Koncern Heineken uruchomił program „Packaging the Future”, który ma przyspieszyć „dekarbonizację” (eliminację dwutlenku węgla z procesów produkcji) jego 50 czołowych dostawców.
Firma poinformowała o zaproszeniu swoich dostawców na internetowy szczyt w celu podzielenia się opiniami oraz ustalenia jasnych celów w zakresie działań na rzecz klimatu. W szczycie wzięli udział przedstawiciele najwyższego kierownictwa największych globalnych dostawców firmy, a PepsiCo - niedawno uznane przez przedsiębiorstwo analityczno-badawcze Gartner za posiadacza jednego z 10 najlepszych globalnych łańcuchów dostaw z punktu widzenia ESG (ekologii, kwestii społecznych i ładu korporacyjnego) - oraz Carrefour zostały zaproszone do udziału i podzielenia się spostrzeżeniami na temat ich drogi do zerowego bilansu netto.
Podczas szczytu Heineken poprosił dostawców o przedstawienie działań na rzecz ograniczenia emisji CO2 (Science-Based Net Zero Target, SBTi) oraz o przejście na 100% odnawialną energię elektryczną. Koncern zapowiedział, że będzie sponsorował dostawców w ramach Szkoły Klimatycznej, aby pomóc im w osiągnięciu tych celów.
Firma nawiązała również współpracę z SLoCT - Supplier Leadership on Climate Transition, której celem jest budowanie kompetencji dostawców poprzez szkolenia i indywidualne wskazówki dotyczące procesu SBTi.
Hervé le Faou, dyrektor ds. zaopatrzenia w Heineken, wyjaśnia: Opakowania przyczyniają się do 27% naszego całkowitego śladu węglowego, a 50 naszych największych dostawców odpowiada za 85% naszego całkowitego śladu węglowego związanego z opakowaniami. Chcemy współpracować w ramach naszego łańcucha wartości, aby ograniczyć nasze oddziaływanie.
W ramach programu 22 Brew a Better World ogłoszonego w ubiegłym roku Heineken wyznaczył cel dekarbonizacji własnej produkcji i osiągnięcia neutralności pod względem emisji CO2 poprzez maksymalizację efektywności energetycznej i wykorzystania energii odnawialnej do 2030 roku. Dzięki współpracy z dostawcami firma dąży do zmniejszenia emisji w całym łańcuchu wartości o 30% (w oparciu o poziom bazowy z 2018 r.), również do 2030 r.
Ponadto Heineken dąży do tego, aby do 2040 r. cały łańcuch wartości firmy był neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla i chce zostać pierwszym światowym producentem piwa, który tego dokona.
Nicolas Clerget, menedżer ds. globalnego zrównoważonego rozwoju w Heinekenie, komentuje: Jesteśmy w pełni świadomi, że podróż będzie długa, ale posuwamy się krok po kroku.
Opracowano na podstawie informacji firmy Heineken