Firma Clayton, Dubilier & Rice (CD&R) przejęła i połączyła firmy Fort Dearborn oraz Multi-Color Corporation (MCC), tworząc jedną z największych na świecie firm produkujących etykiety dla klientów z całego świata. Jednym z kilkudziesięciu oddziałów, które Multi-Color Corporation (MCC) – globalny lider w produkcji wysokiej jakości etykiet dla wielu branż – posiada na sześciu kontynentach, jest zakład produkcyjny w podwarszawskim Ożarowie Mazowieckim.
W połączeniu tych dwóch wiodących producentów etykiet widzimy silną logikę strategiczną oraz obiecujący potencjał tworzenia wartości dodanej – powiedział Nate Sleeper, dyrektor generalny CD&R. – Cieszymy się na współpracę z kierownictwem połączonej firmy, która pomoże nam wprowadzić innowacje i wzbogacić ofertę dla wymagających klientów na całym świecie. Widzimy wiele możliwości zwiększenia skali operacyjnej, osiągnięcia trwałego wzrostu i wierzymy, że nasze doświadczenie może pomóc w przygotowaniu połączonej firmy na odniesienie przyszłego sukcesu.
Połączenie Fort Dearborn oraz MCC pozwoli stworzyć zdywersyfikowaną platformę na bazie różnych technologii produkcji etykiet, obszarów geograficznych i klientów. Będzie ona obsługiwać zróżnicowaną grupę klientów działających w wielu branżach, w tym win i alkoholi wysokoprocentowych, żywności i napojów, piwa oraz produktów chemii gospodarczej i higieny osobistej. Oczekuje się, że połączona firma będzie generować około 3 mld USD rocznego przychodu.
David Scheible, doradca operacyjny funduszy CD&R, będzie pełnił stanowisko prezesa połączonych firm. To były prezes i dyrektor generalny firmy Graphic Packaging, który obecnie działa w Radzie Dyrektorów Fort Dearborn.
Wierzymy, że możliwości rozwoju, jakie daje to połączenie i nowe partnerstwo inwestycyjne z CD&R, przyniosą ogromne korzyści naszym klientom, dostawcom i pracownikom – powiedział Kevin Kwilinski, prezes i dyrektor generalny Fort Dearborn. – Wierzymy, że globalny zasięg MCC i doświadczenie CD&R we wspieraniu firm w poprawie sprawności operacyjnej oraz osiąganiu globalnej skali i wzrostu przyniosą korzyści połączonemu przedsiębiorstwu. Doceniamy wsparcie Advent International w ostatnich pięciu latach, które pomogło nam w doskonaleniu łańcuchów sprzedaży i dostaw, zwiększaniu skali działalności oraz w docieraniu do nowych, atrakcyjnych branż. Otwierając kolejny rozdział cieszymy się z możliwości dostarczania jeszcze większej różnorodności rozwiązań naszym klientom na całym świecie i zapewnienia perspektyw naszym pracownikom jako części większej, bardziej globalnej organizacji.
W MCC nieustannie inwestujemy w naszych ludzi, procesy i technologie, aby wzmocnić naszą organizację i stać się jednym z najbardziej zaufanych i innowacyjnych liderów w produkcji etykiet na całym świecie – dodał Nigel Vinecombe, dyrektor generalny MCC. – Połączenie z firmą Fort Dearborn oraz stałe wsparcie ze strony inwestorów zapewniających wysoką wartość dodaną gwarantują nam możliwość dalszego wzmacniania firmy, inwestowania w rozwój naszej działalności na całym świecie oraz zapewnienia najlepszej w swojej klasie obsługi naszych klientów.
Robert Volpe, dyrektor CD&R, powiedział: Cieszymy się, że dzięki temu połączeniu będziemy mogli wzmocnić globalne przedsiębiorstwo produkujące etykiety premium. Wierzymy, że połączona firma będzie dysponować globalną platformą o szerokim zasięgu dla różnych branż i obszarów geograficznych, innowacyjnymi technologiami etykietowymi, korzystnymi perspektywami rozwoju oraz szerokim wachlarzem możliwości obsługi klientów na całym świecie.
CD&R przejmuje Fort Dearborn i MCC od globalnych inwestorów private equity, odpowiednio Advent International i Platinum Equity. Przejęcia i fuzja podlegają zwyczajowym warunkom zamknięcia i oczekuje się, że zostaną zakończone do końca 2021 roku. Warunki transakcji nie zostały ujawnione.
Opracowano na podstawie materiałów firmy CD&R