Tegoroczna edycja Labelexpo Americas 2022 okazała się wielkim sukcesem, o czym świadczy liczba 13 tys. gości, którzy w dniach 13-15 września przewinęli się przez Centrum Konferencyjne Donalda E. Stevensa w Rosemont (Illinois, USA).
Dokładne dane statystyczne mówią o 13.569 uczestnikach z 77 krajów. Co istotne z punktu widzenia organizatorów, uśredniony czas pobytu każdego z nich na targach wydłużył się w porównaniu z poprzednią edycją z 2018 r. (z 1,8 do 2,0 dnia), zwiększyła się również liczba gości odwiedzających te targi po raz pierwszy (zwłaszcza z krajów Ameryki Łacińskiej).
Hasłem przewodnim tegorocznej edycji była cyfrowa transformacja branży etykietowej. Prezentacje wystawców oraz program towarzyszący koncentrowały się na najnowszych rozwiązaniach dla druku cyfrowego oraz cyfrowego uszlachetniania, jak również na zrównoważonym rozwoju i automatyzacji procesów produkcyjnych.
Na targach odbyły się liczne światowe premiery cyfrowych rozwiązań, wśród nich maszyny cyfrowej HP Indigo V12, 20-calowej Durst Tau RSCi oraz Dantex Pico 1200e. Licznie reprezentowani dostawcy urządzeń do wykańczania po druku skoncentrowali się na kwestiach automatyzacji i zastępowaniu konwencjonalnych procesów ich cyfrowymi odpowiednikami, również prezentując wiele nowości.
Wielu wystawców dzieliło się rozwiązaniami z obszaru zrównoważonego rozwoju, zaś TLMI (Tag & Label Manufacturers Institute) przeprowadził serię prezentacji w ramach Eco Stage, wśród nich pokaz recyklingu zadrukowanych roli w pelet opałowy. Na Labelexpo Americas 2022 złożył się bogaty program edukacyjny obejmujący sesje konferencyjne i kursy mistrzowskie. Digital Embellishment Trail pozwolił odwiedzającym zapoznać się z przykładowymi wydrukami uszlachetnień zapewniających wrażenia dotykowe oraz cyfrowego metalizowania.
Oceniając targi Haim Levit, wiceprezes i dyrektor generalny działu druku przemysłowego HP, powiedział: Szeroka oferta rozwiązań HP Indigo do produkcji etykiet pozwala coraz większej liczbie drukarni wykorzystać rosnące zalety druku cyfrowego. Z imprezy jasno wynikało, że właśnie tego oczekuje rosnąca liczba branżowych profesjonalistów. W trakcie targów klienci z całego świata podpisali szesnaście listów intencyjnych na zakup maszyn cyfrowych HP Indigo V12 (jedenastu z Ameryki Północnej i pięciu z Europy).
Matt Burton, dyrektor ds. sprzedaży globalnej w A B Graphic International, podkreślił: Labelexpo Americas było dla ABG ogromnym sukcesem. Poziom zainteresowania pełną gamą linii do finishingu po kilku latach bez targów był naprawdę satysfakcjonujący. Z personalnego punktu widzenia wspaniale było powrócić na Labelexpo, aby osobiście spotkać się z klientami i partnerami. To właśnie takie chwile sprawiają, że branża etykietowa jest wspaniałym miejscem do pracy.
Steve Lynn, dyrektor działu etykiet i opakowań w Durst North America, dodał: Labelexpo 2022 było świetnym wydarzeniem i w pełni zaspokoiło oczekiwania zespołu Durst po tym, jak przez kilka lat firma nie mogła zaprezentować siebie i swojej technologii.
Victor Gomez, dyrektor ds. etykiet przemysłowych w firmie Epson America, Inc. stwierdził: To była najbardziej udana impreza Labelexpo Americas, na której się wystawiałem. Labelexpo Americas pozostało najważniejszym wydarzeniem branżowym dla przemysłu wąskiej wstęgi w Ameryce Północnej i Ameryce Łacińskiej. Klienci na naszym stoisku tłoczyli się, aby przyjrzeć się z bliska naszym cyfrowym maszynom SurePress do druku etykiet UV. Co ważniejsze, robili wrażenie zainteresowanych inwestycjami. Z targów wyjechaliśmy ze sprzedanymi urządzeniami i z wieloma solidnymi szansami kolejnych sprzedaży w najbliższej przyszłości.
Linnea Keen, prezes TLMI, skomentowała: Labelexpo Americas 2022 było fantastycznym wydarzeniem dla naszego stowarzyszenia i naszych członków. Jego energia była zaraźliwa. Odwiedzający byli chętni do nauki, spotkań, angażowania się i prowadzenia biznesu. Po czterech długich latach prowadzenia biznesu w środowisku wirtualnym jasne jest, że wystawy takie jak Labelexpo są niezbędne dla zdrowia naszej dynamicznej branży. (...)
Tasha Ventimiglia, dyrektorka Labelexpo Americas, dodała: Fantastycznie było wreszcie ponownie powitać branżę etykiet w Rosemont. Przez wszystkie trzy dni trwania teren wystawy tętnił emocjami, podpisano wiele umów, a goście zyskali okazję przyjrzenia się z bliska nowym maszynom, materiałom i rozwiązaniom do konwersji stworzonym przez dostawców w ostatnich 4 latach. Z niecierpliwością czekamy, by ponownie powitać wystawców i zwiedzających na Labelexpo Americas 2024!
Opracowano na podstawie informacji organizatora