17 marca br. firma Avery Dennison poinformowała o zakupie technologii etykiet linerless (bez podkładu) opracowanej przez przedsiębiorstwo Catchpoint z angielskiego Yorkshire.
Zakup obejmuje prawo do patentów, marki, tajemnic handlowych i know-how firmy Catchpoint. Obie strony poczyniły ustalenia mające na celu zapewnienie nieprzerwanego wsparcia dla zespołu Catchpoint. Zgodnie z umową Avery Dennison będzie honorować istniejące umowy handlowe tej firmy.
Dzięki przejęciu Catchpoint Avery Dennison zyska własność intelektualną, która pomoże nam wypełnić dwa spośród naszych głównych celów zrównoważonego rozwoju na rok 2030: dostarczyć innowacje, które przyspieszają rozwój gospodarki obiegu zamkniętego, oraz ograniczyć negatywny wpływ na środowisko naszych działań i technologii – mówi Noel Kasmi, wiceprezes ds. marketingu w dziale Materiałów Etykietowych i Opakowaniowych Avery Dennison EMENA. Jako że dążymy do tego, aby etykiety bez podkładu były powszechnie dostępne dla naszych klientów, ta technologia pomoże nam działać szybciej, dzięki czemu zrównoważone i oszczędne rozwiązania będą łatwiej dostępne dla klientów z całego świata. Jest to światowej klasy technologia, która przyniesie realne korzyści naszym klientom i środowisku.
Kluczowym priorytetem dla Avery Dennison jest rozwój innowacyjności w zakresie bardziej zrównoważonych rozwiązań produktowych. Etykiety linerless to jeden z takich obszarów, ponieważ nie tylko zapewniają szansę ograniczenia zużycia podkładów etykietowych, ale także zmniejszenia kosztów ich produkcji i transportu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Avery Dennison kupuje naszą technologię po to, by uczynić swoje produkty bardziej ekologicznymi. Połączenie naszej technologii ze skalą działalności, pozycją rynkową i przemysłowym know-how Avery Dennison tworzy fantastyczną szansę, godny cel naszej podróży, którym jest wprowadzenie na rynek etykiet bez podkładu - powiedział Mike Cooper, dyrektor ds. rozwoju biznesu w firmie Catchpoint Ltd.
Opracowano na podstawie informacji firmy Avery Dennison