Premierowe targi PCI Days 2019 również o opakowaniach
19 Apr 2019 13:18

Chcesz poznać nowinki technologiczne, szukasz nowych dostawców, a może po prostu chcesz poznać trendy, którymi branże farmaceutyczna i kosmetyczna będą żyły przez najbliższe miesiące? To wszystko i wiele więcej znajdziesz na premierowej edycji targów PCI Days. 

Dokładnie 15 maja (środa) o godzinie 10:00 w hali nr 4 warszawskiego centrum wystawowego EXPO XXI rozpocznie się pierwsza edycja Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego. Odbywające się w formule B2B wydarzenie powstało z myślą o producentach leków i kosmetyków, a także o dostawcach maszyn, opakowań, surowców, usług laboratoryjnych, logistycznych, IT oraz innych, skierowanych do obu branż. 

Podczas dwóch dni targowych wystawcy zaprezentują nowości produktowe, innowacyjne rozwiązania technologiczne oraz trendy na sezon 2019/2020. Swoje oferty z zakresu opakowań przedstawią między innymi: Masterchem – lider w produkcji opakowań typu PET, BOSKY – producent kompletnych linii do pakowania, Novo-Pak – posiadający nowoczesny park maszynowy do produkcji opakowań, FORMED – producent opakowań z tworzyw sztucznych, HLP Klearfold – największy na świecie producent opakowań przezroczystych, Unicom – posiadający w swojej ofercie opakowania z tworzyw sztucznych, szklanych i aluminiowych, a także producent opakowań farmaceutycznych Apon, niemiecka firma CABKA oraz OMAG – włoski producent maszyn pakujących, którego hasło przewodnie to „elastyczność w pakowaniu”.

Swoje doświadczenie w etykietowaniu i znakowaniu przedstawią Wiking Graf i Intrex, firmy o ugruntowanej pozycji na polskim rynku.

Targi PCI Days 2019 cieszą się ogromnym zainteresowaniem nie tylko wśród polskich producentów. Znaczące miejsce na targach zajmą międzynarodowe firmy takie jak: Marchesini Group – światowy lider w projektowaniu i produkcji maszyn oraz kompletnych linii do pakowania zarówno produktów farmaceutycznych, jak i kosmetycznych, Roeper – dystrybutor naturalnych surowców z całego świata, CABKA, HLP Klearfold, belgijski Capsugel/Lonza, fińska firma laboratoryjna LabVantage, włoskie firmy SEA Vision z sektora IT i PQE Group, francuska firma Medelpharm oraz Bürkert z Austrii, a także wspomniany już OMAG z Włoch. Pełna lista wystawców jest dostępna na stronie: www.pcidays.pl

PCI Days merytorycznie – dwa dni, dwie strefy inspiracji, panel dla zakupowców oraz warsztaty z cleanproject

Organizatorzy włożyli wiele pracy w przygotowanie atrakcyjnego programu merytorycznego, który stanowi ważny element uzupełniający prezentacje na stoiskach. Wydarzeniu będzie towarzyszyło ponad 30 wystąpień merytorycznych odbywających się w Farmaceutycznej Strefie Inspiracji oraz Kosmetycznej Strefie Inspiracji. Program jest na tyle różnorodny, że z pewnością każdy znajdzie w nim coś ciekawego i inspirującego. Szczegółowy program jest dostępny na stronie targów.

Wśród prelekcji nie zabraknie również tych poświęconych tematyce opakowaniowej. W strefie „farmaceutycznej” Iwona Studzińska z firmy Etigraf opowie o wizualnej przewadze konkurencyjnej opakowań w lekach OTC i suplementach diety, zaś w strefie „kosmetycznej” wykłady wygłoszą: Joanna Piłka z Kancelarii Patentowej Patpol („Znaczenie znaków towarowych w budowaniu wartości firm kosmetycznych”), Joanna Uchańska z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy („Ochrona opakowań kosmetycznych – jak to robić dobrze i zabezpieczać się przed konkurencją?”), dr Grzegorz Nawrot z Bech Packaging („Potencjał w kreatywności”), przedstawiciel Unicom International („Airless dispenser – Najnowocześniejsze opakowanie dla kosmetyków i produktów farmaceutycznych”), Magdalena Metzler z Politech („Kombinacja metalizacji próżniowej i lakierowania UV – kosztowna rewolucja czy kreatywny rozsądek?”) oraz Iwona Studzińska z Etigraf („O gustach się nie dyskutuje… – jakie opakowanie kosmetyków kupią konsumenci generacji 

od X do Z”).

Panel dla zakupowców

W ramach pierwszego dnia targowego dodatkowo odbędą się wykład oraz trzygodzinne warsztaty skierowane do najwyższej kadry menedżerskiej, dyrektorów zakupów, dyrektorów fabryk, którym podlegają zakupy, dyrektorów łańcucha dostaw, logistyki czy zaopatrzenia, kierowników/menedżerów kategorii zakupowych. Godzinny wykład, który poprowadzi Agnieszka Piątkowska, ceniona ekspertka ds. rekrutacji, dyplomowana asesor, a także twórczyni modelów kompetencyjnych i programów rozwojowych dla kadry zakupowej, zostanie poświęcony budowaniu skutecznych zespołów zakupowych.

Przedmiotem wykładu będzie omówienie najczęściej występujących struktur organizacji zakupowych. Przedstawione zostaną różne funkcje, jakie mogą pełnić w przedsiębiorstwie (operacyjna/taktyczna/strategiczna). Wykładowczyni skupi się także na przyszłości funkcji zakupowej oraz kompetencjach poszczególnych członków zespołu zakupowego w zależności od tego, jakie role odgrywają.

Podczas warsztatów zostaną omówione narzędzia do planowania strategii zakupowej i wybrane elementy procesu zarządzania kategorią zakupową. Zaprezentowanych zostanie kilka istotnych analiz, które należy przeprowadzić w celu stworzenia efektywnej strategii zakupowej danej kategorii. 

Warsztaty z Cleanproject

Drugi dzień targów uatrakcyjnią warsztaty dotyczące tematu, z którym spotyka się każdy zakład farmaceutyczny oraz wiele firm z branży kosmetycznej. Prowadzący zajmą się Cleanroomami, przekrojowo omawiając temat od koncepcji, URS, projektowania zakładu poprzez dobór materiałów budowlanych, dalej zmierzając do bardzo ważnego zagadnienia serwisu i utrzymania obiektu aż po dobór wyposażenia, systemów sprzątających, systemów pomiarowych itd. Warsztaty będą miały charakter wykładów oraz praktycznych zajęć prowadzonych przez ekspertów z kilkunastoletnim doświadczeniem w budowie zakładów przemysłowych, tworzeniu stref Cleanroom, utrzymywaniu i wyposażaniu stref czystych.

Co zobaczymy podczas premierowej edycji targów?

Przede wszystkim bardzo urozmaicony wachlarz produktów i usług. Zróżnicowany profil wystawców pozwoli odwiedzającym na zapoznanie się z kompleksową ofertą dla produkcji leków i kosmetyków: od pomysłu, poprzez surowce, produkcję, kontrolę jakości, na opakowaniu i logistyce kończąc. Tegoroczna lista wystawców zamknęła się na 62 dostawcach, reprezentujących firmy z Polski, Finlandii, Włoch, Niemiec, Francji oraz Austrii. 

Już dziś dowiedz się, kto znalazł się w gronie wystawców i zobacz internetowy katalog: www.pcidays.pl

Targi PCI Days 2019 to z pewnością doskonała okazja do nawiązania nowych relacji biznesowych, uzyskania bezpośrednich informacji od dostawców, a także poznania nowości produktowych – kontakty nabyte na targach szybko zaowocują w przyszłości. 

Opracowano na podstawie materiałów organizatorów