzielić wsparcia w szybki i prosty sposób. W niedługim czasie usługi cyfrowe będą wykorzystywane w procesach wsparcia technicz- nego oraz szkoleń. Dzięki cyfrowym okularom jeszcze bardziej zbliżamy naszych ekspertów do klientów. To pozwala nam uprościć usługi, przyspieszyć je i uczynić jeszcze wygodniejszymi dla klientów – mówi Christian Brönstrup, szef IDC.
Na podstawie informacji firmy W&H opracował TK