Firma Corona ujawniła nowy projekt związany z wykorzystaniem słomy jęczmiennej do stworzenia nowego papierowego opakowania zbiorczego na piwo.
Corona to pierwsza globalna marka, która wykorzystuje technologię i procesy opracowane w ciągu ostatnich trzech lat przez Globalne Centrum Innowacji i Technologii (GITEC) AB InBev. Redefiniują one potencjał jęczmienia – kluczowego składnika piwa – jako produktu, który można wykorzystać w produkcji opakowań na napoje.
Słoma jęczmienna – pozostałość po zbiórce zboża – zyska drugie życie dzięki unikalnemu procesowi rozwłókniania stworzonemu z uwzględnieniem jej względnej delikatności. Po połączeniu z włóknami drzewnymi pochodzącymi w 100% z recyklingu powstanie tektura do produkcji nowych opakowań, które – jak twierdzi producent – są równie mocne i wytrzymałe jak sześciopaki z konwencjonalnego surowca.
Corona informuje, że przetworzenie słomy jęczmiennej w celulozowe włókna wymaga zużycia w trakcie produkcji o 90% mniej wody od typowego procesu produkcji włókien pierwotnych, a także mniejsze ilości energii i „twardej” chemii. Zdaniem firmy wykorzystanie resztek słomy jęczmiennej jest bardziej wydajne niż wycinka lasów i może doprowadzić w przyszłości do częściowego wyeliminowania zapotrzebowania na drzewa pierwotne i pozyskiwane z nich surowce.
Po zakończeniu fazy pilotażowej koncern AB InBev, do którego należy Corona, podejmie decyzję o potencjalnym wykorzystaniu technologii w produkcji opakowań innych marek, takich jak Budweiser oraz Stella Artois.
Keenan Thompson, dyrektor ds. innowacji opakowaniowych w AB InBev, powiedział: Jesteśmy zadowoleni z finalnego uruchomienia tej nowej innowacji opakowaniowej, nad którą pracowaliśmy przez ostatnie trzy lata. W AB InBev stale przesuwamy granice, tworząc rozwiązania o komercyjnym potencjalne. Dzisiaj przeżywamy szczególną chwilę, nie tylko dlatego, że zapewniamy rolnikom nowe możliwości, ale również dlatego, że kierujemy przemyślane rozwiązanie do konsumenta.
Nowy sześciopak, produkowany pilotażowo w kolumbijskiej fabryce, trafi dzisiaj (18 marca) na rynek w liczbie 10 tys. sztuk. Jeszcze w 2021 r. produkcję kolejnych opakowań ma podjąć argentyński zakład InBev.
Opracowano na podstawie informacji firmy InBev