Grupa Akomex wzmacnia sprzedaż
12 Oct 2022 12:14

Grupa Akomex w odpowiedzi na wyzwania rynkowe wzmacnia dział sprzedaży, powołując nowych dyrektorów odpowiedzialnych za sprzedaż międzynarodową oraz krajową. Michał Zawadzki został odpowiedzialny za sprzedaż eksportową, natomiast Tomasz Domagała zadba o rynek krajowy. Zarząd Akomexu liczy, że zmiany w strukturze sprzedaży ułatwią Grupie zdobywanie klientów także w nowych segmentach rynku, zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju.

Grupa Akomex, czołowy polski producent opakowań kartonowych, a także ulotek, etykiet, tacek i arkuszy laminowanych m.in. dla branży farmaceutycznej, spożywczej czy kosmetycznej, wzmacnia dział sprzedaży całej grupy kapitałowej. Nowi dyrektorzy są odpowiedzialni za sprzedaż produktów wszystkich spółek Grupy, a szczególnie za zdobywanie klientów w nowych sektorach gospodarki, w których do tej pory firma nie pozyskała kontraktów. Podjęte działania mają jeszcze bardziej ugruntować pozycję Grupy Akomex oraz zwiększyć udział w rynku opakowań kartonowych.

W dobie kryzysu gospodarczego, jaki obserwujemy w wielu branżach, także tej związanej z produkcją opakowań kartonowych, trzeba szczególnie zadbać o nowe stożki rozwoju i wzmocnienie sprzedaży. Przyjęta w tym roku nowa struktura Grupy w zakresie sprzedaży oraz powołani dyrektorzy mają pomóc w poszerzeniu grupy klientów, także w tych sektorach, w których do tej pory nie mieliśmy kontraktów. To jeden z naszych priorytetów na najbliższe czasy. Chcemy rozwijać portfel klientów zarówno w Polsce, ale także poza granicami kraju, głównie w Europie Zachodniej, gdzie marże są zdecydowanie wyższe. Obecnie sprzedajemy nasze produkty w sumie do kilkunastu krajów. Zdecydowanie widzimy potencjał do zdobycia nowych rynków zbytu - zapowiada Grzegorz Łajca, Prezes Grupy Akomex.

 

Michał Zawadzki (po lewej) od początku kariery zawodowej związany jest z marketingiem i sprzedażą. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w tym zakresie. Do tej pory pracował w branży medialnej, mięsnej, paliwowej oraz automotive. W trakcie kariery zawodowej zajmował się również handlem surowcami chemicznymi. Od ponad 4 lat pracuje w Grupie Akomex. Przed objęciem funkcji Dyrektora Sprzedaży Eksportowej kreował strategią komunikacji Akomexu jako Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju.

 

 

Tomasz Domagała (po prawej) objął stanowisko Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Przygodę z branżą opakowań zaczął w 2014 roku, gdy rozpoczął pracę w firmie Smurfit Kappa na stanowisku Analityka Biznesowego. Tam poznał wiele szczegółów związanych z branżą oraz zdobył doświadczenie w analizie danych. Od 2017 roku związany z firmą do DrukPak, jedną z trzech spółek wchodzących w skład Akomexu. Piastował stanowisko Kierownika Działu Obsługi Klienta, a także Business Development Managera odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży w Polsce i Europie Zachodniej.

Grupa Akomex ma ponad 50 lat doświadczenia na rynku, zarządza trzema fabrykami: w Polsce oraz w Danii. Zatrudnia ponad 600 osób. W jej skład wchodzą 3 spółki: Akomex, DrukPak oraz duńska Plano Pack. Około połowa produktów firmy jest eksportowana poza granice kraju, głównie do państw Europy Zachodniej. Producent dostarcza opakowania, a także ulotki, etykiety, tacki i arkusze laminowane dla takich branż jak farmaceutyczna, spożywcza, higiena osobista, elektronika czy akcesoria domowe. Rocznie, zakłady produkcyjne firmy opuszcza około 1,3 miliarda opakowań, dostarczanych wiodącym markom branży spożywczej i farmaceutycznej. W ubiegłym roku Grupa Akomex zanotowała około 280 mln złotych przychodu.

Opracowano na podstawie informacji Grupy Akomex