W ostatnim czasie oferta firmy Mark Andy została rozbudowana o przełomowe – jak podkreśla producent – rozwiązanie software’owe.
To dedykowane produkcji wąskowstęgowej oprogramowanie sMArt link – system monitorowania procesu wytwórczego w czasie rzeczywistym, zaprojektowany z myślą o optymalizacji maszyn wykorzystywanych do drukowania etykiet i opakowań. Na podstawie uzyskiwanych informacji operator bądź menedżer produkcji ma bieżący wgląd w status realizowanej pracy, co pozwala mu podejmować natychmiastowe decyzje, a w efekcie – ograniczać straty materiałowe i zwiększać wydajność produkcji. Nowa propozycja Mark Andy po raz pierwszy będzie prezentowana szerokiej publiczności podczas targów Labelexpo Americas 2022 odbywających się w dniach 13-15 września w Chicago.
System sMArt link: racjonalny wybór
Oprogramowanie sMArt link, dostępne poprzez działającą w „chmurze” platformę, może być wykorzystywane zarówno z nowymi, jak i wdrożonymi wcześniej maszynami cyfrowymi oraz fleksograficznymi Mark Andy, a także z urządzeniami innych producentów. Co istotne, łączy ono cały funkcjonujący sprzęt w ramach jednego, wysokowydajnego narzędzia analitycznego, do- stępnego wszędzie tam, gdzie użytkownik ma dostęp do internetu.
Gretchen Tobol, product manager w firmie Mark Andy mówi: W systemie sMArt link zawarliśmy całą naszą wiedzę ekspercką. Nikt lepiej od Mark Andy nie rozumie technologii druku wąskowstęgowego, a wszystko dzięki wiedzy i doświadczeniu zdobywanym latami poprzez współpracę z naszymi klientami – użytkownikami technologii Mark Andy w codziennej pracy. Oprogramowanie sMArt link to proste i wydajne narzędzie dla drukarni etykietowej, pozwalające jej kierownictwu zmaksymalizować wydajność produkcji.
sMArt link jest elementem kompleksowej platformy produkcyjnej Mark Andy, uwzględniającej automatyzację procesu narządzania, ułatwienia w obsłudze sprzętu i integrację software’ową. Jak podkreśla producent, narzędzie to jest niezwykle przyjazne dla użytkownika, zaprojektowane z myślą o ułatwieniu pracy operatorom maszyn i osobom zarządzającym produkcją. Greg Palm, executive vice president Sales & Marketing w firmie Mark Andy, mówi: sMArt link to rezultat wielu rozmów i konsultacji z naszymi klientami. Odkryliśmy dzięki nim słabsze punkty procesu produkcyjnego, by zrozumieć i ulepszyć każdy jego element, uwzględniający sprzęt, obsługujących go ludzi oraz otoczenie produkcyjne.
sMArt link w akcji
Jak podaje Mark Andy, całkowita wydajność sprzętu w typowej drukarni etykietowej waha się w przedziale między 35% a 45%, co – zdaniem firmy – daje sporą przestrzeń do jej poprawy. Za sprawą setek czujników i dzięki zaawansowanej integracji oprogramowanie sMArt link zbiera w precyzyjny sposób dane dotyczące prędkości drukowania, rzeczywistego czasu wykorzystania maszyny, przestoju, ilości generowanych odpadów itd. Dane te pozwalają osobom odpowiedzialnym za proces produkcyjny porównywać zlecenia, pracę maszyn, wydajność operatorów, a nawet całych zakładów wytwórczych i następnie podejmować stosowne działania, poprawiające wydajność.
Dane są tu zbierane przez całą dobę i we wszystkie dni tygodnia, a wgląd do systemu jest możliwy w czasie rzeczywistym – za pośrednictwem smartfonu, tabletu, komputera bądź podłączonego do sieci monitora obrazującego status produkcji. Dzięki technologii cloud computing są one dostępne z poziomu „chmury” dla każdej osoby zaangażowanej w proces produkcyjny, umożliwiając wychwytywanie błędów bądź problemów i dokonywanie niezbędnych korekt. To w efekcie wpływa na redukcję ilości odpadów, zwiększenie efektywnego czasu wykorzystania sprzętu, poprawę prędkości w realizowanym nakładzie oraz zysków generowanych przez drukarnię.
Mark Andy podkreśla, że jest producentem oferującym najszersze portfolio rozwiązań do druku wąskowstęgowego, co pozwoliło firmie stworzyć tak wydajne narzędzie monitorowania produkcji, jakim jest sMArt link. Uwzględnia ono bogate, ponad 75-letnie doświadczenia amerykańskiego producenta w tym segmencie rynkowym. Firma ocenia, że wdrożenie sMArt link pozwala w krótkim czasie zredukować ilość odpadów o 3-5%, zwiększyć ilość realizowanych zleceń o 10-20%, a w efekcie – poprawić całkowitą wydajność działań od 5% do nawet 30%.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Mark Andy