Wychodząc naprzeciw potrzebom przetwórców, którzy poszukują rozwiązań zwiększających obieg opakowań z tworzyw sztucznych, firma Avery Dennison usunęła kluczową przeszkodę w recyklingu tworzyw sztucznych wprowadzając technologię AD CleanFlake.
Innowacja, będąca już jednym z liderów w zakresie umożliwiania recyklingu tworzyw sztucznych PET, rozszerza teraz zalety technologii CleanFlake poszerzając podstawową ofertę folii do recyklingu. Dzięki portfolio AD CleanFlake nowej generacji firma Avery Dennison staje się pierwszym producentem, który umożliwia recykling sztywnych tworzyw sztucznych w całym swoim portfolio folii. Rozwiązania konwertujące wspierają procesy recyklingu bez obniżania wydajności, wzmacniając politykę zrównoważonego rozwoju.
Technologia AD CleanFlake jest uznawana przez Association of Plastic Recyclers, European PET Bottle Platform i RecyClass za umożliwiającą recykling dzięki kompatybilności z procesami recyklingu sztywnych tworzyw sztucznych. Jest to możliwe poprzez usuwanie folii w sposób czysty (PET) lub pozostawianie jej z opakowaniem (HDPE). Skutkuje to zachowaniem pierwotnych zasobów i zmniejszeniem liczby odpadów na wysypiskach. Oferta AD CleanFlake zapewnia korzyści zarówno w przypadku tworzyw sztucznych PET, jak i HDPE, stwarzając możliwość eliminacji ponad 200 miliardów sztywnych plastikowych butelek i pojemników z wysypisk śmieci.
To ważny krok naprzód w wykorzystywaniu innowacji do rozwijania gospodarki opakowań o obiegu zamkniętym bez uszczerbku dla wydajności — powiedziała Pascale Wautelet, wiceprezes ds. globalnych badań i rozwoju w firmie Avery Dennison Label and Graphic Materials. - Marki aktywnie poszukują rozwiązań, które pomogą im w rozwijaniu inicjatyw zrównoważonego rozwoju, a nasza oferta AD CleanFlake znacznie rozszerza zastosowania tej przełomowej technologii – dodała.
Technologia AD CleanFlake wykracza poza podstawowe zastosowania, zapewniając wyjątkową wydajność w zakresie przyczepności, przejrzystości i konwersji. Co istotne dla konwerterów – klej charakteryzuje się wysoką odpornością na wybielanie. Marki zyskują dzięki wysokiej jakości druku, która wspiera projekty i przyczynia się do poprawy atrakcyjności towaru na półkach sklepowych.
AD CleanFlake będzie dostępny w Europie we wrześniu, a w Ameryce Północnej do końca roku. Więcej informacji na temat portfolio AD CleanFlake można znaleźć na stronie internetowej producenta.
Opracowano na podstawie informacji firmy Avery Dennison