W dniach 4-6 października br. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędą się targi Taropak poświęcone technikom pakowania i etykietowania. W tym roku po raz kolejny odwie- dzający będą mogli porozmawiać z wystawcami, którzy zaoferują nie tylko surowce, półprodukty czy materiały opakowaniowe, ale także maszyny i urządzenia pakujące oraz maszyny służące do wyrobu opakowań. A w 2021 roku branża ma się czym pochwalić!
Według tegorocznego raportu na temat branży opakowaniowej, przygotowanego przez Santander Bank Polska SA i SpotData1, w Polsce rocznie produkuje się ok. 6 mln ton opakowań, co daje 157 kg na osobę w roku. Prognozy pokazują, że wartość ta będzie rosła o ok. 10% rocznie, a zyski w branży będą wzrastać o ok. 12% co roku. Polska od wielu lat jest jednym z największych rynków w branży opakowań w Europie. Badania wykazują, że nie trzeba obawiać się ogólnego kryzysu spowodowanego przez pandemię w gospodarce, ponieważ branża rośnie z roku na rok, a prognozy są obiecujące zarówno dla producentów opakowań z tworzyw sztucznych, jak i papierowych. Dlatego organizatorzy tegorocznych targów Taropak nie zwalniają tempa i planują kolejną edycję wydarzenia! Warto dodać, że tradycja organizowania w Poznaniu targów dla sektora producentów i dostawców technologii pakowania, etykietowania oraz rozwiązań związanych z magazynowaniem i zarządzaniem łańcuchem dostaw ma już ponad czterdzieści lat!
Wiedza i doświadczenie zdobywane przez lata
Targi Taropak już od początku istnienia są wydarzeniem bardzo wysoko cenionym zarówno przez uczestników, jak i wiele instytucji oraz organizacji branżowych, w tym Polską Izbę Opakowań (PIO) czy Centrum Badawczo-Rozwojowe Opakowań (COBRO). Korzyści z aktywnego uczestnictwa w wydarzeniu zostały szybko zauważone zarówno przez polskich, jak i zagranicznych wystawców. Obecnie każda edycja targów Taropak przyciąga setki wystawców i tysiące zwiedzających z całego świata.
Podczas targów wystawcy prezentują szeroką gamę gotowych produktów czy półproduktów, ale od lat coraz większą popularnością cieszy się segment obejmujący maszyny i urządzenia do produkcji opakowań oraz sprzęt do pakowania. Dzięki wydarzeniu zyskuje też branża logistyczna, która ma możliwość zaprezentowania maszyn i urządzeń niezbędnych do procesów magazynowania, transportu wewnętrznego oraz procesów informatycznych związanych z przechowywaniem, pakowaniem czy kompleksowym co-packingiem.
Udział w tegorocznych targach Taropak już zapowiedziało wiele firm prezentujących maszyny i urządzenia pakujące czy etykietujące, w tym m.in.: Eberle, Maga-Biotal, Elesa + Ganter, Sacmi Packaging & Chocolate, Comaco, Opak-System, Ves Ploter, Polpak, Estra, Eco Save Group, Frost Sylwester Mróz, Radpak, Pekabex, Nestro, Camozzi Automation, Beno Plastik, Sufilog, Ima, Logopak East, Condair Systems, Vm Trading, Gest-Pol, Connect, Limes Machines, Bekuplast, Piab Polska, Mech-Masz, BOSKY, Polpack.
Hybrydowa formuła
Warto podkreślić, że w tym roku targi Taropak odbędą się w formie hybrydowej – stacjonarnie, dając wystawcom tradycyjną możliwość optymalnej prezentacji produktów, rozwiązań czy wymiany informacji w postaci spotkań na żywo, oraz online – z wykorzystaniem dedykowanej Internetowej Platformy Spotkań, która jest uzupełnieniem klasycznej, znanej wszystkim od lat formy targów Taropak. Platforma posiada wiele udogodnień zarówno dla odwiedzających, jak i wystawców. Pozwala ona na zdecydowane, konkretne działania online i wyprzedzenie konkurencji. Natomiast możliwość zaplanowania wirtualnych spotkań daje nieograniczoną możliwość poznania potencjalnych partnerów z całego świata i zdobycia nowych rynków zbytu.
Ponadto Internetowa Platforma Spotkań zapewni odwiedzającym udział online we wszystkich wydarzeniach towarzyszących targom oraz późniejszy dostęp do nagrań video. Dodatkowo dostęp do targów Taropak na Platformie Spotkań będzie możliwy aż do 30 dni po zakończeniu wydarzenia.
Partner w biznesie
Taropak to od lat najważniejsze wydarzenie biznesowe dla branży opakowań. Setki nowości, merytoryczny program i biznesowe rozmowy to cechy charakterystyczne tych targów. Ich zakres tematyczny to nie tylko opakowania, materiały, surowce, etykiety i logistyka, ale też maszyny i roboty, nieodzowne w nowoczesnym przemyśle. Dlatego szczególnie cieszy nas fakt, że segment związany z szeroko rozumianą automatyzacją, robotyzacją i digitalizacją, zwłaszcza w kontekście prezentowanych maszyn i robotów, niezbędnych dla procesów optymalizacji i zwiększania konkurencyjności, cieszy się na targach tak dużą popularnością. Cały czas rozwijamy także tematy dotyczące opakowań dla e-commerce, jak i opakowań jako wyzwań przyszłości – podsumowuje Hanna Zdrojewska, dyrektor targów Taropak.
Opracowano na podstawie materiałów Grupy MTP
–––––––––––––––
1 Raport przygotowany przez SpotData dla Santander Bank Polska „Rewolucja opakowań”, 2021 r. (https://spotdata.pl/research/download/100)