Modelowa współpraca w zmieniającej się rzeczywistości 
19 Jun 2023 12:06

Co sprawia, że klienci, dostawcy i partnerzy chcą współpracować z daną firmą? Przede wszystkim wspólne wartości, wzajemny szacunek i jasne zasady. Na tym gruncie spółka Model Opakowania już od 25 lat buduje w Polsce relacje biznesowe, które pozwalają jej inspirować i tworzyć wyjątkowe opakowania z tektury falistej. 

Łączy nas papier

Zwiększająca się świadomość klientów, ich oczekiwania i potrzeby są dla firm takich jak Model motywacją do poszukiwania coraz lepszych rozwiązań. Zapytacie, czym może zaskoczyć nas tektura falista, pozornie monotonna, czasami może nawet nudna? W rzeczywistości jest ona niewyczerpanym źródłem kreatywności i inspiracji, które ogranicza jedynie nasza wyobraźnia. 

Do wytworzenia tektury niezbędny jest papier. Jego pochodzenie, jakość i skład definiują późniejszy produkt – opakowanie. Rosnąca świadomość ekologiczna klientów sprawia, że na znaczeniu zyskuje papier pochodzący z recyklingu. Papier makulaturowy, bo o nim mowa, pozwala na wytwarzanie opakowań charakteryzujących się wysoką jakością. W Modelu blisko 100% produktów powstaje właśnie w tak ekologiczny i ekonomiczny sposób. Ten zamknięty łańcuch wartości wspierają także klienci i dostawcy, którzy świadomie wybierają Model na swojego partnera biznesowego. 

Klienci na fali 

Dokładnie 6 stycznia 1998 roku z linii produkcyjnej zakładu w Biłgoraju zjechało pierwsze opakowanie. Był to wyjątkowy dzień dla lokalnej społeczności. Wybór Biłgoraja na miejsce pierwszej fabryki firmy Model w Polsce nie powiódłby się, gdyby nie starania ówczesnego burmistrza miasta Stefana Oleszczaka i lokalnego inwestora Tadeusza Kuźmińskiego. Jednym z argumentów przemawiających za tą lokalizacją była bliskość dwóch dużych, ogólnopolskich przedsiębiorstw, Ambry i Black Red White, późniejszych klientów firmy.

Pierwszym produktem, który powstał w biłgorajskim zakładzie, było opakowanie na wino musujące, które produkowane jest do dzisiaj. 

Cieszymy się, że mieliśmy okazję być jednym z pierwszych klientów firmy, i jeszcze bardziej cieszymy się, że owocnie współpracujemy przez te wszystkie lata. Współpraca z firmami z najbliższego otoczenia jest ważną przesłanką naszej strategii rozwoju i utrwalania lokalnych więzi biznesowych, co ma szczególne znaczenie dla rozwoju gospodarczego i społecznego biedniejszych regionów Polski takich jak południowa Lubelszczyzna – mówi Grzegorz Nowak, wiceprezes zarządu Ambra SA.

Jak podkreśla, ta lokalność współpracy nie jest ani jedyną, ani główną podstawą relacji handlowych, a na wybór firmy Model jako dostawcy mają wpływ także inne czynniki. 

Zawsze podstawą współpracy jest korzystna relacja ceny do jakości opakowań kartonowych dla naszych wyrobów winiarskich, które kupujemy w Modelu. Ta korzystna – w naszej ocenie – relacja cena-jakość jest dodatkowo wzmocniona przez inne udane aspekty współpracy, tak ważne w przypadku rynku wyrobów FMCG. A więc doradztwo i otwartość na szybkie zmiany w projektach opakowań, relatywnie krótki czas dostawy zamówionych towarów czy elastyczność wobec zdarzających się nieplanowanych zmian w naszych zamówieniach – zaznacza Grzegorz Nowak. Jak dodaje, systematyczny i dynamiczny rozwój firmy Model na przestrzeni 25 lat jest i nadal będzie korzyścią dla klientów, w tym Ambry. 

Również współpraca z jednym z największych na świecie producentów napojów bezalkoholowych to przykład inspirujących związków biznesowych. Taka relacja między firmami Model i Coca-Cola trwa od ponad 20 lat.

Mimo zmian personalnych wśród zespołów zarządzających czy też pracowników w zakładach produkcyjnych, współpraca trwa nadal. To dość wyjątkowa sytuacja, bo pracując w innych korporacjach nie spotkałam się z tak długą kooperacją z jednym dostawcą. Powód może być tylko jeden – to po prostu bardzo dobry dostawca, z którym współpraca przebiega bezproblemowo, a tak właśnie jest w przypadku firmy Model – komentuje Justyna Aleksandrowicz, specjalista ds. zakupów w firmie Coca-Cola. – Propozycje optymalizacyjne czy też codzienne potrzeby biznesowe są zawsze uwzględniane. Mamy produkty, które są w Modelu na wyłączność od lat – podkreśla. 

Silne partnerstwo = dynamiczny rozwój

Na jakość współpracy i satysfakcję klientów wpływ mają także dostawcy i pozostali partnerzy.

Staranna selekcja oraz weryfikacja każdego z nich na gruncie respektowania tych samych wartości pozwala zagwarantować najwyższą jakość i bezpieczeństwo produktów. Jednym ze stałych partnerów jest firma Marbach, która od blisko 20 lat wspiera Model wykrojnikami płaskimi i rotacyjnymi. 

Od czasu, kiedy pamiętam naszą współpracę, zawsze była ona oparta na fundamentach profesjonalizmu, innowacji i zaufania. Te silne podstawy pozwalają szybciej i lepiej realizować postawione nam zadania – mówi Michał Adamiec z działu obsługi klienta firmy Marbach. 

W jego przekonaniu drogą do sukcesu, jaką obrała Grupa Model, jest docenianie wartości pracowników i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, bardzo często odważnych, jak choćby zakup rotacji Evol, świetnego rozwiązania dla potrzeb rynku.

Z chęcią wymieniam się wiedzą techniczną oraz możliwościami produkcyjnymi z zespołem Model. W ten sposób budujemy silne partnerstwo, które pozwala nam na wspólny, dynamiczny rozwój – dodaje Adamiec. 

Podobna historia łączy Model z firmą Ram Wist, dostawcą klisz do produkcji opakowań. Przez lata współpracy zauważamy zmiany na plus, takie jak standaryzacja zamówień, która usprawnia nam pracę i dzięki której finalnie mniej czasu potrzebujemy na przygotowanie projektów do akceptacji. Sprawia to, że jako zespół Model – Ram Wist jesteśmy w stanie szybciej reagować i być konkurencyjni dla naszych klientów – zaznacza Jakub Rowicki, grafik w firmie Ram Wist.

Jak podkreśla, o sile firmy Model na rynku decydują jej pracownicy. Najbardziej lubimy w Modelu ludzi, którzy tam pracują. Cechują się profesjonalizmem i zaangażowaniem w każde powierzone im zadanie – dodaje Rowicki.

Dobra współpraca się opłaca

Działania firmy Model Opakowania nie pozostają bez echa. Świadczą o tym wyróżnienia w prestiżowych rankingach biznesowych. Wystarczy wspomnieć o Diamentach Forbesa, w których spółka jest regularnie notowana zarówno na liście w województwie lubelskim, jak i w zestawieniu ogólnopolskim firm z dochodem powyżej 250 mln zł. W 2023 roku Model Opakowania znalazł się w pierwszej dziesiątce firm regionalnych i zajął 303. miejsce w Polsce. 

25 lat działalności Model Opakowania to czas ciągłego rozwoju, inwestycji w pracowników, park maszynowy i relacje z partnerami biznesowymi. Efektem jest skuteczność w dostosowywaniu oferty do zmieniających się realiów i budowanie niezależnej, stabilnej pozycji na rynku opakowań z tektury falistej. 

www.modelgroup.com

Artykuł sponsorowany